2020-08-19, 15:33
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle.k.karlsson
Har inte Socialdemokraterna som namn på sina valsedlar

för att komma först bland valsedlarna?

Arabiskapartiet skall i så fall ligga som första parti i den låda där alla valsedlar finns, eftersom Arab... kommer före Arbe...!

För att detta ska hända så måste de få över 1% nästa val, för att kunna få stå först i valet 2026. Övriga partier hamnar åt sedan, där de står i bokstavsordning, men aldrig på bekostnad av de större partierna.
Citera
2020-08-19, 15:46
Medlem
Returpappers avatar
I stället för att undra googla "panarabism" och "arab". Jag tänker inte kopiera texter rätt av. Men turkar, kurder, perser, afghaner är inte araber.
Men jag kan tänka mig att ett parti som vill bli stort godtar muslim som arab. Kanske inte svarta sådan eftersom de ses som lite lägre stående av många araber.
Citera
2020-08-19, 15:50
Medlem
Returpappers avatar
Splittring av vänstern är av godo särskilt ett konservativt med reaktionär syn på familjen. Svårt för dom att dra jämt med vänsterpartiet till exempel.
Citera
2020-08-19, 16:59
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Tråkigt att "sverigevännerna" och Åkessons enda och ständiga motdrag alltid är nattsvart negativism..

Jag tror det är det som gör SD irrelevant för många.

Man kan komma fram och bli förhållandevis stora som ett missnöjesparti. Men man kan inte styra ett land genom gnäll.

Ingen organisation, företag, land eller enskilld människa utvecklas och går framåt av att titta bakåt och gräva ner sig.

Om dom här är seriösa med vad dom har för avsikter ska dom naturligtvis ha all form av stöd och stöttning för ett mycket lovvärt initiativ från alla som är Sverigevänner på riktigt.

Här förstår jag inte riktigt vad du menar, det blir ju ännu ett parti på den vänstra halvan.

Tror du dessa blir lätta att förhandla med?
Citera
2020-08-19, 17:40
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Jag har inte försökt gå med i partiet, men jag vet att det är förbjudet att diskriminera på grund av etnicitet ("No blacks") och att man inte får registrera etnisk tillhörighet.
Tror att en polisanmälan och en gransning från Expo vore på plats.

Det lät bra det du skrev ända till "Expo"

Men nu börjar det komma med muslimska och islamiska partier som skall in in rikstagen.
Libanon, det va ett bra land innan Islamisterna kom upp i 30%

Iran var ett framstàende land och va lika fritt som Sverige var pà -70 talet.
Sen gick det riktigt àt helvete -79....
Citera
2020-08-19, 18:43
Medlem
MINICLIPs avatar
Troll "parti" och hemsida. Sluta tjata och kör ut fingret ur röven.
Citera
2020-08-19, 18:50
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
I get är osannolikt inom politiken, bortsett från totalt raka rör. Nu säger jag ju inte att det är ristat i sten att den riktiga högern står för denna psyop men det finns flera exempel i Europa där oppositionspartierna startat partier för att sno röster från de styrande. Hade Isåfall varit genialiskt från deras sida om så är fallet denna gång.

Hahaha, du har en poäng där. När man läser om det här partiet så låter det nästan som om att någon trollar vänstern. Ungefär som lapparna som sattes upp i en stad i USA med budskapet: "Islam is right about women".
Citera
2020-08-19, 18:53
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Läs tråden innan du öppnar käften tack!

Ja, jag gillar att de vill minska både brottslighet och arbetslöshet hos araber, samt att de förbjudit religiösa symboler i partiet, och inte minst att de är beredda att samarbeta med alla partier istället för att mobba ut något parti.

Att du är emot de sakerna är knappast förvånande...

Jag har läst tråden. Gillar du också att partiet är för rasbiologi och endast låter renrasiga araber få representera partiet? Eller är du emot det?

Låt mig förenkla frågan. Om du rent hypotetiskt sökte medlemskap där, skulle du bli antagen?
Citera
2020-08-19, 18:55
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Nyans har när kopplingar iS och Arabpartiet vill utrota oss Svenskar, troligen kommer vi Svenska få åka godsvagn till något utrotningsläger.

Det finns en risk för det. Problemet är att dessa partier inte behövs i Sverige. Snart dyker väl Somaliska Partiet upp, eller Afghanska Partiet?
Den här skiten tar aldrig slut, folk borde åka hem istället. Till sina hemländer med andra ord.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2020-08-19 kl. 19:26.
Citera
2020-08-19, 19:01
Medlem
Merdives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Ärligt talat vem bryr sig om partiet är "rasistiskt"? Det heter arabiska partiet och således är det naturligt att endast araber företräder det, och inte töntiga och ursäktande PK-svenskar. Lika naturligt som att araber inte ansöker om att få bli aktiva NMR-medlemmar.

Ja, jo, om det nu är ett arabiskt parti så bör ju företrädarna logiskt sett vara araber, där har du rätt. Frågan är dock varför ett parti av det slaget ska existera i Sverige till att börja med. Är inte landet tillräckligt fragmenterat som det är?
Citera
2020-08-19, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durzon
Frågan är om inte detta är rent trams av någon som ogillar araber och invandring. Eller någon förvirrad arab som ska leka.
Exakt så är det
Citera
2020-08-19, 19:35
Medlem
Någon har haft riktigt tråkigt och hurrade på denna partiet. Får man på deras fb sida blir man mer övertygad att det är en tönt som vill liva upp stämningen här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in