2020-08-20, 22:27
Medlem
Tig två ksalol 1mg och en bensedin 10mg. Känns varmt kroppen nu. Men tror inte jag har feber. Kanske varm i hjärnan? Eller så är det bara p.g.a att det är sommarvärme nu.

Spolade öronen för öronvax för ett par dagar sen och då började det tjuta i öronen. Kanske tinnitus.

Det är 80% borta nu.

Benzo är vad jag förstår vanebildande men det är också bra behandling mot tinnitus.

Fick ångest också av min tinnitus. Den är också borta.

Hur lämplig dos benzo är bra att för att undvika tinnitus? Vilken benzo är bäst? Gillar ksalol mer än bensedin. Bensedin gör mig sluggig.

Vill bara lindra min tinnitus 🙂
Citera
2020-08-20, 23:12
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Bensodiazepiner --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2020-08-21, 01:17
Medlem
Det är inget bra långsiktigt alternativ mot tinnitus.
Finns andra läkemedel och metoder som att avleda med ljud och minska stress. Benzo kan på sikt skada hörseln och ge tinnitus också. Särskilt vid utsättning.
Citera
2020-08-21, 13:44
Medlem
Bästa är väl att inte använda högtrycks tvätten nästa gång du ska rengöra öronen så slipper du knarka bort skadorna
Citera
2020-08-21, 14:07
Bannlyst
Jag har haft tinnitus sedan tonåren. Det går inte att bota.

Fast.. om det stora oväsendet blir för högt kan man skära av hörselgångarna.

Det innebär att man blir döv på endera öra. Och det är en sak som inte kan reverseras

Jag förstår helt den psykiskt smärtan. Folk som inte har tinnitus vet inte vad det handlar om.

Jag önskar dig allt gott!

MED DET SAGT!

Jag trodde att jag hade fått punktering på cykeln.I går köpte jag en pump på Jula, som jag testade i dag, och det funkade som en dröm!

På sommaren är cykeln mitt främsta fortskaffningsmedel, och varje dag utan punktering är en bra dag! Tro inte annat!

Jag kanske låter lite fånig, men att ha en fungerande cykel betyder mycket för mig. Jag tar cykeln, i dessa Coronatider!
Senast redigerad av Varsamt 2020-08-21 kl. 14:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in