2020-08-18, 07:47
Bannlyst
Du måste ha Arabisk ursprung för kunna gå med i partiet ( https://arabiskapartiet.se/medlemregistering ) .

Nu är väl risken att dom klara 4% på några väldig liten, men är det här framtid hot att stora invandrargrupper sluter sej ihop och vill få politik inflyttade?
Citera
2020-08-18, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Du måste ha Arabisk ursprung för kunna gå med i partiet ( https://arabiskapartiet.se/medlemregistering ) .

Nu är väl risken att dom klara 4% på några väldig liten, men är det här framtid hot att stora invandrargrupper sluter sej ihop och vill få politik inflyttade?

Jag har inte försökt gå med i partiet, men jag vet att det är förbjudet att diskriminera på grund av etnicitet ("No blacks") och att man inte får registrera etnisk tillhörighet.
Tror att en polisanmälan och en gransning från Expo vore på plats.
Citera
2020-08-18, 07:55
Medlem
REWalls avatar
Citat:

Tur för oss är väl att det växer upp en flora av, låt oss kalla dem, invandarpartier. Här är en länk till partiet Nyans https://www.partietnyans.se Denna flora minskar risken på kort sikt för att något av dem når upp till 4%. Men så såg det ut på 1990-talet också - Sjöbopartiet, Skånepartiet osv där SD så småningom växte fram som segrande.
Citera
2020-08-18, 07:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Tur för oss är väl att det växer upp en flora av, låt oss kalla dem, invandarpartier. Här är en länk till partiet Nyans https://www.partietnyans.se Denna flora minskar risken på kort sikt för att något av dem når upp till 4%. Men så såg det ut på 1990-talet också - Sjöbopartiet, Skånepartiet osv där SD så småningom växte fram som segrande.

Ny demokrati visade att man kan klara 4% spärren på ett val. Men det är svårt.
Citera
2020-08-18, 08:04
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Jag har inte försökt gå med i partiet, men jag vet att det är förbjudet att diskriminera på grund av etnicitet ("No blacks") och att man inte får registrera etnisk tillhörighet.
Tror att en polisanmälan och en gransning från Expo vore på plats.

Nja, det förbudet gäller nog bara för majoritetsbefolkningen https://www.youtube.com/watch?v=RY_JxaanjaA&t=374 (1 min långt) Jag trodde du visste att minoriteter har större svängrum att bete sig som de vill här i PK-Sverige? Om jag tex skräpar ner riskerar jag böter. Om vissa andra svinar ner hur mycket som helst skickar kommunen vara en städpatrull som sanerar.
Citera
2020-08-18, 08:10
Medlem
REWalls avatar
Citat:

Rätt, men Ny Demokrati var en parentes, specialfall och undantag tack vare två kända och färgstarka företrädare. Man ska aldrig säga aldrig, men jag tror inte att någon sådan röstraket kommer dyka upp på den svenska valhimlen under min återstående livstid. Det blir kanske som med Haileys komet?
Citera
2020-08-18, 08:15
Medlem
"Har arabiskt ursprung några generationer tillbaka med minst en förälder?"

[ ]

Där kan väl runt 30-35% av Sveriges befolkning sätta ett kryss
Citera
2020-08-18, 08:30
Medlem
Durzons avatar
Frågan är om inte detta är rent trams av någon som ogillar araber och invandring. Eller någon förvirrad arab som ska leka.
Citera
2020-08-18, 08:39
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Spännande KalleAnka - parti.
Jag tror dom kan vinna terräng, rasism och rastänk är ju bara förbjudet för vita att hålla på med.
Jag gissar ju på att som medlem är det är fullt tillåtet att ha en svensk sängtjänarinna, det är ju inte "människor" i den bemärkelsen för en stolt arab.
NSDAP la sig nog inte heller i vilket husdjur du hade (eller om du körde kuken i det).
Citera
2020-08-18, 09:18
Medlem
Citat:

Ny demokrati hade partiledare som var erkänt duktiga på det de gjorde, om än inte på politik. Och de kunde spinna på skenande kostnader och ökad kriminalitet i spåren av en okontrollerad invandring från Jugoslavien.
Citera
2020-08-18, 09:31
Medlem
Citat:
Partiets självaste namn skall inte förväxlas med att partiet står för arabiska värderingar eller att partiets uppgift är att arabisera Sverige. Tvärtom partiets uppgift är att ta ansvar för vårt folkslag. Att på ett ansvarsfullt komma till rätta med vad många upplever i dagsläget - utanförskap, oro inför framtiden, splittring och brist på gemenskapskänsla.

Partiets uppgift är att representera, ta ansvar och verka för araber i Sverige. För att på ett effektivt sätt underlätta integrationen och på ett framgångs-rikt sätt minska brottslighet samt arbetslösheten inom samma grupp.

Partiet kommer att välkomna samarbete med samtliga riksdagspartier för att få så många delar som möjligt av sin politik genomförd.

Partiet är ekonomiskt obundet och även religiöst obundet. Sistnämnda innebär att representanter för partiet får inte verka för religion inom partiet utan det är ett sekulärt parti och inga religiösa symboler eller klädsel är tillåtna inom partiets representanter.

Ni får ju läsa.

Låter ju annars bra. Hoppas det inte är trams.
Citera
2020-08-18, 09:35
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
"Har arabiskt ursprung några generationer tillbaka med minst en förälder?"

[ ]

Där kan väl runt 30-35% av Sveriges befolkning sätta ett kryss
Reagerade också på det, "minst en förälder".
De hoppas väl locka alla rasbastarder med arabisk pappa och svensk mamma då dessa brukar ha rejäla identitetsproblem.
Så det är inte otänkbart att de lockas över till arabisk nationalism, för det svenska dög ju tydligen inte för mamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in