2020-08-22, 22:52
Medlem
Klarabella79s avatar
Hej alla kunniga! Jag är tyvärr en amamör i området och brukar bara kolla lite snabbt på deklarationen och signera. Har inga avdrag, lån eller liknande.

Jag deklarerade i år för året 2019. Stod att jag är skyldig 800kr knappt och ska betalas senast i november. Fick slutskattebesked i somras.

I förra veckan får jag ett brev till kivra från SKV. Där framgår det att dom vid en efterkontroll/omräkning att det visat sig att jag tydligen betalat ca 22.000kr för mkt i skatt.

Visade sig att lönekontoret antagligen skickat fel uppgifter eller liknande. Så min årsinkomsten sänktes lite och då blev det såhär.

Som sagt jag har ibland tyckt att ”jävlar vad skatt man betalar” men inte tänkt så jättemycket på saken.

Kommer jag då att få tillbaka denna summa? Eller blir det bara nollat?

Som ni ser så är jag amatör

Tack för all hjälp i förhand
Citera
2020-08-22, 22:59
Medlem
1000 kronor är det högsta man slipper betala eller får inte tillbaka om man betalat för mycket tror jag 😜
Citera
2020-08-22, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
1000 kronor är det högsta man slipper betala eller får inte tillbaka om man betalat för mycket tror jag 😜
Är det lägre saldo står detta kvar på skattekontor, däremot krävs ingen reglering.
Citera
2020-08-23, 00:07
Medlem
Konstigt att ingen har gett dig det enkla svar du söker: Ja du kommer att få tillbaka pengarna. Du kan redan nu logga in med Bank-ID på skatteverket och se ditt saldo på skattekontot.
Citera
2020-08-23, 01:22
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burrw
Konstigt att ingen har gett dig det enkla svar du söker: Ja du kommer att få tillbaka pengarna. Du kan redan nu logga in med Bank-ID på skatteverket och se ditt saldo på skattekontot.

Tack så mycket för hjälpen! men det står att jag har på mig till slutet av augusti att inkomma med synpunkter annars tar dom ett beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in