• 1
  • 2
2020-08-19, 21:02
Medlem
vepiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Jo nog serveras det öl alltid, och det i rätt stora mängder!

Billig starköl har dem.. Dvs under dem perioder krögarna lyckas behålla serveringstillståndet.. Maten i övrigt är väl som förväntat i det segmentet. Att se parkbänksvärmare sitta bredvid studenter, andra ungdomar och övrigt folk bjuder onekligen upp för en del intressanta observationer för den som så önskar.

Som skåning måste jag hävda att kebaben överlag är trist i Uppsala (jämfört med Malmö/Lund). Vagnarna vid St. Eriks torg (Dr. Falafel mfl) ger mig bäst hemkänsla, billigt är det också.
Citera
2020-08-23, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Men ligger verkligen Sumpan och Åkermyntan i Uppsala? Det var ju snabbmat i Uppsala som TS efterfrågade!

TS: Du måste såklart uppleva Palermo (Palerkan) som ligger här: https://www.google.com/maps/place/Re...88!4d17.630577

Goda pizzor, ok kebab och en rätt galen blandning när det gäller klientelet!

Nu var det mat han frågade efter,Palärkans(förövrigt hur vi uppsalabor stavar det) mat är ju inte riktigt varför man går dit.
Citera
2020-09-21, 23:34
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appael
Nu var det mat han frågade efter,Palärkans(förövrigt hur vi uppsalabor stavar det) mat är ju inte riktigt varför man går dit.
Nej. Det är inflyttade studenter som dels kallar det palerkan, och stavar det så.

Man gick dit för billig öl och helt ok pizza för ett vettigt pris.

Längesen jag var där nu, men minns att de tappade tillståndet titt som tätt.

Kanske blir ett besök när man är i hemstaden senare i år.
Citera
2020-09-26, 06:04
Medlem
[quote=Helosan2|72591892]Hej,
Skulle rekommendera råsa pantern, riktigt bra käk där, speciellt kebaben dock är min erfarenhet där bara fyllekäk hehe, dock trädgården, resturang trädgården tror jag det heter, jävligt bra käk där, oftast där ifrån jag beställer, förvånansvärt så har jag alltid fått min mat varm på hemkörningen så ett stort plus där med. Trevlig personal och en otroligt härlig kebab. Jalla fine de duger dock inget jag skulle anse vara Uppsalas stolthet angående kebaben, fika så rekommenderar jag café årummet eller nya expresso haous, otroligt mysigt att sitta på övervåningen och vid fönstret och kunna kolla ut ibland, mycket folk men bra miljö där, endast varit där när jag pluggar, men vet inte riktigt varför men av någon anledning går jag dit igen, mysigt som fan, ibland inte lika mysigt såklart, kan bli lite för mycket folk och de verkar inte ha världens koll på ifall det är fullsatt eller ej, men så är det med mer eller mindre alla café, hoppas du gillar Uppsala!
Kommer snart behöva åka till Uppsala flera gånger per vecka och har noll koll på Uppsala, har inte ens varit där. Vill även tillägga att du kan ta bort pizzabagaren helt, glöm det, vill du ha en sån pizza ta pizzahut istället, tycker pizzorna är smaklösa på PB, men kanske bara är jag
Citera
2020-09-26, 06:05
Medlem
[quote=ap12|73043115]
Citat:
Ursprungligen postat av Helosan2
Hej,
Skulle rekommendera råsa pantern, riktigt bra käk där, speciellt kebaben dock är min erfarenhet där bara fyllekäk hehe, dock trädgården, resturang trädgården tror jag det heter, jävligt bra käk där, oftast där ifrån jag beställer, förvånansvärt så har jag alltid fått min mat varm på hemkörningen så ett stort plus där med. Trevlig personal och en otroligt härlig kebab. Jalla fine de duger dock inget jag skulle anse vara Uppsalas stolthet angående kebaben, fika så rekommenderar jag café årummet eller nya expresso haous, otroligt mysigt att sitta på övervåningen och vid fönstret och kunna kolla ut ibland, mycket folk men bra miljö där, endast varit där när jag pluggar, men vet inte riktigt varför men av någon anledning går jag dit igen, mysigt som fan, ibland inte lika mysigt såklart, kan bli lite för mycket folk och de verkar inte ha världens koll på ifall det är fullsatt eller ej, men så är det med mer eller mindre alla café, hoppas du gillar Uppsala!
Kommer snart behöva åka till Uppsala flera gånger per vecka och har noll koll på Uppsala, har inte ens varit där. Vill även tillägga att du kan ta bort pizzabagaren helt, glöm det, vill du ha en sån pizza ta pizzahut istället, tycker pizzorna är smaklösa på PB, men kanske bara är jag

Hahah nu vart det en del fel stavning men nyvaken så ha det i omtanke hehe
Citera
2020-09-26, 06:48
Medlem
Darkwinds avatar
[quote=ap12|73043119]
Citat:
Ursprungligen postat av ap12

Hahah nu vart det en del fel stavning men nyvaken så ha det i omtanke hehe

ÅTANKE. Du behöver lyssna och ta in svenska språket. Ser väldigt illa ut med såna fel. Det där är varken felstavning eller nyvakenhet. Det är ren slapphet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in