• 1
  • 2
2006-05-09, 00:17
Medlem
Ishbogs avatar
nu är det så att man har lyckats lägga vantarna på lite dxm, problemet är bara att jag går på ssri för tillfället.. hur farligt är det egentligen att blanda? har läst att det kan gå illa, men är det någon som har erfarenhet av det själv? är ju verkligen sugen på att slänga i mig några stycken
Citera
2006-05-09, 00:20
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Serotonin syndrom eller vad det heter

serotonin är en signalsubstans som sköter det naturliga belöningssystemet, har jag för mig.

Och jag tror det heter så, inte helt säker.

Men DÄR vill du inte ha fel, om någonstans. Det är allvarligt.

Blanda INTE.
Citera
2006-05-09, 00:21
Medlem
Ishbogs avatar
ok, det var vad jag misstänkte..

helvete!! vad ska jag då ta mig till?!?!?

tackar för svaret iaf! det uppskattas!
Citera
2006-05-09, 00:32
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Du skall ha uppehåll på 2 veckor med SSRI.

Ingen ide att gå på sådana i alla fall i min mening. I min mening är det du som kan förändra dig själv och inga piller.

Ta hand om dig.
Citera
2006-05-09, 00:36
Medlem
Porrpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ishbog
är det någon som har erfarenhet av det själv?

Jag har alltid blandat droger trots att jag käkar ssri (citalopram, 60mg/dag), äter även Risperdal mot psykos 2mg/dag...har aldrig skadat mig trots det Slängde i mig ca 3 g DXM eftersom jag inte tyckte det bet av minidoser (läs:rekomenderade doser)...hursomhelt...life is a gamble, känner du att du har psyke o är trygg i dig själv så kör på-annars låt bli...i slutändan brukar det vara den egna nyfikenheten som avgör
Citera
2006-05-09, 00:50
Medlem
Ishbogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXM-Redemption
Ingen ide att gå på sådana i alla fall i min mening. I min mening är det du som kan förändra dig själv och inga piller.

Ta hand om dig.

de har hjälpt mig att överleva iaf, och det är jag tacksam för. sen att det inte hjälper ett skit mot problemens orsak är väl en annan sak... jag är bara glad att den ständiga ångesten hålls i shack...

ta hand om dig du med!
Citera
2006-05-09, 01:22
Medlem
Ishbogs avatar
hahaha, polaren kom just hit.. han kröp från min veranda till tv rummet med en spyhink i handen, mumlandes "tacka fan för verkligheten"

500mg DXM kan verkligen skada personer verkar det som

några citat från min stekta vän:

"det är helt vrickat. det känns som att jag är en massa små djur som åker framåt"
"jag åker mellan världar.... som verkligen inte finns"
"jag vill spy, pissa och skita, samtidigt"
Citera
2006-05-09, 05:13
Medlem
Berberines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXM-Redemption
Du skall ha uppehåll på 2 veckor med SSRI.

Ta hand om dig.

OT
SSRI är ju skitbra när det inte finns så många andra vägar.
Har en kompis so har kronisk panik ångest, eller agorafobi eller vad man nu ska kalla denna känslo"sjukdom".

Min gammelfarmor led av samma sak, henne försökte de bota med hjälp av barbituater. H9on var rätt så söndermedicinerad i slutet. Benso är ju bara som en ofarligare variant av dessa barbiturater.

Klarar man sig dock på ssri så är det ju bra mycket nyttigare i längden, plus att man slipper den eviga londondimman i hjärnan.

Men visst, det löser inga problem, men det kan vara lättare att bearbeta problemen med hjälp av SSRI än utan SSRI. Iaf enligt min mening
Citera
2006-05-09, 20:26
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrpojke
Jag har alltid blandat droger trots att jag käkar ssri (citalopram, 60mg/dag), äter även Risperdal mot psykos 2mg/dag...har aldrig skadat mig trots det Slängde i mig ca 3 g DXM eftersom jag inte tyckte det bet av minidoser (läs:rekomenderade doser)...hursomhelt...life is a gamble, känner du att du har psyke o är trygg i dig själv så kör på-annars låt bli...i slutändan brukar det vara den egna nyfikenheten som avgör

Går du upp i doser som 3 gram är knappast dxm nånting för dig.
Citera
2006-05-09, 21:21
Medlem
Porrpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Går du upp i doser som 3 gram är knappast dxm nånting för dig.

No shit Träffade i allafall Gud vid det tillfället
Citera
2006-05-10, 10:04
Medlem
RoboSnuts avatar
Jag slutade tvärt med ssri, fem dagar senare tog jag 500mg dxm och fick inte så märkvärdig effkt.
Jag dxm igen sen när det gått en vecka och 2 dar sen jag slutade med ssri, då tog jag två dar i rad med doserna 750mg/dag.

Jag har då inte fått serotin syndrome.. Men vänta iaf minst en vecka för att vara lite mer på den säkra sidan.

sry för osammanhängande, tagit lite Zopiklon till frukost.
Citera
2006-05-10, 13:15
Kan tala om mina erfarenheter, men jag har ju mitt enzymfel, så doserna är inte att rekommendera. Tar dagligen 225 mg Efexor, som delvis är ett SSRI, samt 30 mg Remeron, ett NaSSA. Jag har tagit som mest 2 000 mg DXM, men 500-750 mg ger ett mycket trevligare rus. Har även blandat in MAO-hämmare (300 mg Aurorix), men detta kan vara mycket farligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in