Flashback bygger pepparkakshus!
2021-02-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arraqthemalamute
Då står du bakom navalnyj också.. ok
Öh? Att man är emot korruption betyder inte att man stödjer alla som (påstår att de) är emot korruption.
Citera
2021-02-02, 19:50
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Öh? Att man är emot korruption betyder inte att man stödjer alla som (påstår att de) är emot korruption.
Lyteskomik, du stödjer Kreml och Putin som är Rysslands mest korrupta.
Citera
2021-02-02, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Lyteskomik, du stödjer Kreml och Putin som är Rysslands mest korrupta.
Jag har förstått att du är missnöjd med mina åsikter. Varsågod. Fallet Navalny - som tråden handlar om - är nu i alla fall löst. Parfymhandlarn får avtjäna resten av sitt straff i en fängelsecell. Det var ju dumt av honom att bryta mot reglerna för den villkorliga domen. Annars hade han kunnat fortsätta bo hemma, trots att han var dömd för sina parfymbedregärier.

Numera är det iofs ordning och reda, prydligt och rent, i ryska fängelser, så det kommer inte att gå någon nöd på honom. Vilket han mycket väl visste när han genomförde propagandaspektaklet med sitt "modiga" återvändande hem.

https://www.youtube.com/watch?v=YnHeSPYZMjY
Citera
2021-02-02, 20:13
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag har förstått att du är missnöjd med mina åsikter. Varsågod. Fallet Navalny - som tråden handlar om - är nu i alla fall löst. Parfymhandlarn får avtjäna resten av sitt straff i en fängelsecell. Det var ju dumt av honom att bryta mot reglerna för den villkorliga domen. Annars hade han kunnat fortsätta bo hemma, trots att han var dömd för sina parfymbedregärier.

Numera är det iofs ordning och reda, prydligt och rent, i ryska fängelser, så det kommer inte att gå någon nöd på honom. Vilket han mycket väl visste när han genomförde propagandaspektaklet med sitt "modiga" återvändande hem.

https://www.youtube.com/watch?v=YnHeSPYZMjY
Du har väl inga egen åsikter?
Men du utmålar dig ju till pajas när du kritiserar Navalnyj för korruption men sväljer 1000 -falt värre från Putin och Kreml.
Citera
2021-02-02, 20:31
Medlem
loisloiss avatar
Oppositionspolitikern Aleksej Navalnyj döms till 3,5 års fängelse av rysk domstol för att ha brutit mot en villkorlig dom
Men i verkligheten kommer han sitta 2,5 år
Citera
2021-02-02, 20:41
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Vad står denne Navalnyj för? Var befinner han sig politiskt?

Han är sakfrågepolitiker. Han är mot korruption och det är den enda plattformen han har. Gissningsvis är det för att han behöver stöd från alla för att ge sig på Putin och vill inte alienera varken högern eller vänstern.
Citera
2021-02-02, 20:51
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Du har väl inga egen åsikter?
Men du utmålar dig ju till pajas när du kritiserar Navalnyj för korruption men sväljer 1000 -falt värre från Putin och Kreml.

Så du ursäktar mindre korruption och kriminalitet och tycker att den stackars småkriminella bör gå fri?
Citera
2021-02-02, 21:06
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så du ursäktar mindre korruption och kriminalitet och tycker att den stackars småkriminella bör gå fri?
Nej
Men jag har nog den åsikten att anklagelserna mot Navalnyj till stora eller alla delar är fabricerade
Citera
2021-02-02, 21:10
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Nu kommer Navalnyj definitivt bli mördad i fängelset.
Precis tvärtom. Navalny kommer bevakas hela tiden. Han kommer sitta i samma fängelse som Nikita Belyh och sy leksaker. )
Citera
2021-02-02, 21:33
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Nej
Men jag har nog den åsikten att anklagelserna mot Navalnyj till stora eller alla delar är fabricerade

Jo, jag förstår det. Men vad bygger du det på? Jag har läst lite om anklagelserna och har svårt att se hur det skulle kunna vara helt fejk.
Citera
2021-02-02, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Oppositionspolitikern Aleksej Navalnyj döms till 3,5 års fängelse av rysk domstol för att ha brutit mot en villkorlig dom
Men i verkligheten kommer han sitta 2,5 år

Då är det 2,5 år för mycket. Men vi får hoppas på en reell HÖG med nya sanktioner.
Citera
2021-02-02, 21:43
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jo, jag förstår det. Men vad bygger du det på? Jag har läst lite om anklagelserna och har svårt att se hur det skulle kunna vara helt fejk.
Då är du naiv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in