• 1
  • 2
2020-08-23, 19:38
Medlem
Vem är den vidriga människa som lyfter upp en hund i sitt koppel/halsband OCH nyper andra hundar till de skriker?!
Vad är detta för ställe, Svansa In AB?!
3 unga tjejer som vill tjäna så mycket pengar som möjligt men helst göra så lite som möjligt 🤮

Berätta vad ni har på dessa vider.

Citat från en video och flera bilder som cirkulerar på Facebook just nu;

💢Stockholm Tyresö se hit 💢

💢Uppdatering💢 Har varit i kontakt med en person som haft sin praktik på företaget. Hen skriver såhär:

💢Jag hade APL (praktik) hos svansa in under hösten 2018 och bytte snabbt för att jag tyckte inte de behandlade hundarna bra. De blev jätte arga och skrek på dem när de trasslade in sig i kopplerna (de hade upp till 15 hundar var så inte så konstigt). När de trasslade in sig tog de tag i halsbanden och knäade hunden och lyfte lixom upp de med knäet och flyttade de över ett annat koppel, om du förstår.

Under våran lunchrast lät hundarna mycket och de skrek åt de att vara tysta konstant. De ända gången de gick till hundarna var för att stampa dit för att antagligen skrämma de med höga ljud.
Under min tid var det en ny hund som kommit till dagiset (en Husky) som ibland kissade inomhus. De blev jätte arga på hunden och hade inge sympati över hur det kan vara svårt att bli tillsatt i en ny grupp. Då ryckte de örat på de som den andra personen hade sagt.

Jag har inte jätte mycket mer info tyvärr för jag var inte där så mycket då jag bytte praktikplats fort och sa till min APL anordnare att jag inte var bekväm med platsen.
Jag lägger till en bild på hundarna som ”bevis” att jag var där om det skulle behövas.

Har även kollat upp dessa videos som har spridits och kan säga att det var exakt sånna saker som hände hela tiden när jag var där, alltså 2018. Så minst i två år har detta pågått, inte en isolerad händelse 3 månader sedan som de får det att se ut som. 💢

Detta är ifrån hunddagiset "svansa in" i Tyresö Stockholm. Tjejen som filmat detta vill vara anonym, men det har även kommit in uppgifter om att personalen på hunddagiset drar hundarna i öronen tills dom skriker av smärta. Jag vet inte vad som föregår där, men efter att sett detta är det ett ställe jag INTE skulle vilja lämna min hund till. Anmälan till länsstyrelsen gjord men inget händer. Ni som bor i Stockholm kan ni snälla hjälpa till att dela detta vidare så att ägarna till dom stackars hundarna får se hur personalen misshandlar hundarna? Hjälp mig att sprida detta måste stoppas!!

Länk till inlägget att dela:

https://m.facebook.com/story.php?sto...&id=1383518207
Citera
2020-08-23, 19:45
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2020-08-23, 22:19
Medlem
T-Paxs avatar
Det ska vara syster till en av ägarna.
kolla på företagets fb så hittar du massor av inlägg om vem det är och fler som har bevittnat misshandeln. Finns även filmer och bilder runt om på fb.
Citera
2020-08-24, 00:13
Medlem
Amiliashorborstes avatar
Har erfarenhet av hundägande i 15 år. Skulle inte påstå att de hundar jag har haft i mitt liv är ouppfostrade, men hur fan får dem hundarna att se så "instagramvänliga" ut på sin instagram? Är det genom skrik, sparkande o dragande i koppel eller?

Kolla deras instagram: https://www.instagram.com/svansain/?hl=sv

Flera hundar, på vissa bilder upptill ca 11 hundar, sitter ner, bredvid varandra, alla tittar in i kameran. Jag har knappt lyckats få en bra bild på min hund tillsammans med katterna, alla ska röra sig, hoppa undan, leka etc och jag ger upp efter 30 sekunder.

Eller är jag en idiot som inte kan ta foton
Citera
2020-08-24, 00:20
Medlem
Amiliashorborstes avatar
Hemsk situation, men kunde trots allt inte hålla mig för garv när jag läste detta på deras hemsida:

"Vi går långa promenader med hundarna i grupper med fokus på att varje individ ska få den tid och uppmärksamhet som den behöver."

Och

"Att hundarna trivs, kopplar av och är lugna och harmoniska på dagis är viktiga faktorer för oss och det är något vi lägger stor vikt vid."

Ser att de har stängt kommentarer på instagram.

Sedan ska man inte glömma deras svar från deras facebookgrupp: "Vi tar helt och fullt ansvar för det som visas i filmer/bilder." Ja, vem fan annars ska ta ansvar

Edit: Om det är systern N*na som är på videon, så kan jag glatt informera att när man söker henne på ratsit så finns det inga hundar registrerade i hennes hushåll. Nu kan man sova lite bättre ändå
Senast redigerad av Amiliashorborste 2020-08-24 kl. 00:26.
Citera
2020-08-24, 01:24
Medlem
Amiliashorborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiliashorborste
Nu kan man sova lite bättre ändå

Inte än kära du. Behövde gräva lite mer och kom fram till detta.

JL = Personen som filmade, har tidigare arbetat för Svansa In
N*na = Djurmisshandlare och syster till en av ägarna

Personen som filmade, JL, gjorde det den 26 maj 2020 och berättade till ägarna om händelserna. Det finns dessutom en till video när N*na riktar en spark mot en svart hund som hoppar undan och ser rädd ut, kan tyvärr inte posta videon då den är på instastories, men jag hoppas att någon postar den så andra kan få se den videon också.

