Själv tycker jag det är gott röra ned lite bostongurka i geggan.
Fast raka motsatsen till rysk kaviar både sett till dekadens, lågt stilvärde och pris.
Trevligt att höra va?
Enligt dig så blir det naturligt "lapkojs"/lappkojs genom att man rör i lite grejer i ett mos. Du är starkt övertygad i din sak och jag är inte det, blir inget annat än ett moment22 och efterssom du är trådskapare så drar jag mig ur utav respekt.
"...rik nu..."? Det låter som att du tror att han var nyrik? Familjen Stenbeck har väl inte varit fattiga senaste månvarvet såvitt jag vet?
Senaste månaden? Var dom fattiga i april?
Vad jag menade var att han hade skitmycket pengar och kanske inte så raffinerade vanor. verkar ha varit en kille som tänkte "gott plus gott plus gott blir jättegott.
Plus att han nog ville ha en öl till jägern egentligen... Men som alla andra så gissar jag bara.
Den var tänkt att handla om white trash mat för rika men har tagit en liten folkbildande (och med lite tur även folkvettsbildande) omväg över mosgegga.
Stenbecks variant på fyllemosbricka var alltså att lassa i rysk kaviar. Finns det andra liknande grejor? Typ bål på svindyra viner eller familjepizza med tryffel och gåslever?
Mos med kaviar låter ruggigt vidrigt . Det är lite Klintberg-varning på den där.
Vad jag läste så gillade Stenberg att slänga i sig nattamackor med rökt ål, äggröra, pilsner och en stadig snaps till.
Mos med kaviar låter ruggigt vidrigt . Det är lite Klintberg-varning på den där.
Vad jag läste så gillade Stenberg att slänga i sig nattamackor med rökt ål, äggröra, pilsner och en stadig snaps till.
Hörde ett avsnitt av kropp och själ den 28:e februari där Leif GW Persson intervjuades om just hans, Stenbecks Lallerstedts m fl matorgier under umgänget, där just moset med kaviar togs upp som ett exempel. Hör mer om detta på: http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/...Artikel=564059
Hörde ett avsnitt av kropp och själ den 28:e februari där Leif GW Persson intervjuades om just hans, Stenbecks Lallerstedts m fl matorgier under umgänget, där just moset med kaviar togs upp som ett exempel. Hör mer om detta på: http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/...Artikel=564059
Åh fy faan, hur kan man röra ihop potatismos och kaviar...
Lika vidrigt som bruna bönor med matjessill, eller kebab med vaniljsås.
Tänkte idag laga panerad färsk torskfilé och potatismos, blev nyfiken på hur man gör moset på stenbecks vis, vi kan hoppa kaviaren idag, men nån som har recept eller provat denna feta variant av potatismos?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!