2020-08-17, 14:58
Medlem
justonefix124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
De kanske sköt fel kille.

De är duktiga på det i Linköping. Senaste skjutmordet (som skedde i Skäggetorp) ska ju varit fel kille.
Alternativet är att folk drar pistol och skjuter varandra över småtjafs , vilket är jävligt skrämmande.
Citera
2020-08-17, 15:25
Medlem
Singlebarrelbbs avatar
Long time reader, first time writer här. Men varför skrivs det så lite om detta jämfört med när någon blir skjuten i huvudet i sthlm? Då blir det flera tusen inlägg och man lyckas luska fram all info om vem, varför osv.
Citera
2020-08-17, 16:31
Medlem
Alla trådar som handlar om lkpg dör ut allt för fort, det är kriminalitet här också dagligen men dessa trådar dör ut 10 ggr fortare än om det Hde hänt i sthlm, det bor helt enkelt inte tillräckligt många golare här, det var helt fullt med vittnen igår, helt hundra på att fel kille blev träffad, jag har inte en aning vem. Han är, bara en sån sak han är ingen som figurerar i dessa sammanhang, det var dock flera st från familjen S i närheten och runt omkring detta så kanske fel person har träffats men det är ju ren spekulation
Citera
2020-08-17, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlebarrelbb
Long time reader, first time writer här. Men varför skrivs det så lite om detta jämfört med när någon blir skjuten i huvudet i sthlm? Då blir det flera tusen inlägg och man lyckas luska fram all info om vem, varför osv.
Vissa konflikter har mer folk som läcker än andra. Finns många trådar som tar tid i Stockholm också, men det är tacksamt när de inblandade skyltar med det på sociala medier.
Citera
2020-08-17, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback91
Alla trådar som handlar om lkpg dör ut allt för fort, det är kriminalitet här också dagligen men dessa trådar dör ut 10 ggr fortare än om det Hde hänt i sthlm, det bor helt enkelt inte tillräckligt många golare här, det var helt fullt med vittnen igår, helt hundra på att fel kille blev träffad, jag har inte en aning vem. Han är, bara en sån sak han är ingen som figurerar i dessa sammanhang, det var dock flera st från familjen S i närheten och runt omkring detta så kanske fel person har träffats men det är ju ren spekulation

Nu är ju Berga så förändrat att det kan räcka med att låta blicken dröja två tiondelar för länge eller för kort på fel person för att någon ska börja mucka.
Citera
2020-08-17, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Nu är ju Berga så förändrat att det kan räcka med att låta blicken dröja två tiondelar för länge eller för kort på fel person för att någon ska börja mucka.

Tycker du det på riktigt? Jag säger inte emot men jag tycker Berga är hel chill men då är man själv uppväxt med flera utav dessa som ses som ett problem, vilket kanske ger helt fel bild av vad många andra känner om området, sen så är det ju helt klart mycket stök, men stöket tycker jag alltid har funnits där, men. Denna händelse är jag helt 100 att det faktiskt tyvärr är en helt oskyldig som blivit drabbad men återstår och se, hade det varit någon man. Känner till hade man ju hört det redan tänker jag
Citera
2020-08-17, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback91
Tycker du det på riktigt? Jag säger inte emot men jag tycker Berga är hel chill men då är man själv uppväxt med flera utav dessa som ses som ett problem, vilket kanske ger helt fel bild av vad många andra känner om området, sen så är det ju helt klart mycket stök, men stöket tycker jag alltid har funnits där, men. Denna händelse är jag helt 100 att det faktiskt tyvärr är en helt oskyldig som blivit drabbad men återstår och se, hade det varit någon man. Känner till hade man ju hört det redan tänker jag

Jag hade ett par klasskompisar som delade lägenhet i majelden när jag var student 1990-kallt. Då brukade vi ofta handla i Berga centrum och på den tiden var det inget problem, bara lite slitet kanske. Sen eskalerade det och man fick riva Berga skola och fritidsgård för man ville sprida ut skiten i övriga områden som brukligt är. Därefter har det hängt flockar i olika bruna nyanser i och runt centrum och mest sysselsatt sig med att vara stöddiga. För några år sedan, när jag cyklade förbi Berga centrum så gott som dagligen, valde jag ändå att handla på Coop eller skillingen trots viss omväg för i Berga var det dålig stämning.
Citera
2020-08-17, 17:55
Medlem
Kostcirkelns avatar
Berga centrum är så jävla sunkigt, själva butikerna då givet vad jag själv sett. Där ligger idag säkert Sveriges absolut sunkigaste ICA, känns som en jävla porrbutik från 90-talet, som om det vore beläget i en källare...

Hörde själv skotten igår, eller skottet för jag tyckte mig bara höra ett (alternativt om de avfyrades väldigt snabbt i följd).
Citera
2020-08-17, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kostcirkeln
Berga centrum är så jävla sunkigt, själva butikerna då givet vad jag själv sett. Där ligger idag säkert Sveriges absolut sunkigaste ICA, känns som en jävla porrbutik från 90-talet, som om det vore beläget i en källare...

Hörde själv skotten igår, eller skottet för jag tyckte mig bara höra ett (alternativt om de avfyrades väldigt snabbt i följd).

Haha vad fan! Jag tycker den är lite dyr.. Men sunkigare än andra Ica vetifan.. Bor du nära brottsplatsen?
Citera
2020-08-17, 18:59
Medlem
Kostcirkelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FramtidsAstronaut
Haha vad fan! Jag tycker den är lite dyr.. Men sunkigare än andra Ica vetifan.. Bor du nära brottsplatsen?

Bor ett par hundra meter bort. Och visst fan är den sunkig, dåligt utbud, post-avdelningen typ trasig. Känns ju som ett jävla dårhus när man går där
Citera
2020-08-17, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Eller så är vapnet inte tillräckligt kraftfullt?

Möjligt, men känns tveksamt eftersom han vårdas.

Troligtvis snuddat huvudet och kanske någon träff i ben/arm/kropp men missat något vitalt.
Senast redigerad av Rallert 2020-08-17 kl. 19:09.
Citera
2020-08-17, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kostcirkeln
Bor ett par hundra meter bort. Och visst fan är den sunkig, dåligt utbud, post-avdelningen typ trasig. Känns ju som ett jävla dårhus när man går där

Dummaste jag hört okej om du hade nämnt möjligtvis förbutiken, men Ica är som vilken annan affär som helst vadå dåligt utbud allt finns där som finns i andra affärer onödigt att snacka strunt bara för att snacka just strunt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in