Citat:
Ursprungligen postat av
slampen
Riktig kul att se Newcastle göra ett taktiskt mästerverk, och faktiskt kunna ta 3 poäng med lite flyt.
Sen att Mané i stort sett förstörde varje anfall han fick bollen är en annan femma.
Känns som att det kommer vara många lag i toppen utav tabellen, inom ganska få poäng, när vi summerar PL säsongen 2020-2021.
Håller inte med om att det var något taktiskt mästerverk. Salah hade två frilägen som han brände, Firmino två nickar som kunde blivit mål. Det var formulär 1A för motståndarna, parkera buss och hoppas på kontring/fasta. Tycker faktiskt de släppte till lite väl mycket, men Liverpool var inte heta när chansen gavs.
En typisk match där Liverpool förra säsongen vann med 1-0/2-0/2-1, men som pga oskärpa och lite oflax på sista tredjedelen så går poängen förlorade. Man får minnas att Liverpool sällan var på toppen av sin förmåga i fjol, man var bara bra nog för att vinna nästan varje match fast man gick på tvåans växel.
Sen: Visst kunde Newcastle fått något också. Hur Phillips tänker när han släpper förbi Wilson i första fattar jag inte, han väljer helt fel linje i löpningen och ger Wilson chansen att runda honom. Gå kortaste vägen till kortlinjen och stäng vägen inåt borde vara självklart. Men återigen får man hylla Alisson - det är så lätt att ta det han tillför för givet. Han är en fenomenal målvakt som räddar det han ska och lite till. Den sortens spelare vi kommer sakna ENORMT när han lämnar och Liverpool plockar in nästa Mignolet/Kepa, som får mer uppskattning efter han lämnat än under sin tid i klubben.
Kul säsong för den neutrale, öppet så det förslår. Frustrerande som LFC-supporter att tappa poäng mot sämre lag som primärt spelar destruktivt, men det är så det är att vara regerande mästare och laget som har bollen 75% av tiden varje match. Synd på Jotas skada då han hade kunnat avlasta och spetsa konkurrensen när någon i topptrion har en offday. Från den ljusa sidan ser Thiago otroligt spännande ut, han kan bli exakt den nyckel Liverpool behöver i sådana här matcher. Ytterligare positiv aspekt är att Liverpool leder ligan och faktiskt ser bäst ut av dem som utmanar om titeln - något jag absolut inte trodde med skadorna på Gomez och VVD. Kan Liverpool höja sitt game någon nivå till tror jag de tar det, konkurrenterna är inte på den nivå Liverpool har i sig än. Men otroligt öppet och gå hursomhelst, självklart.