2022-09-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyKazcinsky
Lter som hittep.

Ngon som vet varfr han bytte till Natt och Dag?

Han ville ge sken av att vara verklass/adlig. Sen kanske han tnkte att en slagning p "*lexander *indeberg" via Google leder till Lexbase. Drav hlla sitt efternamn inkognito.

*A
*L
Citera
2022-09-09, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Det dr kan ej stmma. Han har ju sagt han r helt pank. Typ inte ens cash till cigga. S jag vet inte var du har ftt det frn att han skulle ha rd att ka ngonstans. Nja, r i Sverige. Pantar burkar (typ). Nej men allvarligt, han e helt urfattig. Han har inte rd med SL kort allts. Lever p hrbrgen fr ca 30 kr natten. Han lider av grav mental ohlsa. Mr skitdligt. Han e helt utslagen. Dessutom har han tappat alla looks. Helt kritvit i fejan. Konstiga rda eksem ver nsan. Skert gtt upp ca 9-12 kg pga anti-psykos medicinen. Stress och press.

Var hller lodisen hus, stockholmstrakten?
Citera
2022-09-28, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissHey
Jag tror att en vninna till mig kan vara drabbad, vill se bild p knlen innan jag vgar vara helt sker!

r fr mycket som stmmer in! -En rik morfar som r sjuk, pstr sig ha gtt p nn fancy skola, bett henne swisha pengar (inga livsavgrande belopp, men nd!) som hon inte ftt tillbaka trots han sger sig jobba p nt riktigt fancy jobb inom bank eller finans.
Lste det sig med din vninna?
Citera
2022-12-12, 17:24
Medlem
Vad gr han numera? Mste ju antingen ha flytt landet eller bo hemma i mammas kllare.
Citera
2022-12-14, 22:24
Medlem
Hittade hans insta via ett av brottsoffrens bilder (hade likeat en bild frn hsten 2021). Skapligt inkognito.

https://www.instagram.com/ststardoom/
Citera
2023-01-18, 16:32
Medlem
r det bara jag, eller var fngelsestraffen galet korta?
Citera
2023-02-16, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Tre avsnitt om honom och hans fall uppe i podden En mrk historia.

Verkar som avsnitten r borttagna nu? S synd, ville lyssna...
Citera
2023-02-17, 09:42
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxiStor
Verkar som avsnitten r borttagna nu? S synd, ville lyssna...

Har man PodMe premium (vilket kostar 79 kr/mnad) har man tillgng till alla avsnitt av podden En mrk historia.
Dr ligger alla tre avsnitten om bedragaren. Jag har lyssnat p dem. Det var vldigt intressant!
Citera
2023-02-17, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Har man PodMe premium (vilket kostar 79 kr/mnad) har man tillgng till alla avsnitt av podden En mrk historia.
Dr ligger alla tre avsnitten om bedragaren. Jag har lyssnat p dem. Det var vldigt intressant!

Tack snlla!
Citera
2023-02-17, 20:03
Medlem
Gtt 1,5 r nu sedan han slpptes frn fngelset. Sna hr lr inte ltta p handbromsen utan frmodligen r han mitt uppe i ett scam (och har kanske gjort flera redan). Vore intressant att veta om han hrjar i Sverige eller om han har flytt utomlands, sjlv hade jag nog gjort sistnmnda. Helt omjligt att f jobb/bostad osv med hans register och miljonskuld hos kronofogden, fr att inte tala om risken att alla med en enkel googling kan se hans domar.

Verkar inte finnas p ratsit iaf nr man sker p hans namn.
Citera
2023-02-18, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
r vl en gammal historia. Roliga var ju att alla var s angelgna om att vara nra vnner med honom nr de trodde att han var mngmiljonr, sen blev de sura nr det visade sig att han inte var det. De ville ha hans pengar, men nr han tog deras pengar, s var det han som var bedragaren. Rtt t vr kvinnliga huvudperson!

Nja, allts majoriteten av tjejerna han lurat har ju redan varit rika och jag tror inte alls varit intresserad av hans pengar. Om de inte redan var rika hade de ju inte haft ngra pengar han kunnat svindla dom p. De verkar snarare velat hitta ngon p deras niv ekonomiskt.
Sen ni som sger att tjejerna varit lttlurade osv att han bjudit dom p mycket saker. I En Mrk Historia fr jag bilden av att tjejerna har extremt rika frdrar och vnner och att det inte ses som helt sjukt att kunna bli bjuden p en resa etc
Senast redigerad av Stunkyn 2023-02-18 kl. 04:24.
Citera
2023-02-18, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neoflex
Han r utflyttad frn landet. Numera skriven i USA. Info om detta finns i fup:en.

Kan det verkligen stmma? Enligt En Mrk Historia har han lurat en av sina amerikanska vnner p mellan 70-100k dollar och br vara under utredning och gripas om han r p amerikansk mark
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in