2021-01-30, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-Pax
Jag hittade tråden och läser den nu. Om Barry har en ny flickvän så har han kommit över förlusten av "the love of his life" väldigt snabbt. Dessutom måste han ju vara säker på att hon inte lever. 🤐

Någon skriver dessutom att han blivit portad på gymmet på grund av att kvinnor känt sig illa till mods av hans närmanden. Måste ju säga att han framstår skyldig som satan!

Det är svårt att förstå.
Och när Barry plötsligt dyker upp hos svärfar för att få Suzan omyndigförklarad så att han kunde sälja deras fastighet i Indiana.
Det hade då gått två veckor och Barry hade sagt att han älskade Genes dotter så mycket.
Han älskaDE henne.
Mycket märkligt beteende från en make vars fru har tagits av en puma eller som rövats bort av någon.
Detta är ganska typiskt narcissister, att de är så snabba med allt sjukt de håller på med.

Är han inte skyldig så är det helt otroligt.
Det finns ingenting som pekar på hans oskuld, men allt pekar på att han är skyldig.
Men enligt polisen finns inte tillräckliga bevis för att plocka in honom.
Jag hoppas hon kan få hittas, hennes bror måste ha det mycket jobbigt och man kan tänka sig det sista samtalet med pappan hur det kan ha låtit, att fortsätt att göra allt du kan för att hitta din syster så hon kan begravas med mig och mamma.
😢
Citera
2021-01-30, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elofa
Det är svårt att förstå.
Och när Barry plötsligt dyker upp hos svärfar för att få Suzan omyndigförklarad så att han kunde sälja deras fastighet i Indiana.
Det hade då gått två veckor och Barry hade sagt att han älskade Genes dotter så mycket.
Han älskaDE henne.
Mycket märkligt beteende från en make vars fru har tagits av en puma eller som rövats bort av någon.
Detta är ganska typiskt narcissister, att de är så snabba med allt sjukt de håller på med.

Är han inte skyldig så är det helt otroligt.
Det finns ingenting som pekar på hans oskuld, men allt pekar på att han är skyldig.
Men enligt polisen finns inte tillräckliga bevis för att plocka in honom.
Jag hoppas hon kan få hittas, hennes bror måste ha det mycket jobbigt och man kan tänka sig det sista samtalet med pappan hur det kan ha låtit, att fortsätt att göra allt du kan för att hitta din syster så hon kan begravas med mig och mamma.
😢

Gene Moormans obituary:
https://obituaries.heraldbulletin.com/obituary/gene-moorman-1080842340
He was preceded in death by his parents; an infant brother; the mother of his children, Adrienne (Burnett) Owen; wife, Lou Ann; and missing and presumed dead, daughter, Suzanne Morphew.
Suzans pappa dog dagen efter halvårsdagen efter Suzan rapporterades försvunnen.
De hade cancer samtidigt, Suzan och hennes pappa.
Pappan dog av sin cancer och Suzan överlevde sin, men är nu försvunnen och förmodad död.
Heartbreaking:-(
Citera
2021-01-31, 02:33
Medlem
Barry Morphew: Before & After
https://www.youtube.com/watch?v=RYdn6KN80K4
En video som visar hur maken Barry har skiftat utseende under åren. Det hintas ofta om Barry och steroider, det skrivs om hans moonface och jag håller med, han ser svullen ut.
När Suzan försvann var han väldigt biffig och nu ska han visst ha tappat mycket i vikt och även fixat ny frisyr.
Jag hade ett foto på honom som är nytaget, men hittar det inte nu.

Sedan denna videon igen där Tyson Draper smygfilmar Barry. Jag postar den igen för en av kommentarerna där: för 5 månader sedan
I am the victim of a missing person. I will say this until I die. The media is your friend. Life ceases to be about you anymore. It’s about finding your loved one. I spoke to police. Freely handed everything over. I had nothing to hide. All I cared about is finding my loved one. When you say nothing. You say everything, imo. This Tyson is gold.
https://www.youtube.com/watch?v=_VYI5Aujivw

En grej till, men kan man dra någon slutsats utifrån var cykeln och the item som sedan hittades och som mest troligt är cykelhjälmen, att dessa ligger på passagerarsidan från en bil sett?
Man ser Barry i videon peka ner mot slänten till höger och man cyklar ju på höger sida.
Om maken Barry iscensatt försvinnandet så tog han förmodligen bilen med både cykeln och hjälmen med sig.

Cykeln hittades på höger sida, där passageraren sitter och samma med hjälmen(som ska vara the item som hittades några dagar senare)den hittades också på höger sida av vägen där passageraren sitter.
Om Barry planterat dessa båda sakerna så tog han mest troligt med sig dem i bilen. Då känns det konstigt med hjälmen, för varför stanna bilen och gå runt den och kasta hjälmen i terrängen?
Vill man exponera sig så när man nyss mördat någon?
Om det vore jag hade jag kastat ut hjälmen genom bilfönstret.

