• 1
  • 2
2020-08-14, 20:16
Medlem
Hej,

Kommer snart behöva åka till Uppsala flera gånger per vecka och har noll koll på Uppsala, har inte ens varit där.

Så vart hittar man den bästa pizzan,kebaben,fallafeln och bästa kaffet i Uppsala?

Finns det några smultronställen man inte bör missa av avnjuta?

Stockholms kebab har jag enbart hittat två ställen som faktiskt gott. I Årsta och Odenplan.
Hur ser Uppsalas liknande mat ut? Är den bättre? Är det en trevlig pizzabagare så givetvis det också ett stort plus.

Någon som har något hett tips?
Citera
2020-08-14, 20:30
Medlem
För pizza ska du åka till till Gåvan i Mogongåva, på vänster sida just när du kommer till Morgongåva, lätt att missa.
Citera
2020-08-14, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
För pizza ska du åka till till Gåvan i Mogongåva, på vänster sida just när du kommer till Morgongåva, lätt att missa.
Tack men lite off tror jag, ser dock att Adlibris ligger där enligt Google Maps, var föga förfånande att de ligger mitt ute i skogen. Hur som helst, vad är det som gör den så bra då?
Citera
2020-08-14, 22:00
Medlem
Kebaben i Uppsala är generellt bra jämfört med Sthlm.

En bra kebab får du på de flesta ställen, Jalla, Kebabhouse, Mariannes, Capris, Johannesgrillen, sen finns massor av andra.
Vet inte vilken jag tycker är bäst, vart trött på kebab länge.

Dylan’s burger, Bastard burgers och Lillys är bra ställen, TYCKER JAG!

Finare ställen, Dryck&mat, Stationen, Jay Fu, Villa Anna, Iberico.

Sen finns det massvis men hyfsade ställen.

Bästa kaffet tycker jag blir lite svårt, dricker nästan aldrig kaffe på café längre.

Men klassiska caféer i Uppsala, Café Linné, Linné hörnan, Storken, Güntherska, Ovandhals, Landings.
Bra är inte kanske alltid rätt ord men så mycket Uppsala det kan bli!

Sen finns ju Uppstickare som Leijon osv där har du kvalitet.
Citera
2020-08-14, 22:24
Bannlyst
Dom gånger jag käkat kebab i uppsala har det inte varit nåt vidare.
Går inte att jämföra med Årsta som TS nämner.
Citera
2020-08-15, 00:03
Medlem
bästa kebaben finns i åkermyntan centrum... bästa pizzan finns i sundbyberg https://www.google.com/search?rlz=1C...trex_id:T5URxb
bagaren har fått diamantstatus vunnit priser världen över... dyrt men det är buffe.. det är nog världens bästa pizza skulle jag slå vad 100 000kr på!
Citera
2020-08-15, 01:12
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
bästa kebaben finns i åkermyntan centrum... bästa pizzan finns i sundbyberg https://www.google.com/search?rlz=1C...trex_id:T5URxb
bagaren har fått diamantstatus vunnit priser världen över... dyrt men det är buffe.. det är nog världens bästa pizza skulle jag slå vad 100 000kr på!
Men ligger verkligen Sumpan och Åkermyntan i Uppsala? Det var ju snabbmat i Uppsala som TS efterfrågade!

TS: Du måste såklart uppleva Palermo (Palerkan) som ligger här: https://www.google.com/maps/place/Re...88!4d17.630577

Goda pizzor, ok kebab och en rätt galen blandning när det gäller klientelet!
Citera
2020-08-15, 10:11
Medlem
tegelpanna123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec

Inte för att vara sån men du anser alltså att Uppsalas bästa pizza finns i Morgongåva👀
Citera
2020-08-16, 04:08
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
Inte för att vara sån men du anser alltså att Uppsalas bästa pizza finns i Morgongåva👀
Är väl ända restaurangen han varit på? Inte lätt att va inavlad från gåva.
Citera
2020-08-17, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av appael
Kebaben i Uppsala är generellt bra jämfört med Sthlm.

En bra kebab får du på de flesta ställen, Jalla, Kebabhouse, Mariannes, Capris, Johannesgrillen, sen finns massor av andra.
Vet inte vilken jag tycker är bäst, vart trött på kebab länge.

Dylan’s burger, Bastard burgers och Lillys är bra ställen, TYCKER JAG!

Finare ställen, Dryck&mat, Stationen, Jay Fu, Villa Anna, Iberico.

Sen finns det massvis men hyfsade ställen.

Bästa kaffet tycker jag blir lite svårt, dricker nästan aldrig kaffe på café längre.

Men klassiska caféer i Uppsala, Café Linné, Linné hörnan, Storken, Güntherska, Ovandhals, Landings.
Bra är inte kanske alltid rätt ord men så mycket Uppsala det kan bli!

Sen finns ju Uppstickare som Leijon osv där har du kvalitet.

Tack, ska testa dina förslag, får kolla på google var de ligger. Återkommer med betyg.
Citera
2020-08-17, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Men ligger verkligen Sumpan och Åkermyntan i Uppsala? Det var ju snabbmat i Uppsala som TS efterfrågade!

TS: Du måste såklart uppleva Palermo (Palerkan) som ligger här: https://www.google.com/maps/place/Re...88!4d17.630577

Goda pizzor, ok kebab och en rätt galen blandning när det gäller klientelet!

Serveras det öl där? Mycket blandat folk säger du, vid alkoholservering brukar det alltid vara blandat folk.
Citera
2020-08-17, 12:32
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helosan2
Serveras det öl där? Mycket blandat folk säger du, vid alkoholservering brukar det alltid vara blandat folk.
Jo nog serveras det öl alltid, och det i rätt stora mängder!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in