Citat:
Ursprungligen postat av
nykines
Ni som svarat är verkligen korkade.
Du har flertalet gånger visat att du sitter på Mount stupid.
Du är en nybörjare med hybris.
Citat:
I andra trådar är det folk som säger att man ska bara köpa indexfonder för aktiva fonder har för höga avgifter och även fast de presterat bra så "säger historisk avkastning inget om framtida avkastning". Vilket är helt fel.
Nej, det är korrekt. Att du inte begriper gör inte att du har rätt.
Citat:
Småbolagsfonder kommer prestera bättre än en indexfond över längre tid.
Sannolikt ja, eftersom det är högre risk.
Men du påstår att de kommer att avkasta bättre i framtiden eftersom
de har avkastat bättre historiskt.
Vilket är helt fel.
Vilken jävla graf som helst motbevisar dig.
Edit: Småbolagsfonder kommer sannolikt att presentera bättre än Large Cap. Eftersom du uppenbarligen inte begriper vad index är: Småbolagsindex kommer att prestera bättre än ett index för stora bolag. Men Småbolagsindex kommer också att prestera bättre än den genomsnittliga aktivt förvaltade småbolagsfonden. Varför är uppenbart för alla som begriper något.
Citat:
Det jag alltså visat är att det är skitlätt att slå index. Använd bara en indexfond som bas, sen reglera risk och önskad överavkastning genom att allokera x% till en annan fond som tech, small cap, growth osv. Naturligtvis ökar risken - det är inget som behöver nämnas annat än för efterblivna. Men det kan jag tänka mig att ni är.
Sluta grina för att ni inte kan slå Avanza Zero era losers.
Det enda du har visat är att du inte begriper någonting samt att du grinar över detta faktum. Det är du som inte begriper risk, det gjorde du fullständigt klart för alla direkt.
Men varför ska du lära dig någonting? Det är ju bara din framtida förmögenhet det handlar om.
Den är kanske värd att offra för ditt ego.