Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-07, 15:41
  #265
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantra
En blind höna till jury ser ju att dom gör det på uppdrag av Jens Henriksson därför kommer dom till 99.9% torska detta mål om dom inte lyckas med sin motion to dismiss.

Så inget datum för rättegång än? I vilket stadie är man nu? vad är det som tar tid?
Citera
2020-12-08, 02:00
  #266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantra
Klart som fasen det måste gå att hitta sura kunder, det gör det inom alla branscher och speciellt inom finans.
Fast nu är det ju inte enstaka kunder som vänt sig mot hans verksamhet utan han har blivit utkastad från alla kända partners pga kontinuerligt fulsälj.

Citat:
Ursprungligen postat av tantra
[b]Läser man i domstolsdokument så...
vart hittade du dokumentet? Lägger du upp det i tråden?

Citat:
Ursprungligen postat av tantra
När det kommer till Exceed så vet jag från väldigt säkra källor...
Vilka källor? Kan du redovisa de källorna? Att bara säga ”jag vet från säkra källor” är inte i sig en källa.

Jag vet från säker källa att Vickie som han kallar sig på gatan går från bil till bil och tillfredställer man efter man med sin kropp... ser du. Samma sanningshalt som det du påstår.

Citat:
Ursprungligen postat av tantra
Jag tror få förstår på vilken sjuk nivå hela denna härva är på...

Det vi förstår är att Vickie är sjuk, högst troligtvis skulle han behöva läggas in för att få hjälp med sina vanföreställningar. Att han inte kan se att han borde klippa sig, skaffa ett riktigt jobb som inte går ut på att lura pensionärer och göra allt han kan för att få träffa sina två barn, det är det sjuka!

Citat:
Ursprungligen postat av tantra
Jag tycker Victor X skall ha eloge för att redan spenderat cirka 50 miljoner i advokatkostnader enligt säker källa.
återigen, vilken källa? De flesta advokater i staterna som jobbar med sådana här mål arbetar väl nästan uteslutande för betalning vid vinst.

Så vad är det för källor du har som ger dig förstahandsinformation? Ännu så länge så är du lika trovärdig som Vickie, dvs inte alls.
Citera
2020-12-08, 19:41
  #267
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janone
Fast nu är det ju inte enstaka kunder som vänt sig mot hans verksamhet utan han har blivit utkastad från alla kända partners pga kontinuerligt fulsälj.

vart hittade du dokumentet? Lägger du upp det i tråden?


Vilka källor? Kan du redovisa de källorna? Att bara säga ”jag vet från säkra källor” är inte i sig en källa.

Jag vet från säker källa att Vickie som han kallar sig på gatan går från bil till bil och tillfredställer man efter man med sin kropp... ser du. Samma sanningshalt som det du påstår.


Det vi förstår är att Vickie är sjuk, högst troligtvis skulle han behöva läggas in för att få hjälp med sina vanföreställningar. Att han inte kan se att han borde klippa sig, skaffa ett riktigt jobb som inte går ut på att lura pensionärer och göra allt han kan för att få träffa sina två barn, det är det sjuka!

återigen, vilken källa? De flesta advokater i staterna som jobbar med sådana här mål arbetar väl nästan uteslutande för betalning vid vinst.

Så vad är det för källor du har som ger dig förstahandsinformation? Ännu så länge så är du lika trovärdig som Vickie, dvs inte alls.

Spenderat är ett diffust ord, hade Tantra skrivit att han betalat 50 millar i advokatkostnader så hade saken varit en annan.

Jag tror som du skriver, att han pröjsar om han vinner, annars kostar det inget.

Outningar förbjudna, så jag gissar inte vem Tantra är...

LL
Citera
2020-12-08, 20:07
  #268
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Spenderat är ett diffust ord, hade Tantra skrivit att han betalat 50 millar i advokatkostnader så hade saken varit en annan.

Jag tror som du skriver, att han pröjsar om han vinner, annars kostar det inget.

Outningar förbjudna, så jag gissar inte vem Tantra är...

LL

STOPPA PRESSARNA.

Victor Carlström heter sedan augusti Victor X

https://www.prnewswire.com/sv/pressm...898221632.html

Hur kan Tantra ha missat det?

Eller fanns det två Victor Carlström, och Victor X tröttnade på att bli sammanblandad.

Malcolm X fnissar i sin grav åt vitingen.

LL
Citera
2020-12-08, 22:14
  #269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Outningar förbjudna, så jag gissar inte vem Tantra är...

LL

Det vet jag. Att fråga efter källa är ju inte att outa,
Citera
2020-12-13, 17:01
  #270
Avstängd
Spiderswebs avatar
Swedbank är ett bra företag, och jag tror knappast dom pengatvättar.

Denna tråden borde inte ens finnas, då det är en bra bank, som hjälper hela sverige med bra bankservice.

Dom jobbar hårt i Swedbank så jag tror knappast på hans anklagelser.
Citera
2020-12-13, 17:09
  #271
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spidersweb
Swedbank är ett bra företag, och jag tror knappast dom pengatvättar.

Denna tråden borde inte ens finnas, då det är en bra bank, som hjälper hela sverige med bra bankservice.

Dom jobbar hårt i Swedbank så jag tror knappast på hans anklagelser.

Det är inte bankerna själva som penningtvättar, men vissa har väldigt dåliga kontrollrutiner som i sin tur ger møjlighet flr andra att tvätta genom dem.

