Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-18, 14:29
  #145
Medlem
Nej, han är förmodligen på svensk mark men under radarn. Kan inte vara ett lätt liv, dessutom jagad av kronkalle för skadestånden på nån miljon han dömdes till.

Citat:
Ursprungligen postat av Stunkyn
Kan det verkligen stämma? Enligt En Mörk Historia har han lurat en av sina amerikanska vänner på mellan 70-100k dollar och bör vara under utredning och gripas om han är på amerikansk mark
Citera
2023-06-21, 18:41
  #146
Medlem
https://www.barometern.se/oskarshamn...ljoner-kronor/

Är han i farten igen?
Citera
2023-10-12, 08:54
  #147
Medlem
Chariters avatar
Är det denna Alexander som ”Den svenska tinderbedragaren” på TV4 handlar om? Isåfall bör det finnas gott om bilder på honom så fram med dem tack!

Jag tycker verkligen synd om tjejerna som visar sig så sorgligt naiva och godtrogna. I dagens Sverige är det otroligt enkelt att kolla upp en persons bakgrund, liksom finanser. Med det sagt, så är det fortfarande inte tjejernas eget fel på något sätt. Han har självklart valt ut just dessa just för att de har en låg självkänsla och stor empati för andra. Det här är bra tjejer, som tyvärr också tror detsamma om omgivningen. Perfekta offer med andra ord. Samma typ av offer som kvinnomisshandlare och psykopater alltid lyckas hitta.
Citera
2023-10-12, 11:21
  #148
Medlem
Handlar tråden om ”den svenska tinderbedragaren”?
Söker kort på honom men tycker det verkar oklart över vem som är han?
Citera
2023-10-12, 22:31
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
https://www.instagram.com/katiegriffy/

12 januari och 2 februari (2020). Alexander L Nodlife på FB. Han har kvar Spearhead Fund Management som omslagsbild.

Privat Insta. 🤔
Citera
2023-10-12, 22:34
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Är det denna Alexander som ”Den svenska tinderbedragaren” på TV4 handlar om? Isåfall bör det finnas gott om bilder på honom så fram med dem tack!

Jag tycker verkligen synd om tjejerna som visar sig så sorgligt naiva och godtrogna. I dagens Sverige är det otroligt enkelt att kolla upp en persons bakgrund, liksom finanser. Med det sagt, så är det fortfarande inte tjejernas eget fel på något sätt. Han har självklart valt ut just dessa just för att de har en låg självkänsla och stor empati för andra. Det här är bra tjejer, som tyvärr också tror detsamma om omgivningen. Perfekta offer med andra ord. Samma typ av offer som kvinnomisshandlare och psykopater alltid lyckas hitta.


Jag måste vara mästaren av att vara URUSEL!
KAN NÅGON få fram en bild som t o m jag kan få fram! 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🏽🙏🏽🙏🏽🙏🏽
Citera
2023-10-15, 18:48
  #151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoktalangen
Privat Insta. 🤔

https://imgur.com/a/RaXjbWJ

Han i ljusblå skjorta.
Citera
2023-10-15, 20:19
  #152
Medlem
Akrypterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
https://www.barometern.se/oskarshamn...ljoner-kronor/

Är han i farten igen?

Om han har blivit anmäld i juni på Polis stationen i Oskarshamn så borde det finnas något i Kalmars tingsrätt om han, om detta?
Citera
2023-10-15, 20:38
  #153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrypterad
Om han har blivit anmäld i juni på Polis stationen i Oskarshamn så borde det finnas något i Kalmars tingsrätt om han, om detta?

Du är fel ute här, här är ett axplock ur den artikeln du hänvisar till i Barometern/OT

"Det var i september 2021 som kvinnan i Oskarshamn fick kontakt med en annan kvinna på Tinder. Den andra kvinnan bor i ett annat land och de båda har enligt polisanmälan inte träffats fysiskt, men ändå utvecklat en kärleksrelation.

Kvinnan i Oskarshamn, som är i medelåldern, har ett flertal gånger skickat stora summor pengar till flickvännen."
Citera
2023-10-15, 20:57
  #154
Medlem
Akrypterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
Du är fel ute här, här är ett axplock ur den artikeln du hänvisar till i Barometern/OT

"Det var i september 2021 som kvinnan i Oskarshamn fick kontakt med en annan kvinna på Tinder. Den andra kvinnan bor i ett annat land och de båda har enligt polisanmälan inte träffats fysiskt, men ändå utvecklat en kärleksrelation.

Kvinnan i Oskarshamn, som är i medelåldern, har ett flertal gånger skickat stora summor pengar till flickvännen."

Nu förstår nog fler än jag hur det ligger till bättre, annars kunde vara en led tråd tänke jag mest. För det nog fler än jag som nyfikna på den fupen som ligger bakom Tinderbedragaren.
Citera
2023-10-20, 16:07
  #155
Medlem
Visst är ”Åsa” från Norrköping i programmet Kim från ”Älskar Älskar Inte”?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback