2020-08-17, 16:32
Medlem
Hoppas nu att denna post hamnar på rätt ställe...

Jag surfar in på Flashback med jämna mellanrum och ser att strukturen då och då förändras. Det är så klart bra att moderatorer och administratörer hela tiden anpassar vilka avdelningar användarna kan posta ämnen men jag har ändå två frågor:
1. Dokumenteras dessa förändringar på något ställe?
2. Finns det någonstans där jag kan återfinna de olika trådar (inkl alla posts) för ämnen/rubriker som tagits bort?
Citera
2020-08-17, 16:37
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u02sda
Hoppas nu att denna post hamnar på rätt ställe...

Jag surfar in på Flashback med jämna mellanrum och ser att strukturen då och då förändras. Det är så klart bra att moderatorer och administratörer hela tiden anpassar vilka avdelningar användarna kan posta ämnen men jag har ändå två frågor:
1. Dokumenteras dessa förändringar på något ställe?
2. Finns det någonstans där jag kan återfinna de olika trådar (inkl alla posts) för ämnen/rubriker som tagits bort?

1. Forumförändringar annonseras ut i forumet (FB) Viktiga meddelanden.
2. En del återfinns i Papperskorgen, men grövre regelbrott förblir raderade för användarna.

admin5
Citera
2020-08-17, 16:50
Medlem
Tack bra och snabbt svar!
Citera
2020-08-17, 17:47
Medlem
najass avatar
Forumförslag --> Flashback
/Moderator
Citera
2020-08-18, 18:09
Medlem
tj.s avatar
Förutom (FB) Viktiga meddelanden så finns äldre versioner av Flashback - liksom många andra webbsajter - indexerade på Internet Archive. Värt att notera dock är att forumet genom åren har gått under olika domäner, vilket kan försvåra sökningen.

Flashback 2005: https://web.archive.org/web/20050208...o/scandinavia/
Flashback 2008: https://web.archive.org/web/20080213...lashback.info/

Och så vidare.

Edit: Verkar som att det är stökigt att direktlänka forumet från web archive. Men klickar man runt där så ser man hur forumet sett ut vid olika tidpunkter.
Senast redigerad av tj. 2020-08-18 kl. 18:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in