Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-25, 23:01
Medlem
Fungerar.
Citera
2020-08-25, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Detta låter kanske överdrivet, men vi har nio fungerande brandvarnare i huset.
Två i källaren, två på bottenvåningen, en i trappan till övervåningen och en i varje sovrum (4).
Är de sammankopplade, varnar alla om en gör det?
Citera
2020-08-25, 23:06
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Som av en slump bytte jag batteri i en för sisådär två timmar sedan.
Better safe than sorry! (Sorry )
Citera
2020-08-25, 23:58
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Är de sammankopplade, varnar alla om en gör det?
Fem av dem är sammankopplade, de andra är "fristående".
Citera
2020-08-26, 13:59
Medlem
Sun Rulers avatar
Vi har sju seriekopplade brandvarnare, kamera och rökdetektor som i sin tur är kopplade till en larmcentral.

Det ger en viss trygghet.
Citera
2020-08-26, 14:19
Medlem
jag har 1 st , den verkar funka, varje gång jag lagar mat går den igång
Citera
2020-08-27, 11:58
Medlem
Attalions avatar
Har fungerande brandvarnare, 8kg pulversläckare + brandfilt.

Förhoppningsvis behöver de aldrig användas (även om jag byter ut när det behövs).
Citera
2020-08-28, 13:27
Bannlyst
Nej de där börjar bara tjuta när man lagar mat. Just nu funkar inte min spisfläkt. Jag röker inte.
Citera
2020-08-29, 04:57
Medlem
Oddballs avatar
Bor i hus, har 11 st brandvarnare varav 6 st är seriekopplade. Alla fungerar, byter batteri i dem innan de börjar tjuta pga låg batterinivå. 4 brandsläckare (2 st 6-kilos och 2 st 2-kilos) samt två brandfiltar. Brandvarnarna är inkopplade tillsammans med larmet, så händer det något så larmar även min mobil samt visar vad kamerorna i huset ser. Har dessutom en hund som skulle börja leva rövare om det började lukta det minsta rök.

Min pappa arbetade på en arbetsplats där brand var det absolut största hotet och dessutom något mycket påtagligt, så hans tänk kring brandrisk har nog smittat av sig till mig och gett mig en kanske något överdriven/ambitiös säkerhetsnivå. JA - jag är lite nojig när det kommer till bränder! Skäms jag? Nix.
Citera
2022-04-21, 19:16
Medlem
Jag har två brandvarnare (Capidi CAP388B) som är kopplade till varann. Batterierna håller i 10 år och sen slängs varnarna och nya köps. Ni som har ett dussin varnare... bor ni i slott och herrgårdar?
Citera
2022-04-21, 19:19
Medlem
CarpeDajms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Jag har två brandvarnare (Capidi CAP388B) som är kopplade till varann. Batterierna håller i 10 år och sen slängs varnarna och nya köps. Ni som har ett dussin varnare... bor ni i slott och herrgårdar?
Av en slump har jag fyra st. En i varje rum. En satt i taket när jag flyttade in. Hade två med mig och har fått en fjärde. Äger en brandsläckare mindre modell och brandfilt också. Better safe than sorry.
Citera
2022-04-21, 19:31
Bannlyst
Funkar perfekt. I lådan den ligger.

Försökte tejpa upp anordningen men jag skrämdes nästan till på-skitning när den for i backen ett slag senare.

Har lite ångest över detta och borde verkligen fixa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in