2020-08-26, 21:56
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Lägg av, livstids fängelse finns i straffskalan för människorov och det är bara en del av deras brott. De kommer att vara inburade länge dessa gossar.
18-åringen kommer inte få ett speciellt långt straff.
Citera
2020-08-26, 21:57
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Varför är det tråkigt? De försvarar garanterat sin son/bror.

Precis som blattarna i Wilma-fallet.
Det tråkiga är att de bara hotats och inte släpats ut på gatan, dragits i smutsen och skurits i små små bitar med slöa moraknivar.
Citera
2020-08-26, 21:57
Medlem
Ken Drydens avatar
Som Gustav Vasa sade om 1500-talets fega svenskar: "Alla vill se yxan gå, men ingen vill hålla i skaftet".

Svenskens "knyta näven i byxansyndrom" har över ett halvt årtusende på nacken.
Citera
2020-08-26, 21:58
Medlem
beardbraids avatar
Bara jag som funderar på hur man själv reagerat som förbipasserande?
Om jag hört "hjälp dom har grävt ned mej! ropas från kyrkogården en tidig morgon så vill jag ha en redig jävla sup och en yxa innan jag går och kollar...
Citera
2020-08-26, 21:59
Medlem
Grandiosos avatar
Brottslighet, förnedringsrån och vad som måste göras
https://www.youtube.com/watch?v=pFKha6SdtCQ

Här kan vi höra vårat sjuka skämt till statsminister säga att det kunde lika gärna vara
etniska svenskar som var orsaken till skapandet av s.k. no-go zoner och förnedringsrånen
påstås bero på den tidigare regeringens skattesänkningar.

Dessutom får man möta tidigare offer för förnedringsrån och en mamma till en av
alla dessa förnedringsrånare.
Citera
2020-08-26, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Nu har ju GM och familjer hängts ut offentligt. Nu får vi hoppas att släktens hederskultur tar tag i problemet. Familjerna måste ju förstå att de har drabbats av skam och vanära nu av sina söner.
Du använder ett uttryck, som inte är användbart i sammanhanget: "förstå".
Citera
2020-08-26, 22:01
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Nu har ju GM och familjer hängts ut offentligt. Nu får vi hoppas att släktens hederskultur tar tag i problemet. Familjerna måste ju förstå att de har drabbats av skam och vanära nu av sina söner.

Nej så fungerar inte deras hederskultur, de två babbemonstren har förnedrat en fiendeklans medlemmar, de kommer hyllas som hjältar i både kurdsläkten och i den nordafrikanska släkten, muslimer och såna här babbemonster är demoniska hundar även Gud kallar de hundar.

Deras syn på heder skiljer sig som sagt från din, i deras världsbild så är inte den smutsiga släkten Jahani alls nedsmutsad för deras rättesnöre kommer från en helt vrickad demonisk religion som heter islam. Av och för psykopater. Ser du de som de psykopater och inavel de är så är det lättare att förstår varför de är så skeva och inte alls ser det här som något som befläckar samtliga Jahanis. En eller annan kanske kan tycka att detta var lite overkill men de tycker det är bra att fiendeklanen förnedrats. Så funkar kurder och nordafrikaner. Riktigt skeva demoniska varelser.
Citera
2020-08-26, 22:03
Medlem
Det är bra att folk reagerar o att folk hängs ut då rättsväsendet inte kommer skapa rättvisa utan att vara ge BO fingret, precis som gärningsmännen! Häng ut dem bara!

Citat:
Citera
2020-08-26, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jyrban
Det är bra att folk reagerar o att folk hängs ut då rättsväsendet inte kommer skapa rättvisa utan att vara ge BO fingret, precis som gärningsmännen! Häng ut dem bara!

Skriv på asets youtube kanal, skriv på dennes Facebook, låt dem inte få en lugn stund! Det här är bland det sjukaste jag någonsin tagit del av!!! O dessutom av en GM med en far som kallar sig ”human tights activist...”... wtf!
Citera
2020-08-26, 22:08
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
18-åringen kommer inte få ett speciellt långt straff.
Han kommer att få halva det straff som 21-åringen får. Om inte domstolen kommer fram till att de har olika grad av delaktighet i detta. Men det verkar, utifrån vad som är känt, inte särskilt sannolikt. Börjar de gola ned varandra har vi ju BO som kan reda ut saken med sina berättelser.

Det samlade straffvärdet, OBS minimivärdet, på de brott som de häktats för är 12,5 år. Men inget av brotten, som de beskrivs, ligger åt det lägre hållet. Vad jag kan se är det inte heller några brott som "konsumerar" de andra. Ja, det skulle väl vara våldtäkt då, hur det nu skett, som kanske kan fås till misshandel istället. Sedan kanske människorov kan konsumera en viss del av misshandeln, men inte utan att det själv försvåras. Dessutom kan rubriceringarna ändras, det kan bli frågan om "mordförsök" t.ex. Det kan också bli frågan om "grov våldtäkt" eller "synnerligen grov misshandel", vilka alla ökar straffvärdet. Jag skulle bli förvånad om 21-åringen inte får ett tvåsiffrigt antal år i fängelse åtminstone. Ska jag komma med ett tips i skrivande stund får det bli 14 år för honom och 7 år för 18-åringen.
Citera
2020-08-26, 22:10
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jyrban

Man kan ju undra hur polisen grep dem. Man hade haft full förståelse om de ”behövt sätta en kula i benet” för att få stopp på de flyende psykopaterna.
Gav de sig helt frivilligt?
Citera
2020-08-26, 22:13
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/JoKRy7/de-bortglomda-fornedringsranen-ar-tillbaka-pa-agendan

Tråkigt att läsa att 18-åringens familj har hotats, bättre om någon hade gjort slag i saken istället! 😃😃😃

Oisin Cantwell verkar vara väldigt upprörd över att familjen har hotats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in