Citat:
Ursprungligen postat av
Vatos.Locos
Man blir mållös. För varje dag som går undrar jag folk boende i England och speciellt fotbollsspelare blir dummare i huvudet.
Klubbarna får fan i mig börja bestraffa på riktigt nu, ingen lön och verkligen ingen speltid, men nej nej det kan ju inte gå för sig nu när det är så tighta scheman...
Ett ord: entitlement
Saknas bra svensk motsvarighet så: Det handlar om att uppfatta sig ha en självklar rätt till sina privilegier.
Spelarna är hårt hållna vad gäller kost, fysik, lagets schema. Men vad gäller livet på sidan om det förväntar de sig att få göra lite som de vill. Köra för fort, rattfylla, ligga med snygga brudar, fira jul i större sällskap fast det bryter mot reglerna osv.
Finns gott om exempel bara sista året. Neymars nyårsfirande, Greenwood och Fodens försök att ragga på Island i samband med landskamp, Salahs brorsas bröllop med efterföljande Corona..
Har för mig Arshavin uttryckte det under sin tid i London - det var så jobbigt att polisen bötfällde honom för att köra för fort, i Ryssland räckte det med en autograf så fick han köra vidare. Något sånt.