När jag var yngre älskade jag band som Green Day och My Chemical Romance. Till mitt försvar så var jag i början av tonåren då.
Hammerfall gillade jag i ungefär samma veva. Skickliga musiker, visst, men samtidigt är musiken väldigt cheesy och klyschig. Tyckte det var coolt med drakar och riddarkläder förr men idag skrattar jag åt det.
Även jag har faktiskt haft min glam/80-tals period en gång i tiden, men detta var i tonåren. Då lyssnade jag på Mötley Crue, Bon Jovi, Cinderella (fyfan), sena Aerosmith (tidiga är fortfarande bra), D.A.D. och Alice Cooper. Idag när jag tänker tillbaka så undrar jag vafan jag tänkte när jag lyssnade på denna skiten. Inget band inom denna genre är unikt, alla har likadana mesiga stereotyp-rocklåtar. Fan vad hemskt det är med läderbrallor, leopardmönster, pudelfrisyrer och smink på män, ja åter igen, vafan tänkte jag när jag lyssnade på skiten?

(men nån låt av Mötley åker fortfarande på nån gång i halvåret när ingen hör...)
Sen är jag väl inte direkt något fan av death metal längre. Efter att ha snöat in mig på black metal så känns death metal ganska lamt. Men jag har ju nån skiva av Entombed kvar.
Ingen av dessa stilar/artister är representativa för min musiksmak idag. De senaste åren har psykedelisk/acid rock, black metal och indierock varit mina favoritgenrer. Indie har jag dock lyssnat på sen mellanstadiet, så det är något som har följt med.