• 1
  • 2
2020-08-17, 11:05
Medlem
"Utvisningsdömda brottslingar blir kvar i landet"
https://sverigesradio.se/avsnitt/1526810
(Sändes 200816 12.00 repris i dag)

Trodde först inte mina öron.

"Men vaf.. har jag rattat in NMR's piratsändningar? Vad är detta?"

Reportern, Josephine Freje, pressade snutar på fakta, och de sade som det var.
Det gavs exempel på våldtäktsmän och mördare - med ursprungsländer angivna - som går fria på våra gator och lever på brott mot Svenska medborgare.

De ställde frågan om det inte är rimligt att få stopp på detta vansinne till samtliga riksdagspartier, och alla utom två, naturligtvis, tyckte att det kanske var en bra idé, värd att titta på.

De citerade svaren från V och MP - minns inte exakt, men typ "man kan inte ha människor inlåsta".
Och i ett ganska syrligt tonfall meddelades att Vår Väldige Justitieminister "avböjt att kommentera".

En våldtagen kvinna intervjuades (hon ville ju inte vara "slagträ för rassarna", men tyckte konstigt nog att det var våldtäktsmannen och inte hon själv som borde straffas. Gissar att hon ångrar maskrosen på valsedeln nu.)

Så till frågan:
Är detta starten på någon sorts omvändelse från SR's sida?
(Det sker visserligen under galgen - men bättre sent än aldrig.)
Eller är Martin Wicklins tid som programledare över?

/en gammal galt med hakan i knät.
Citera
2020-08-17, 11:19
Medlem
jack.danielss avatar
En vilsen politruk på SR får för sig att beskriva verkligheten som den är och hans utläggning kommer att bemötas med......tystnad! Det här kommer inte att avhandlas på ledsrsidor, inga politiska uppföljningar, bara tystnad! Han kommer inte att få en officiell reprimand, däremot kommer hans framtida programidéer granskas lite noggrannare.
Senast redigerad av jack.daniels 2020-08-17 kl. 11:58.
Citera
2020-08-17, 11:31
Medlem
tinca75s avatar
Vet inte vad vänstertänket vill ha ut av detta tänket och sin politik, må hända att tänket att man via ett brott i skalan på 5-15 år inte ska rendera straff till döden i ett annat land, men ska då inte rådande straffmyndighet i vårt land ta hänsyn till detta och utelämna utevisning då det aldrig verkställs i straffet och isåfall lägga detta på fängelsestraff ? känns som straffrabatt....
Citera
2020-08-17, 11:44
Medlem
Oj, man slår sig för pannan. Det här visste ju vilken vaken person som helst redan för flera år sedan. Är det nu som dåren sent skall vakna... Vänsterpatrask har ju onanerat till den här utvecklingen under en lång tid och vägrat erkänna problemen. Det är ju fullständigt hårresande och när pk-Olle och pk-Lisa stannar upp i sin rosa tillvaro så kan inte ens De längre förneka verkligheten när t.o.m. SR (deras trogna källa för nyheter) kommer ut öppet med det här. De presenterar bara toppen av isberget. Tänk på att det här har pågått i åratal och genomsyrat varje del, detalj och aspekt i samhället.
Citera
2020-08-17, 11:56
Bannlyst
Wicklin är väl den journalist som gjort sitt jobb rätt hyggligt under många år. Nu var det länge sen jag lyssnade, men Medierna i P1 har ju gjort en hel del granskande reportage genom åren. Tror det var uppåt fem år sen de rapporterade om svenska hemlösa som blev ivägjagade av rumänska tiggare.
Citera
2020-08-17, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Wicklin är väl den journalist som gjort sitt jobb rätt hyggligt under många år. Nu var det länge sen jag lyssnade, men Medierna i P1 har ju gjort en hel del granskande reportage genom åren. Tror det var uppåt fem år sen de rapporterade om svenska hemlösa som blev ivägjagade av rumänska tiggare.