Du har säkert fått en rad frågor från din bank det senaste året, det är på grund av kravet om KYC, know your customer, som är till før att säkra upp mot penningtvätt. Vissa banker, som Nordea, Swedbank och DNB, har fått bøta før bristande rutiner redan.

Men det har egentligen inte med den här stämningen att gøra. Tror jag.
Citera
2020-12-15, 12:56
  #272
Moderator
Gromguttens avatar
Och i går kväll førkastades som väntat stämningen:

12/14/2020 101 CORRECTED OPINION AND ORDER re: 88 MOTION to Dismiss / Finansinspektionen, Skatteverket, Erik Thedeen, Katrin Westling Palm's Motion to Dismiss the First Amended Complaint. filed by Finansinspektionen, Katrin Westling Palm, Skatteverket, Erik Thedeen. The defendants' motions of July 31 and August 21, 2020 are granted. (Signed by Judge Denise L. Cote on 12/14/2020) (jca)
12/14/2020 100 OPINION AND ORDER re: 81 MOTION to Dismiss ("Notice of Motion to Dismiss the Amended Complaint"). filed by Folksam Omsesidig Livforsakring, 78 MOTION to Dismiss First Amended Complaint. filed by Swedbank AB, Jens Henriksson. The defendants' motions of June 26 and July 31, 2020 are granted. (Signed by Judge Denise L. Cote on 12/14/2020) (jca)

https://www.docketalarm.com/cases/Ne...sakring_et_al/

Får se vad Europadomstolen säger om nästa stämning, då mot Sverige.
Citera
2020-12-15, 15:08
  #273
Medlem
EttKiloKapriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Och i går kväll førkastades som väntat stämningen:

12/14/2020 101 CORRECTED OPINION AND ORDER re: 88 MOTION to Dismiss / Finansinspektionen, Skatteverket, Erik Thedeen, Katrin Westling Palm's Motion to Dismiss the First Amended Complaint. filed by Finansinspektionen, Katrin Westling Palm, Skatteverket, Erik Thedeen. The defendants' motions of July 31 and August 21, 2020 are granted. (Signed by Judge Denise L. Cote on 12/14/2020) (jca)
12/14/2020 100 OPINION AND ORDER re: 81 MOTION to Dismiss ("Notice of Motion to Dismiss the Amended Complaint"). filed by Folksam Omsesidig Livforsakring, 78 MOTION to Dismiss First Amended Complaint. filed by Swedbank AB, Jens Henriksson. The defendants' motions of June 26 and July 31, 2020 are granted. (Signed by Judge Denise L. Cote on 12/14/2020) (jca)

https://www.docketalarm.com/cases/Ne...sakring_et_al/

Får se vad Europadomstolen säger om nästa stämning, då mot Sverige.

Jag undrar om han kommer försöka sig på en överklagan eller om han ger upp.
Citera
2020-12-15, 15:14
  #274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Och i går kväll førkastades som väntat stämningen:

12/14/2020 101 CORRECTED OPINION AND ORDER re: 88 MOTION to Dismiss / Finansinspektionen, Skatteverket, Erik Thedeen, Katrin Westling Palm's Motion to Dismiss the First Amended Complaint. filed by Finansinspektionen, Katrin Westling Palm, Skatteverket, Erik Thedeen. The defendants' motions of July 31 and August 21, 2020 are granted. (Signed by Judge Denise L. Cote on 12/14/2020) (jca)
12/14/2020 100 OPINION AND ORDER re: 81 MOTION to Dismiss ("Notice of Motion to Dismiss the Amended Complaint"). filed by Folksam Omsesidig Livforsakring, 78 MOTION to Dismiss First Amended Complaint. filed by Swedbank AB, Jens Henriksson. The defendants' motions of June 26 and July 31, 2020 are granted. (Signed by Judge Denise L. Cote on 12/14/2020) (jca)

https://www.docketalarm.com/cases/Ne...sakring_et_al/

Får se vad Europadomstolen säger om nästa stämning, då mot Sverige.

Systemet fungerar!

Nu väntar vi på en kommentar från Tantra...
Citera
2020-12-15, 15:25
  #275
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Systemet fungerar!

Nu väntar vi på en kommentar från Tantra...

Vi får tyvärr vänta tills efter nyår på den kommentaren.
(FB) tantra avstängd för 1.01
Citera
2020-12-16, 14:56
  #276
Moderator
easy_dans avatar
Spännande tider, Victor tog det inte så bra att hans åtal lades ner då domaren ansåg att detta var ett svenskt mål och inte hörde hemma i USA. Nu går han ut på Instagram i en rörig video och säger att hans ska skapa "avsnitt" där hans fru och barn ska hem till personerna han försökt stämma och konfrontera dessa. Som om inte det vore nog så hotar han Sverige med en väpnad konflikt, där ha ska anlita en privat militär som på 12-24 timmar kan ta över Sverige om rättsväsendet lägger sig i när hans fru ska runt och konfrontera människor i deras hem.

Jag trodde hans fru hade ansökt om skilsmässa och vårdnad om barnen för att skydda dom från Victor, antar att vi får se snart om det dyker upp några klipp.

Victor kommer inte åka till Sverige och driva sin rättsprocess eftersom han anger asylskäl som orsak till att han är i USA
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback