Citat:
Ursprungligen postat av
ByGuld
Jag menade specifikt det påståendet du gjorde angående evolutionsteori där du förutfattade att hela andemeningen i min fråga skulle vara i det sistnämnda tillägget jag gjorde: "Men om man utgår från att logik endast är omvärldens funktioner så besitter majoriteten inte logiskt tänkande".
Det var alltså ett påstående direkt felaktigt utan en specifik tanke bakom, där du själv begår dikotomi och påstår mig då vara i motsättning av dina egna tankar.

Om du påstår något om en "majoritet" så är kritik mot konceptet "majoritet" relevant. Att påpeka att ett antagande är felaktigt handlar inte om att det skulle vara i motsättning till en specifik tanke, fattar du inte ens det? Det är du som begår falsk dikotomi när du antar att mitt påpekande skulle handla om att något "var i motsättning till mina egna tankar".
Överhuvudtaget är det viktigt för vetenskap att det väller upp en massa nya urskiljbara teorier och att därför aldrig anta att någon som kritiserar en teori skulle göra det för att den "stod i motsättning" till en annan specifik teori.