2020-08-18, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackalackaa
Tydligen ska det va Mardan Suleiman Rashed som fick ett skott i huvudet. Jag låter Svea folket få ösa ner med info om blatten.
Stämmer absolut inte.
Citera
2020-08-18, 08:57
Medlem
Hur kan ingen som vet något öppna munnen i tråden..
Citera
2020-08-18, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackalackaa
Tydligen ska det va Mardan Suleiman Rashed som fick ett skott i huvudet. Jag låter Svea folket få ösa ner med info om blatten.

Hahaha du e ju helt lost
Citera
2020-08-18, 13:55
Medlem
justonefix124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singlebarrelbb
Long time reader, first time writer här. Men varför skrivs det så lite om detta jämfört med när någon blir skjuten i huvudet i sthlm? Då blir det flera tusen inlägg och man lyckas luska fram all info om vem, varför osv.

Händer det något på en mindre ort går skvallret blixtsnabbt genom byn och varenda kotte därifrån kastar sig över tangentbordet för att en tråd äntligen handlar om deras stad/by.
Större städer har massvis med användare med någorlunda insyn och några av dem är snacksaliga.
Linköping är i något mittenläge där stan är relativt stor och man är van vid att någon av busarna skjuter någon annan buse då och då, fast inte tillräckligt stor för att det ska finnas tillräckligt med personer med insyn som vill pladdra på flashback.
Min teori , för jag har också märkt fenomenet.

Edit: jag har till och med svårt att hitta tråden om senaste mordet i Skäggetorp. Det säger en del.
Senast redigerad av justonefix124 2020-08-18 kl. 14:04.
Citera
2020-08-18, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kostcirkeln
Det var mörkt som om det var i en källare, låg belysning (till skillnad från nästan alla ICA-butiker jag varit i i varje fall) och det var dessutom nått trasigt lysrör tror jag vilket drog ner ytterligare. Post-delen såg ut som nån bakgata och flera varor (nämligen varor som jag var ute efter) var slut på hyllorna. Jag var där mitt på dagen en vardag. Jag måste ha haft en himla otur alltså? Knappast, dit går jag inte igen. Speciellt inte efter detta.

Gissar att han syftar på spelbutiken?

Han fabulerar.
Googlar man på Ica supermarket Berga så det det ut som alla andra Ica i Sverige.
Citera
2020-08-18, 18:30
Medlem
Det behöver ju inte vara Merdan men det är garanti ngn i hans släkt som va måltavla, bergagänget är alltid inblandade på ngt sätt när det händer saker i Berga.
Aziz?
Ali?
Finns ju fler i den släkten som är yngre än vad merdan är?
Citera
2020-08-18, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justonefix124
Händer det något på en mindre ort går skvallret blixtsnabbt genom byn och varenda kotte därifrån kastar sig över tangentbordet för att en tråd äntligen handlar om deras stad/by.
Större städer har massvis med användare med någorlunda insyn och några av dem är snacksaliga.
Linköping är i något mittenläge där stan är relativt stor och man är van vid att någon av busarna skjuter någon annan buse då och då, fast inte tillräckligt stor för att det ska finnas tillräckligt med personer med insyn som vill pladdra på flashback.
Min teori , för jag har också märkt fenomenet.

Edit: jag har till och med svårt att hitta tråden om senaste mordet i Skäggetorp. Det säger en del.

Linköping är sedan urminnes tider en lite snobbig akademikerstad. Mycket högutbildat folk och även en hel del nyanlända. Klientelet däremellan, rednecks med SD-sympatier, finns inte många av. Hävdar jag.🙂
Citera
2020-08-18, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lkpgy
Det behöver ju inte vara Merdan men det är garanti ngn i hans släkt som va måltavla, bergagänget är alltid inblandade på ngt sätt när det händer saker i Berga.
Aziz?
Ali?
Finns ju fler i den släkten som är yngre än vad merdan är?

Ingen av dem du nämner är runt 25 års åldern
Citera
2020-08-18, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honellesie
Kvinnor som bor i Berga vågar inte gå ut efter kl 20 för de är rädda för gänget som hänger i Berga centrum.
Handlar ofta på Ica Berga. Helt vanlig ica butik med instaboxar. Gänget som tidigare fanns i centrum har inte funnits där sista halvåret.
Promenerar i Berga någon gång i veckan. Ser enbart barnfamiljer och pensionärer.
Den öppna droghandeln har flyttats till Ekholmen.
Citera
2020-08-18, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida
Handlar ofta på Ica Berga. Helt vanlig ica butik med instaboxar. Gänget som tidigare fanns i centrum har inte funnits där sista halvåret.
Promenerar i Berga någon gång i veckan. Ser enbart barnfamiljer och pensionärer.
Den öppna droghandeln har flyttats till Ekholmen.

Så du menar att det borde va en medlem i en barnfamilj eller en pensionär som sköt 25 åringen i huvudet
Citera
2020-08-18, 21:41
Medlem
Enligt en kompis till mig så har jag hört att det gm skulle varit en mörkhyad man som hade åkt på cykel och skjutit personen.
Citera
2020-08-18, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kostcirkeln
Berga centrum är så jävla sunkigt, själva butikerna då givet vad jag själv sett. Där ligger idag säkert Sveriges absolut sunkigaste ICA, känns som en jävla porrbutik från 90-talet, som om det vore beläget i en källare...

Hörde själv skotten igår, eller skottet för jag tyckte mig bara höra ett (alternativt om de avfyrades väldigt snabbt i följd).

Nu överdriver du väldigt mycket kostcirkel. Jag har själv bott i Berga och handlat där flera gånger den affären är absolut inte sunkig. Kanske är det du som har sett dig själv i spegelbild där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in