2020-08-21, 16:52
Medlem
Speglings avatar
Vill tipsa om att steka ett halvt paket bacon, hälla på ett vispat ägg och på med lite ost och peppar och avsluta med tabasco.

Vad tycker ni om denna rätt? Är den briljant?
Citera
2020-08-21, 17:50
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spegling
Vill tipsa om att steka ett halvt paket bacon, hälla på ett vispat ägg och på med lite ost och peppar och avsluta med tabasco.

Rått ägg, alltså? Ska det inte in i ugnen en stund, så att ägget blir kokt och osten smälter?
Citera
2020-08-21, 17:51
Medlem
Kickexs avatar
Citat:

Låter som något man bara slänger ihop när man inte har tillräckligt med ingredienser för att göra en ordentligt packad omelett.

Tabasco ger alltid en trevlig kick, trots dess äckliga smak.

Du var rätt blyg med kryddor ändå. Släng åtminstone i lite spiskummin nästa gång.
Citera
2020-08-21, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Släng åtminstone i lite spiskummin nästa gång.

Enligt mig den vidrigaste kryddan som finns som fördärvar otroligt många maträtter, men tydligen uppskattad av så många andra.
Citera
2020-08-21, 18:10
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Rått ägg, alltså? Ska det inte in i ugnen en stund, så att ägget blir kokt och osten smälter?

Naturligtvis ska ägget på efter att du stekt bacon, men fortfarande kvar i pannan
Citera
2020-08-21, 18:25
Medlem
KingsBishops avatar
Citat:

Du är nära briljans min vän, men prova istället:

1pkt bacon
4-5 ägg
1st tomat

Hacka bacon och stek upp, ej knaperstekt. Knäck äggen och rör om, så det blir som scrambled eggs.
När äggen har koagulerat så häller du i en hackad tomat.
Krydda med svart peppar, salt och hot sauce (gärna Blair's Pure Death) eller Tabasco.
Citera
2020-08-21, 19:08
Bannlyst
Briljant är stora ord. Själv har jag haft sambal på äggsmörgåsen när kaviaren var slut.

Citat:

Citera
2020-08-21, 19:33
Medlem
UnknownJunkies avatar
Citat:

Du kan ju inte komma in här och droppa hemligstämplade recept.

Det är en mycket trevlig Frukost/Lunch/Mellanmål/Middag/Kvällsfika <3

Detta är fullkomligt briljant!
Fuck me dead, jag måste gå och bränna på lite bacon. Vi hörs.
Citera
2020-08-21, 19:40
Medlem
Millediablos avatar
Vad för bacon? Hoppas verkligen inte det är plastinpackad, saltlakedrypande slafs ni använder?
Edit. Tabasco....worchester sauce med tamarind är bättre eller crushed scotch bonnet.
Senast redigerad av Millediablo 2020-08-21 kl. 19:42.
Citera
2020-08-21, 20:29
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Inte direkt som att det skiljer sig mycket från en omelett med bacon och stark sås. Det har man ju ätit i 20 år nu.
Citera
2020-08-22, 21:04
Medlem
mr.Floppys avatar
Något annat som är jävligt gott är havregrynsgröt.
Citera
2020-08-22, 21:47
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:

Har aldrig förstått Tabasco. Varför förstöra smaken ifrån äggen och baconet?

En lite hetta som bakgrund från chili kan jag acceptera och förstå men för det mesta är stark mat bara en distraktion från råvarorna. Jag tror dom som gillar stark mat har dåliga smaklökar men det är möjligt att jag har fel. Själv känner jag stor skillnad på olika ägg och t ex lökar (av samma sort).

Kanske är det för att jag är uppväxt på en fattig bondgård och vi till 90% åt vad vi själva eller grannarna hade. Mitt ungdomsuppror var att köpa färdiga dubbelburgare med ost från den lokala ica-butiken. Mina föräldrar förfasades och så här i efterhand kan jag väl erkänna att jag tyckte dom var rätt motbjudande efter några år. Dom var dock helt ljuvliga i början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in