Den 10 juni skickar JL anmälan till Länsstyrelsen tillsammans med videorna. Då det var ett ärende för Länsstyrelsen, så valde JL att avvakta och låta dem sköta sitt jobb. Jag uppfattar det som att Länsstyrelsen inte gjorde ett skit och JL bad någon att på facebook posta videorna och info om vilket företag som låg bakom detta.

Företagen Svansa In skrev ett publikt inlägg den 23 augusti att de hade fått kännedom om händelserna den 23 augusti och sparkat N*na samma dag, vilket är inte möjligt då anmälan skickades in den 10 juni. Så deras publika "ursäkt" är bara skitsnack, fast det visste nog alla redan. De valde alltså aktivt att behålla N*na på grund av nepotism och/eller att de anser att N*nas metoder har varit okej, dvs de använder samma, vidriga metoder.

Jag såg en privat konversation mellan en hundägare som har sin hund på Svansa In och JL på messenger, jag uppfattar det som att JL inte gick hårt på ägarna gällande misshandeln då hon skrev ungefär "Varför visa en video på en djurmisshandlare till andra djurmisshandlarna? Jag vill sätta dit alla".

Hoppas JL inte får massa skit, hon trodde Länsstyrelsen skulle sätta dit misshandlarna, så då gjorde hon det smarta draget att istället lägga ut allt på facebook.

Nu ska jag sova, godnatt
Senast redigerad av Amiliashorborste 2020-08-24 kl. 01:27.
Citera
2020-08-24, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiliashorborste
Inte än kära du. Behövde gräva lite mer och kom fram till detta.

JL = Personen som filmade, har tidigare arbetat för Svansa In
N*na = Djurmisshandlare och syster till en av ägarna

Personen som filmade, JL, gjorde det den 26 maj 2020 och berättade till ägarna om händelserna. Det finns dessutom en till video när N*na riktar en spark mot en svart hund som hoppar undan och ser rädd ut, kan tyvärr inte posta videon då den är på instastories, men jag hoppas att någon postar den så andra kan få se den videon också.

Den 10 juni skickar JL anmälan till Länsstyrelsen tillsammans med videorna. Då det var ett ärende för Länsstyrelsen, så valde JL att avvakta och låta dem sköta sitt jobb. Jag uppfattar det som att Länsstyrelsen inte gjorde ett skit och JL bad någon att på facebook posta videorna och info om vilket företag som låg bakom detta.

Företagen Svansa In skrev ett publikt inlägg den 23 augusti att de hade fått kännedom om händelserna den 23 augusti och sparkat N*na samma dag, vilket är inte möjligt då anmälan skickades in den 10 juni. Så deras publika "ursäkt" är bara skitsnack, fast det visste nog alla redan. De valde alltså aktivt att behålla N*na på grund av nepotism och/eller att de anser att N*nas metoder har varit okej, dvs de använder samma, vidriga metoder.

Jag såg en privat konversation mellan en hundägare som har sin hund på Svansa In och JL på messenger, jag uppfattar det som att JL inte gick hårt på ägarna gällande misshandeln då hon skrev ungefär "Varför visa en video på en djurmisshandlare till andra djurmisshandlarna? Jag vill sätta dit alla".

Hoppas JL inte får massa skit, hon trodde Länsstyrelsen skulle sätta dit misshandlarna, så då gjorde hon det smarta draget att istället lägga ut allt på facebook.

Nu ska jag sova, godnatt

Har du videon? Insta video? Skärmfilma och lägg i kommentaren på deras fb sida.
Citera
2020-08-24, 07:11
Medlem
Vilka jävla idioter!!!
Det här måste få konsekvenser!!!
Citera
2020-08-24, 10:33
Medlem
jtds avatar
Om någon kan länka lite seriöst bevis som inte kommer från en efterbliven mobil länk från facebook så man inte kan navigera över huvudtaget från en dator så åker jag gärna dit i eftermiddag och konfronterar dom. Djurplågare är alltid roligt att ta på sängen
Citera
2020-08-24, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jtd
Om någon kan länka lite seriöst bevis som inte kommer från en efterbliven mobil länk från facebook så man inte kan navigera över huvudtaget från en dator så åker jag gärna dit i eftermiddag och konfronterar dom. Djurplågare är alltid roligt att ta på sängen

"Efterbliven mobil länk"? Det var ju exakt det inlägget som gjorde att detta uppdagades för den större massan. Tjejen som filmat bad någon att lägga ut exakt den länken (om jag förstått det rätt), vilket hon gjorde - länken.

Deras egna sida heter Svansa In AB på Facebook där man hittar mer info.
Citera
2020-08-24, 11:22
Medlem
jtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bikarb
"Efterbliven mobil länk"? Det var ju exakt det inlägget som gjorde att detta uppdagades för den större massan. Tjejen som filmat bad någon att lägga ut exakt den länken (om jag förstått det rätt), vilket hon gjorde - länken.

Deras egna sida heter Svansa In AB på Facebook där man hittar mer info.

Ja, som blir helt kaiko när man öppnar med dator. Jag kikar på deras facebook, hoppas videon finns där! Tack.
Citera
2020-08-24, 12:15
Medlem
Amiliashorborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarmedagg
Har du videon? Insta video? Skärmfilma och lägg i kommentaren på deras fb sida.

Har sett idag att videon med sparken cirkulerar nu på facebook. Även läst att arga människor stod utanför dagiset imorse och bevittnade att minst fem hundar togs in på dagiset. Fruktansvärt.
Senast redigerad av Amiliashorborste 2020-08-24 kl. 12:33.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in