2021-01-01, 19:27
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
United är så smarta! Läste nu att man vill förlänga med Lingard då hans kontrakt går ut till sommaren
Just i det fallet, trots att jag inte gillar Lindgaard något så känns det ändå ganska smart. Engelsmän är ju extremt övervärderade. Och det spelar ju ingen roll hur dom presterat heller. Bara se hur mycket liverpool krämade ur solanke och Ibe till Bournemouth. Skulle inte förvåna mig om Man united kan krönga ur en 20 m pund eller mer ur Lindgaard till någon medelmåttig engelsk klubb.
Citera
2021-01-01, 19:39
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Just i det fallet, trots att jag inte gillar Lindgaard något så känns det ändå ganska smart. Engelsmän är ju extremt övervärderade. Och det spelar ju ingen roll hur dom presterat heller. Bara se hur mycket liverpool krämade ur solanke och Ibe till Bournemouth. Skulle inte förvåna mig om Man united kan krönga ur en 20 m pund eller mer ur Lindgaard till någon medelmåttig engelsk klubb.

Känns ju som Moyes skulle kunna vilja plocka in honom till West ham.. Men lingard klagar väl inte på att kunna gå runt och säga med att han ''spelar'' för United och får en fin lön, verkar ju inte direkt som han själv gjort/sagt något för att få spela. Skillnad på spelare och spelare, han är 28år vill han inte spela fotboll?
Citera
2021-01-02, 13:03
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Three Tottenham players and West Ham's Manuel Lanzini are thought to have broken the government's tier 4 rules after an image of them was posted to Instagram.

Along with Lanzini, Spurs stars Giovani Lo Celso, Sergio Reguilon, and Erik Lamela were pictured at a gathering of friends and family at Christmas, which a friend reportedly posted to Instagram.

There are 11 other adults in the image, as well as two children and a baby. All the players are based in London, where people were not allowed to meet indoors at Christmas due to Tier 4 restrictions

Man blir mållös. För varje dag som går undrar jag folk boende i England och speciellt fotbollsspelare blir dummare i huvudet.
Klubbarna får fan i mig börja bestraffa på riktigt nu, ingen lön och verkligen ingen speltid, men nej nej det kan ju inte gå för sig nu när det är så tighta scheman...
Citera
2021-01-02, 14:10
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DackKnallen
Verkligen bra resultat av Allardyce, förlust 0-5 mot Leeds. Resultatet på hemmaplan för WBA med Sam som tränare, 0-8... Verkligen en perfekt värvning...
Kanske är rimligare att avgöra när säsongen är slut?
Citera
2021-01-02, 14:21
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Man blir mållös. För varje dag som går undrar jag folk boende i England och speciellt fotbollsspelare blir dummare i huvudet.
Klubbarna får fan i mig börja bestraffa på riktigt nu, ingen lön och verkligen ingen speltid, men nej nej det kan ju inte gå för sig nu när det är så tighta scheman...

Ett ord: entitlement

Saknas bra svensk motsvarighet så: Det handlar om att uppfatta sig ha en självklar rätt till sina privilegier.

Spelarna är hårt hållna vad gäller kost, fysik, lagets schema. Men vad gäller livet på sidan om det förväntar de sig att få göra lite som de vill. Köra för fort, rattfylla, ligga med snygga brudar, fira jul i större sällskap fast det bryter mot reglerna osv.

Finns gott om exempel bara sista året. Neymars nyårsfirande, Greenwood och Fodens försök att ragga på Island i samband med landskamp, Salahs brorsas bröllop med efterföljande Corona..

Har för mig Arshavin uttryckte det under sin tid i London - det var så jobbigt att polisen bötfällde honom för att köra för fort, i Ryssland räckte det med en autograf så fick han köra vidare. Något sånt.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2021-01-02 kl. 14:23.
Citera
2021-01-02, 14:28
Medlem
Hunden007s avatar
Borde man inte ha ställt in en cup så man hade kunnat haft några reservdatum att lira på?

För när ett lag åker på Corona så finns det stor risk att mer än en match ställs in.
Citera
2021-01-02, 14:37
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Borde man inte ha ställt in en cup så man hade kunnat haft några reservdatum att lira på?

För när ett lag åker på Corona så finns det stor risk att mer än en match ställs in.

Jo men pengarna ska in. Arrangörerna och sponsorerna av cup X lär knappast köpa att deras inkomster ska ställas in i år, till fördel för andra turneringar. Samma med landslag och träningsmatcher, självklart borde de strykas enligt allt rationellt tänkande - de matcherna leder till ökad spridningsrisk, skaderisk och är inte lika viktiga som PL/CL - men försök säga det till förbunden och deras sponsorer.

PL och CL å sin sida lär knappast gå med på att efterskänka en del av sina intäkter till arrangörerna av EFL/landslag för att de ska ställa in sin verksamhet i år. Dels för att de stora verksamheterna redan har inkomstbortfall pga Corona som det är, dels för att man hade aldrig varit överens om ersättningsnivåerna.

The show must go on.
Citera
2021-01-02, 15:40
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ett ord: entitlement

Saknas bra svensk motsvarighet så: Det handlar om att uppfatta sig ha en självklar rätt till sina privilegier.

Spelarna är hårt hållna vad gäller kost, fysik, lagets schema. Men vad gäller livet på sidan om det förväntar de sig att få göra lite som de vill. Köra för fort, rattfylla, ligga med snygga brudar, fira jul i större sällskap fast det bryter mot reglerna osv.

Finns gott om exempel bara sista året. Neymars nyårsfirande, Greenwood och Fodens försök att ragga på Island i samband med landskamp, Salahs brorsas bröllop med efterföljande Corona..

Har för mig Arshavin uttryckte det under sin tid i London - det var så jobbigt att polisen bötfällde honom för att köra för fort, i Ryssland räckte det med en autograf så fick han köra vidare. Något sånt.

Välkommen tillbaka Frys! Kul och se dig igen.

Någon som vet varför så många matcher är inställda / skjuts upp i de lägre ligorna?
Citera
2021-01-02, 15:41
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Dum fråga utav mig i inlägget ovanför. Sjukt mycket corona utbrott. Bådar inte gott alls, lär väl komma upp i premier league när som helst.
Citera
2021-01-02, 15:44
Medlem
Kan inte låta bli att undra! På de senaste 59 matcher har United fått 33 straffar.
Citera
2021-01-02, 15:52
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Kan inte låta bli att undra! På de senaste 59 matcher har United fått 33 straffar.

Du utelämnade om hur många som anses tveksamma av dom.
Citera
2021-01-02, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Du utelämnade om hur många som anses tveksamma av dom.

Straffar som är tveksamma beror på vem du frågar. Jag tycker att det är oerhört imponerande att få en straff i stort sett varannan match laget spelar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in