2020-08-20, 18:32
Medlem
Har detta hänt er någon gång när ni spenderat tid på ett internetforum att den där personen verkar intressant. Så läser man fler poster av personen, tycker ännu bättre om personen och skapar sig en bild i huvudet av hur den här personen ser ut, beter sig och är. Interagerar med personen i olika diskussioner och får för sig att man på sätt och vis känner den personen.

En bild i ens eget huvud som kanske inte stämmer alls. Kanske inte ens rätt kön på personen man blivit förtjust i. Kanske en helt annan personlighet i verkligheten.

Har detta hänt dig någon gång? Er som träffat den där personen eller stalkat lite väl mycket och faktiskt tagit reda på vem som är bakom nicket, hur har personen bakom forumspersonen du blivit fascinerad av stått sig mot din föreställning av denne?
Citera
2020-08-20, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Har detta hänt er någon gång när ni spenderat tid på ett internetforum att den där personen verkar intressant. Så läser man fler poster av personen, tycker ännu bättre om personen och skapar sig en bild i huvudet av hur den här personen ser ut, beter sig och är. Interagerar med personen i olika diskussioner och får för sig att man på sätt och vis känner den personen.

En bild i ens eget huvud som kanske inte stämmer alls. Kanske inte ens rätt kön på personen man blivit förtjust i. Kanske en helt annan personlighet i verkligheten.

Har detta hänt dig någon gång? Er som träffat den där personen eller stalkat lite väl mycket och faktiskt tagit reda på vem som är bakom nicket, hur har personen bakom forumspersonen du blivit fascinerad av stått sig mot din föreställning av denne?
Absolut. Det har blivit många heta runkstunder med Offervilja, Ducadream och DixieD.
Citera
2020-08-20, 18:41
Medlem
jjujjus avatar
Bra trådstart TS. Detta kan bli intressant! Ja det har hänt, han var inte lika snygg som jag trodde och inte lika "cool" och jag blev besviken faktiskt.. men jag var helt kär i hans personlighet och fortsatte ha kontakt med honom
Citera
2020-08-20, 18:45
Medlem
Bonnatorps avatar
Aj, mitt hjärta. Det är som en eld har tänts inom mig.

Det här är väl fullt naturligt om vi ger uttryck för våra intentioner och inspirationen här på forat.
En del ger uttryck för bra saker, saker som känns. Saker som är mer än en klapp på huvudet, i takt till orden "bil och gasutsläpp".
Men man känner sig som låst av detta, detta som alltid varit desamma, men som förändras inför oss när vi förändras.

För jag vet att du älskar mig, ack så mycket. Och du är mig så kär, att jag vill dig så väl.
Den tiden jag har, den vill jag att du ska ha. För den är Evig, som elden i mitt bröst.
Citera
2020-08-20, 18:47
Medlem
Antivalents avatar
Den man är på forum är ju ofta en avatar av sig själv. Stor skillnad på ens internetpersona och vem man faktiskt är.
Citera
2020-08-20, 18:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Den man är på forum är ju ofta en avatar av sig själv. Stor skillnad på ens internetpersona och vem man faktiskt är.
Tror du att det är så?
Jag tänker att det nog handlar om vilket forum det gäller. Just här är ju många, i mångt och mycket, ärliga med sina åsikter framförallt och då får man ju ändå en bild av hur en person "är".

Jag är mycket på kattforum där man delar ett gemensamt intresse, träffat flera men enbart som vänner.
Citera
2020-08-20, 19:05
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Tala för dig själv. I stort sett alla jag har träffat från forumet har varit ungefär likadana på riktigt.
Citera
2020-08-20, 19:05
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Bra trådstart TS. Detta kan bli intressant! Ja det har hänt, han var inte lika snygg som jag trodde och inte lika "cool" och jag blev besviken faktiskt.. men jag var helt kär i hans personlighet och fortsatte ha kontakt med honom

Träffades ni i det verkliga livet? I så fall har du tagit det längre än vad majoriteten har gjort i den här tråden.
Citera
2020-08-20, 19:28
Medlem
Träffade en tjej som jag uppfattade vettig en gång, hade en väldigt bra bild av henne. Hon rörde sig liksom väldigt grasiöst i textform, väldigt kvinnlig.

Blev lite förvånad först då hon såg bättre ut än vad jag trodde, 7a av 10 kanske. Men var något som kändes off med henne, hon var introvert och väldigt kär i sin mobil. Plingade till flera gånger, säkert runt 15 gånger under tiden vi sågs. Hon kollade varje gång! Ibland svarade hon på något.

Hon var väldigt aktiv på forumet jag träffade henne, misstänker att hon blivit beroende av det.

Trevlig annars men det kändes verkligen som att något var fel.
Citera
2020-08-20, 19:33
Medlem
Då handlar det om förälskelse i sina egna föreställningar och inte i personen bakom aliaset.
Citera
2020-08-20, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju

Intressant att bli besviken. Initialt spontant, blev du besviken på honom för att han inte var som du trodde, eller blev du besviken på dig själv för att du hade missbedömt?
Citera
2020-08-20, 19:52
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Absolut. Det har blivit många heta runkstunder med Offervilja, Ducadream och DixieD.

Hon kan vara provocerande men tror det är en riktigt sexig fit somalier där alltså.

// PoK
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in