Jag tror just att SR har sådana reportrar på undanskymda platser i organisationen därför att dom vill kunna säga att dom belyser ämnen mångsidigt.
I de populära kanalerna hör man bara HBTQ/BLM/Migrations-reklam. Här är de mest lyssnade programmen:
https://www.dagensmedia.se/nyheter/m...lest-lyssnare/

"Medierna" i P1 lyser med sin frånvaro i den listan.
Citera
2020-08-17, 13:12
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Jag tror just att SR har sådana reportrar på undanskymda platser i organisationen därför att dom vill kunna säga att dom belyser ämnen mångsidigt.
I de populära kanalerna hör man bara HBTQ/BLM/Migrations-reklam. Här är de mest lyssnade programmen:
https://www.dagensmedia.se/nyheter/m...lest-lyssnare/

"Medierna" i P1 lyser med sin frånvaro i den listan.

Påstår du att Martin Wicklin är undangömd i P1? Att tunga program har färre lyssnare än Sommar är naturligt. Dokumentärer har färre tittare än Allsång på Skansen.
Man vill ha skval.
Citera
2020-08-17, 13:20
Medlem
Dofternas avatar
Gillar Freje, var väl hon som råkade skriva på Twitter att ett rån hon bevittnat på centralstationen i Gbg utförts av en afghan. Slutade med att hon blev anklagad för att vara rasbiolog. Hon backade inte en millimeter och ETC-vänstern blev förnärmade.
Roligt.
Citera
2020-08-17, 14:04
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Gillar Freje, var väl hon som råkade skriva på Twitter att ett rån hon bevittnat på centralstationen i Gbg utförts av en afghan. Slutade med att hon blev anklagad för att vara rasbiolog. Hon backade inte en millimeter och ETC-vänstern blev förnärmade.
Roligt.

Om det är samma tjej som jag tror ( pratar göteborsska ) så träffade jag henne i
Thailand för 4-5 år sedan. Tror hon jobbade för Aftonbladet eller Expressen då.
Citera
2020-08-17, 14:38
Medlem
FedupFlorences avatar
Tror jag har sett fyra nystartade trådar om detta ämne sedan igår. Under P.I., I&I och under B&B. Kanske en samlingstråd? (Om inte denna är tänkt att tillhöra K&M?)
Citera
2020-08-17, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Tror jag har sett fyra nystartade trådar om detta ämne sedan igår. Under P.I., I&I och under B&B. Kanske en samlingstråd? (Om inte denna är tänkt att tillhöra K&M?)

Jag ville diskutera Sveriges Radios märkliga uppvaknande snarare än det specifika ämnet, så jag önskar att invända mot förslaget om samlingstråd.
Annat fokus. Men du har rätt i att det nog varit bättre i K&M.
Mod?
Senast redigerad av kakelgalten 2020-08-17 kl. 14:58. Anledning: Tillägg
Citera
2020-08-17, 15:23
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakelgalten
"Utvisningsdömda brottslingar blir kvar i landet"
https://sverigesradio.se/avsnitt/1526810
(Sändes 200816 12.00 repris i dag)

Trodde först inte mina öron.

"Men vaf.. har jag rattat in NMR's piratsändningar? Vad är detta?"

Reportern, Josephine Freje, pressade snutar på fakta, och de sade som det var.
Det gavs exempel på våldtäktsmän och mördare - med ursprungsländer angivna - som går fria på våra gator och lever på brott mot Svenska medborgare.

De ställde frågan om det inte är rimligt att få stopp på detta vansinne till samtliga riksdagspartier, och alla utom två, naturligtvis, tyckte att det kanske var en bra idé, värd att titta på.

De citerade svaren från V och MP - minns inte exakt, men typ "man kan inte ha människor inlåsta".
Och i ett ganska syrligt tonfall meddelades att Vår Väldige Justitieminister "avböjt att kommentera".

En våldtagen kvinna intervjuades (hon ville ju inte vara "slagträ för rassarna", men tyckte konstigt nog att det var våldtäktsmannen och inte hon själv som borde straffas. Gissar att hon ångrar maskrosen på valsedeln nu.)

Så till frågan:
Är detta starten på någon sorts omvändelse från SR's sida?
(Det sker visserligen under galgen - men bättre sent än aldrig.)
Eller är Martin Wicklins tid som programledare över?

/en gammal galt med hakan i knät.

Tja, vad var det han Trump en gång i tiden sa i TV-showen The Apprentice? https://www.youtube.com/watch?v=crmvHJpCkfM
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in