• 1
  • 2
2020-08-17, 23:54
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Vrdet p bilen har inte s stor betydelse d jag hade tnkt behlla den s lngt den gr

Helt rtt tnkt. Min stil.

Konkurrenten Mister Auto kr jag p i frsta hand. Jag inbillar mig att de kan min PSA-bil bttre d PSA ger MA. Aldrig haft problem med leveransen.

Ibland kan det hnda att man sjlv r osker p vad som sitter p bilen nr det finns flera alternativ med olika mtt. D blir det att plocka ner och kolla vad det ska vara och sen vnta p leveransen.
Senast redigerad av PeterNoster 2020-08-17 kl. 23:57.
Citera
2020-08-17, 23:58
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuka1
Vrdet p bilen har inte s stor betydelse d jag hade tnkt behlla den s lngt den gr
Om du monterar det sjlv r jag inte sker p att du vinner ngot p Volvo-delarna. Pongen r ju annars att du fr garanti p jobbet.
Citera
2020-08-18, 06:01
Medlem
Ett tips, kolla s originalnumret stmmer med det du ska bestlla, s att du skert fr rtt saker, inte kul att f hem fel delar, fr det hnder!
Citera
2020-08-18, 06:06
Medlem
Knappa in regnr hr: https://www.trodo.se/ Brukar nstan alltid vara billigare n Autodoc och vad dom nu heter + snabbare leveranser..
Citera
2020-08-18, 06:27
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Aldrig ftt fel vara eller ngot som varit trasigt frn Autodoc/Bildelaronline24/Blabla. Snabbaste kom nog under 1 vecka tror jag och lngsammaste kanske 2.5-3 veckor. Det som tar tid brukar vara tullen/Sveriges grns och sen alla problem inne i landet med PostNord.

Kper alltid original drifrn om det r lmpligt pris (alltid varit Bosch typ) eller mrken som Mapco.

Vrt att notera att beroende p bil s kan det vara jvligt lurigt att hitta vilken del som passar. r man noggrann s fr man ska p numren p Google och kolla runt lite. Men Volvobilar r enklare med snt n vissa andra..

Nr du bestller s skriver du att du INTE VILL HA STARK som r deras egna mrke som dom annars skickar istllet eftersom dom har satt hgre pris p det. Jag struntar i om det mrket ens skulle vara bra, rent principiellt s tycker jag inte att man ska acceptera sdant beteende som dom har.

EDIT: Om du inte kan skriva det i ngon kommentar s skickar du till kundsupporten direkt efter du bestllt (man kan chatta) och sger att du vill att dom aldrig skickar Stark s flaggar dom det.
Jag har bestllt massor av delar frn Autodoc och har aldrig ftt ngra delar utbytta mot Stark...s i min vrld r detta rtt ovanligt, men andra kanske har andra erfarenheter.
Jag frstr bara inte varfr man inte klagar isfall? De lever ju p att slja prylar och om folk ofta eller iaf d och d fr delar utbytta till deras eget mrke s borde ju klagande kunder snabbt f dem bort frn branschen eller iaf sluta med det dr beteendet.
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
Knappa in regnr hr: https://www.trodo.se/ Brukar nstan alltid vara billigare n Autodoc och vad dom nu heter + snabbare leveranser..
De sljer ungefr samma prylar som Autodoc och hller ungefr samma priser, men jo, ofta r de ngra dagar snabbare men man fr samtidigt vara uppmrksam p nr det str att de ska skicka prylarna, vilket de faktiskt skriver ut p sidan.

Jag var nmligen inte uppmrksam och fick vnta ngra veckor extra eftersom jag rkade vlja en del med frlngd leveranstid, s egentligen var det ju inte deras fel.
Citera
2020-08-18, 07:35
Medlem
Citat:
Kpte en bil fr halva av bilens vrde d den hade sttt i ca 8 mn och hade en del fix som jag kan fixa sjlv. Ringde in till volvo och fick en offert p totalt 20.000kr p alla delar. Samma delar fr jag fr ca 13.000kr frn autodoc (bl.a. mrket bosch, brembo, skf).

r det vrt att bestlla frn autodoc eller hellre betala mer och ta allt frn volvo?
Tnkte behlla bilen s lngt den gr om det har ngon betydelse.

Jag har nstan uteslutande kpt mina reservdelar frn Tyskland, oftast frn qp24.de. Det har funkat alldeles utmrkt.
Citera
2020-08-18, 09:41
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Kpte en bil fr halva av bilens vrde d den hade sttt i ca 8 mn och hade en del fix som jag kan fixa sjlv. Ringde in till volvo och fick en offert p totalt 20.000kr p alla delar. Samma delar fr jag fr ca 13.000kr frn autodoc (bl.a. mrket bosch, brembo, skf).

r det vrt att bestlla frn autodoc eller hellre betala mer och ta allt frn volvo?
Tnkte behlla bilen s lngt den gr om det har ngon betydelse.

(FB) Autodoc byter alltid ut varorna till sitt eget mrke STARK?

Du fr helt enkelt bilda dig en egen uppfattning.
Citera
2020-08-18, 10:16
Medlem
Autodoc klarar ju inte ens av att f fram rtt olja till en bil via registreringsnummer. Tre bilar i bekantskapskretsen har de rekommenderat olja som inte uppfyller den klassning som krvs av biltillverkaren. Filter blir inte heller alltid rtt.

Kp frn ngon budgetfirma som vet vad de hller p med istllet.
Citera
2020-08-18, 11:29
Medlem
Winparts r lika billiga p vissa delar billigare p broms o annat. Sen byter dom inte ut delar du bestllt som Autodoc har en bengenhet att gra till sitt egna lgprismrke Stark. Och det bsta r att du har grejerna p 3-4 dagar till din drr kostar inget extra.
Citera
2020-08-18, 11:44
Medlem
TeEsErs avatar
Va? Har forskningen ntligen lett i bevis att delar frn mrkeshandlare r dyrare n delar kpta via annan leverantr? Detta r nyskapande och sannolikt nobelprisvrdigt!

Men allts... kan vi inte slippa sdana hr trdar som upprepar, sedan lnge, konstaterat faktum och bara acceptera att mrkehandlare R dyrare ven om det r samma grejer.

Det str var och en fritt att handla var hen vill och bde mrkeshandlare och oberoende reservdelshandlare verkar kunna verleva i sina respektive segment av marknaden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in