Barry Morphew: Before & After
https://www.youtube.com/watch?v=RYdn6KN80K4
En video som visar hur maken Barry har skiftat utseende under åren. Det hintas ofta om Barry och steroider, det skrivs om hans moonface och jag håller med, han ser svullen ut.
När Suzan försvann var han väldigt biffig och nu ska han visst ha tappat mycket i vikt och även fixat ny frisyr.
Jag hade ett foto på honom som är nytaget, men hittar det inte nu.
Sedan denna videon igen där Tyson Draper smygfilmar Barry. Jag postar den igen för en av kommentarerna där:
för 5 månader sedan
I am the victim of a missing person. I will say this until I die. The media is your friend. Life ceases to be about you anymore. It’s about finding your loved one. I spoke to police. Freely handed everything over. I had nothing to hide. All I cared about is finding my loved one. When you say nothing. You say everything, imo. This Tyson is gold.
https://www.youtube.com/watch?v=_VYI5Aujivw
En grej till, men kan man dra någon slutsats utifrån var cykeln och
the item som sedan hittades och som mest troligt är cykelhjälmen, att dessa ligger på passagerarsidan från en bil sett?
Man ser Barry i videon peka ner mot slänten till höger och man cyklar ju på höger sida.
Om maken Barry iscensatt försvinnandet så tog han förmodligen bilen med både cykeln och hjälmen med sig.
Cykeln hittades på höger sida, där passageraren sitter och samma med hjälmen(som ska vara
the item som hittades några dagar senare)den hittades också på höger sida av vägen där passageraren sitter.
Om Barry planterat dessa båda sakerna så tog han mest troligt med sig dem i bilen. Då känns det konstigt med hjälmen, för varför stanna bilen och gå runt den och kasta hjälmen i terrängen?
Vill man exponera sig så när man nyss mördat någon?
Om det vore jag hade jag kastat ut hjälmen genom bilfönstret.
Några tankar om detta med cykeln och hjälmen att de hittades på höger sida?
The item, mest troligt då hjälmen, hittades på stora vägen västerut och cykeln på den mindre vägen nedanför, parallellt, som leder till och från paret Morphews hem.
Och att han inte försäger sig i det spontana samtalet med Draper? Barry svarar spontant att
the item som hade hittats ville inte polisen säga vad det var.
Hade det varit jag som spontanpratat där hade jag försagt mig på den punkten.
Jag vet att allt pekar på Barry som skyldig, men vad tror ni andra om detta med de båda sakernas placering till höger om en väg och på passagerarsidan från en bil räknat?
Jag tänkte att om Suzan blivit bortrövad av två män i en bil, så den som inte kör sliter av henne hjälmen i bilen, precis som resten av det hon har på sig.
Och att Suzan kanske fick besök på gården just när hon skulle iväg på sin dagliga cykeltur. Ovälkommet och obekvämt besök, men var skulle hon då ha tagit vägen någonstans annat än att kanske vänligt säga hej då och fortsätta sin planerade cykeltur.
Den cykelturen tog 3- 5 minuter från hemmet sett och där cykeln hittades var det ett skymt läge och då passade de okända på- de slog i sådana fall till strax innan Suzan hunnit upp på stora vägen.
Inget är omöjligt och Barry är enligt polisen inte misstänkt.
Inte avförd, men heller inte misstänkt och det trots att allt verkar peka på honom som skyldig.
Vad tror ni andra om detta med de båda sakerna till höger och på passagerarsidan av en bil?
Kommentar till en annan video:
Barry paid someone to kill his wife plain and simple. He has no interest in finding her because he knows she's dead.
Så kan det också vara.
För tiden Barry skulle haft på sig från att Suzan tystnade på sociala medier på lördagen till att hon inom mindre än ett dygn rapporterades saknad var inte lång att både döda en kropp på och att sedan gömma den.
Och huset är genomsökt två gånger av FBI och hela närområdet har genomsökts fler än en gång.
Men inte ett endaste spår efter Suzan.
Detta är USA, det får man inte glömma när man spånar och spekulerar.
Och det är en klassiker världen över att när en kvinna vill lämna så mister hon ofta livet.
Suzan hade fått tillbaks sin cancer när de efter 18 år i Indiana flyttade till Colorado.
Hon var friskförklarad när hon försvann och de två åren i bergen och ödsligheten kanske gick att stå ut med om man var trött och sjuk.
Men nu fick hon sina krafter tillbaka och kände att livet i Salida var tomt, hon ville hem igen. Hennes pappa var dessutom också sjuk i cancer och hon visste kanske att han inte skulle klara det.
Hon ville hem.
Men Barry trivdes i sin jättelika jaktkoja och pengarna som den jaktkojan köptes för var Suzans.
Så gick det som det brukar gå när en intressekonflikt uppstår mellan en kvinna och en man att mannen är fysiskt starkare och kvinnan förlorar kampen.
She went missing on 05/10/20 and he filed gardianship on 06/01/20
He waited exactly 3 weeks. First thing Monday morning on June 1st ~ he was down there filing the application to grant guardianship.
Det känns nog som att här är motivet, att det konflikten handlade om, den vinsten kunde Barry ta hand om och kvittera ut strax efter att han först tagit hand om Suzan.
Guardianship:
https://i.ytimg.com/vi/OfdGQHjA3Tk/maxresdefault.jpg
⛪🙏🌹