2020-08-16, 16:32
Medlem
Eastmancolors avatar
Någon som hört talas om denna rätt? En gren av min släkt hade ett landsortshotell som serverade denna rätt och min mor brukade laga den till söndagslunchen när det begav sig. Dessvärre har jag inga uppgifter om rätten mer än att den innehöll ägg, ansjovis, rödbetor och kapris. Någon form av äggstanning var inblandad. Tror jag.
Citera
2020-08-16, 16:44
Medlem
https://www.koket.se/fagelbo-2

Ett exempel
Citera
2020-08-16, 18:10
Medlem
Timmervargens avatar
Svalbo åt man ju mycket när man var barn. Längesen nu men det var väl helt okej.
Citera
2020-08-16, 20:33
Medlem
Bajsmohammeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timmervargen
Svalbo åt man ju mycket när man var barn. Längesen nu men det var väl helt okej.

Svalbosoppa ? Svalbosoppa lär vara en av de dyraste måltider man kan beställa in på en restaurang. I asien lär man få betala mellan 200 till 700 svenska kronor för en liten skål soppa. Det är svalbon, alltså fågelreden vilka byggs av ett slags vitt sekret som bildas i fågelns spottkörtlar.
Citera
2020-08-16, 22:22
Medlem
Timmervargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmohammed
Svalbosoppa ? Svalbosoppa lär vara en av de dyraste måltider man kan beställa in på en restaurang. I asien lär man få betala mellan 200 till 700 svenska kronor för en liten skål soppa. Det är svalbon, alltså fågelreden vilka byggs av ett slags vitt sekret som bildas i fågelns spottkörtlar.

Precis, mormor hade rötterna i sydöstra delarna av Kina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in