2020-08-18, 18:59
Om man som medlem i Arabiska Partiet måste ha arabiskt ursprung så är det rasistiskt och bryter mot diskrimineringslagen. Något statsbidrag kommer de aldrig få så länge de diskriminerar på etnisk grund.

Verkar vara ett gäng amatörer som har startat det partiet om de inte ens har koll på sådan basal kunskap om Sveriges PK-lagar.
Citera
2020-08-18, 19:00
Medlem
CokeLaRocks avatar
Alla partier som snor röster från de rödgrönblåa etablissemanget är ju positivt. Nu kommer ju givetvis det arabiska partiet att stå för fler bidrag, ökad invandring och annat valfläsk vilket kommer att innebära att blattarna kommer att rösta på dessa på bekostnad av vänstern. Nästan som att man misstänker en psyop av SD eller AfS.
Citera
2020-08-18, 19:05
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Skönt att det finns 1 tänkande människa i tråden åtminstone!

Jag gillade särskilt:
"Partiets uppgift är att representera, ta ansvar och verka för araber i Sverige. För att på ett effektivt sätt underlätta integrationen och på ett framgångs-rikt sätt minska brottslighet samt arbetslösheten inom samma grupp."

Att de dessutom är beredda att samarbeta med SD, samt förbjudit religiösa symboler i partiet verkar trådgenierna ha missat...

Det är klart att du gillade det. Ni araber brukar gilla det som gynnar er. Frågan är dock hur ni ska lösa det med Nyans som kommer att vara er konkurrent? Hos Nyans kan alla bli medlemmar.
Citera
2020-08-18, 19:07
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Alla partier som snor röster från de rödgrönblåa etablissemanget är ju positivt. Nu kommer ju givetvis det arabiska partiet att stå för fler bidrag, ökad invandring och annat valfläsk vilket kommer att innebära att blattarna kommer att rösta på dessa på bekostnad av vänstern. Nästan som att man misstänker en psyop av SD eller AfS.

Hahaha, nej det låter väldigt osannolikt. Och det behövs ingen psyops. Dessa kulturberikare är bra på att skjuta sig själva i foten, utan någon hjälp.
Citera
2020-08-18, 19:13
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Du måste ha Arabisk ursprung för kunna gå med i partiet ( https://arabiskapartiet.se/medlemregistering ) .

Nu är väl risken att dom klara 4% på några väldig liten, men är det här framtid hot att stora invandrargrupper sluter sej ihop och vill få politik inflyttade?

Man behöver inte vara medlem i något parti för att rösta på dem, bara för att bli företrädare för dem.

Det finns inte så ruskigt många araber i Sverige, däremot finns det många som talar arabiska.
Tveksamt att det skulle vara så många som 4% som skulle rösta på dem men det skulle förmodligen bli en backlash om de kom in i riksdagen. Kan tänka mig att de skulle kunna komma in i kommunfullmäktige på en hel del orter dock.
Citera
2020-08-18, 19:14
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Jag har inte försökt gå med i partiet, men jag vet att det är förbjudet att diskriminera på grund av etnicitet ("No blacks") och att man inte får registrera etnisk tillhörighet.
Tror att en polisanmälan och en gransning från Expo vore på plats.

I vissa fall är det knepigt nog tillåtet med diskriminering, "rasåtskillnad" i Sverige:
Du får varken rösta eller är valbar till Sametinget om du inte är same.
Du får inte äga renar om du inte är same, och ingår i en sameby..

När det gäller partier är det mesta oreglerat, möjligen förutom det där med partiuniform. Partiuniformer är inte tillåtna. Så partier gör i stort sett som de vill.

Men vilket "hus-i-helvete" det skulle ta, om exempelvis SD skulle kräva att medlemmarna skulle vara etniska svenskar! Uj ujj ujj ujj ujj!! Men tydligen är det PK med arabpartier här i Sverige, media verkar inte reagera negativt. I alla fall inte så det syns varken på stora tidningars löpsedlar, eller ens i notiserna folk ändå inte läser. Och absolut inte i "etermedia". I alla fall har jag inte sett något.
Citera
2020-08-18, 19:23
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Hahaha, nej det låter väldigt osannolikt. Och det behövs ingen psyops. Dessa kulturberikare är bra på att skjuta sig själva i foten, utan någon hjälp.

I get är osannolikt inom politiken, bortsett från totalt raka rör. Nu säger jag ju inte att det är ristat i sten att den riktiga högern står för denna psyop men det finns flera exempel i Europa där oppositionspartierna startat partier för att sno röster från de styrande. Hade Isåfall varit genialiskt från deras sida om så är fallet denna gång.
Citera
2020-08-18, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Det är klart att du gillade det. Ni araber brukar gilla det som gynnar er. Frågan är dock hur ni ska lösa det med Nyans som kommer att vara er konkurrent? Hos Nyans kan alla bli medlemmar.
Läs tråden innan du öppnar käften tack!

Ja, jag gillar att de vill minska både brottslighet och arbetslöshet hos araber, samt att de förbjudit religiösa symboler i partiet, och inte minst att de är beredda att samarbeta med alla partier istället för att mobba ut något parti.

Att du är emot de sakerna är knappast förvånande...
Citera
2020-08-18, 19:25
Medlem
Gillar hur man ska kryssa om man är ostraffad eller inte. Hur många svenska partier har likadant medlemskap frågeformulär?
Senast redigerad av Hs187 2020-08-18 kl. 19:39.
Citera
2020-08-18, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Jag har inte försökt gå med i partiet, men jag vet att det är förbjudet att diskriminera på grund av etnicitet ("No blacks") och att man inte får registrera etnisk tillhörighet.
Tror att en polisanmälan och en gransning från Expo vore på plats.

Det är den godkända rasismen kanske, samerna får göra samma grej för sitt där uppe i norr. Rätt blod på rätt plats. Samtidigt som sagt vore det rätt intressant att se en polisanmälan här för att se vad som sker. Om inget händer borde det som sagt då vara rätt fram med rasdiskriminering.
Citera
2020-08-18, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Löjligt. De kommer aldrig lyckas nå riksdagen om de har som krav att medlemmar ska ha arabiskt ursprung. Tror de flesta invandrare skulle dra sig för att rösta på ett sådant parti. Hoppas någon anmäler dem för diskriminering.

Tror mer på partiet Nyans i så fall.
Tveksamt om så många känner sig sårade.

Varför skulle någon icke arab ens fundera att gå med i ett parti som heter arabiska partiet
Citera
2020-08-18, 19:36
Medlem
wodelars avatar
Den ökända hästen från Troja. De förökar ut oss, efter den lyckosamma bidragsturismen.
Nutidens svenska eftergiftspolitik
Senast redigerad av wodelar 2020-08-18 kl. 19:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in