Några tankar om detta med cykeln och hjälmen att de hittades på höger sida?
The item, mest troligt då hjälmen, hittades på stora vägen västerut och cykeln på den mindre vägen nedanför, parallellt, som leder till och från paret Morphews hem.
Och att han inte försäger sig i det spontana samtalet med Draper? Barry svarar spontant att the item som hade hittats ville inte polisen säga vad det var.
Hade det varit jag som spontanpratat där hade jag försagt mig på den punkten.

Jag vet att allt pekar på Barry som skyldig, men vad tror ni andra om detta med de båda sakernas placering till höger om en väg och på passagerarsidan från en bil räknat?
Jag tänkte att om Suzan blivit bortrövad av två män i en bil, så den som inte kör sliter av henne hjälmen i bilen, precis som resten av det hon har på sig.
Och att Suzan kanske fick besök på gården just när hon skulle iväg på sin dagliga cykeltur. Ovälkommet och obekvämt besök, men var skulle hon då ha tagit vägen någonstans annat än att kanske vänligt säga hej då och fortsätta sin planerade cykeltur.
Den cykelturen tog 3- 5 minuter från hemmet sett och där cykeln hittades var det ett skymt läge och då passade de okända på- de slog i sådana fall till strax innan Suzan hunnit upp på stora vägen.

Inget är omöjligt och Barry är enligt polisen inte misstänkt.
Inte avförd, men heller inte misstänkt och det trots att allt verkar peka på honom som skyldig.
Vad tror ni andra om detta med de båda sakerna till höger och på passagerarsidan av en bil?

Kommentar till en annan video: Barry paid someone to kill his wife plain and simple. He has no interest in finding her because he knows she's dead.
Så kan det också vara.
För tiden Barry skulle haft på sig från att Suzan tystnade på sociala medier på lördagen till att hon inom mindre än ett dygn rapporterades saknad var inte lång att både döda en kropp på och att sedan gömma den.
Och huset är genomsökt två gånger av FBI och hela närområdet har genomsökts fler än en gång.
Men inte ett endaste spår efter Suzan.

Detta är USA, det får man inte glömma när man spånar och spekulerar.
Och det är en klassiker världen över att när en kvinna vill lämna så mister hon ofta livet.
Suzan hade fått tillbaks sin cancer när de efter 18 år i Indiana flyttade till Colorado.
Hon var friskförklarad när hon försvann och de två åren i bergen och ödsligheten kanske gick att stå ut med om man var trött och sjuk.
Men nu fick hon sina krafter tillbaka och kände att livet i Salida var tomt, hon ville hem igen. Hennes pappa var dessutom också sjuk i cancer och hon visste kanske att han inte skulle klara det.
Hon ville hem.
Men Barry trivdes i sin jättelika jaktkoja och pengarna som den jaktkojan köptes för var Suzans.
Så gick det som det brukar gå när en intressekonflikt uppstår mellan en kvinna och en man att mannen är fysiskt starkare och kvinnan förlorar kampen.
She went missing on 05/10/20 and he filed gardianship on 06/01/20

He waited exactly 3 weeks. First thing Monday morning on June 1st ~ he was down there filing the application to grant guardianship.
Det känns nog som att här är motivet, att det konflikten handlade om, den vinsten kunde Barry ta hand om och kvittera ut strax efter att han först tagit hand om Suzan.
Guardianship: https://i.ytimg.com/vi/OfdGQHjA3Tk/maxresdefault.jpg
⛪🙏🌹
Senast redigerad av elofa 2021-01-31 kl. 02:49.
Citera
2021-01-31, 12:27
Medlem
T-Paxs avatar
Det här är ju skumt!
https://m.youtube.com/watch?v=sODW7vXVA_Q&list=PLb5Y3Gt2L6EjWchpRmuIf9XK 9b8ZD6Gz6&index=3
Citera
2021-01-31, 19:23
Medlem
Citat:
Det här är ju skumt!
https://m.youtube.com/watch?v=sODW7vXVA_Q&list=PLb5Y3Gt2L6EjWchpRmuIf9XK 9b8ZD6Gz6&index=3

Ja, det var högst egendomligt. Plus det som elofa skrev ovan om att Barry åkte hem till svärfar två veckor efter Suzans försvinnande.

Att cykeln hittades på höger sida är väl ganska naturligt, man cyklar där och på vänster sida var det ju bara en brant backe uppåt.

Tycker att Barry ser alkoholiserad ut med sitt rödbrusiga, svullna ansikte på bilderna i samband med försvinnandet. Förstår dock att han inte ville prata med och inte litade på personen som ringde honom, särskilt inte efter Dysons smygfilmning. Har säkert varit många dårar som ringt upp honom.

Har polisen haft specialsökhundar i närområdet och inne i huset?
Citera
2021-01-31, 21:03
Medlem
Citat:
Det här är ju skumt!

Har du läst tittarkommentarerna?
The fact that he would put this up for air bNb says he KNOWS she is never coming back and she’s dead. If he thought for a second that she’d return he wouldn’t let her come home to strangers living/renting their house.

I have always kept Suzanne girls out of this ,but to go in this long and not nothing from her girls is extremely extremely unusual and odd at this point.

I have not seen the daughters mention a single word about their missing mother. Not a single word. I find that to be beyond all belief.

Barry joining the Airbnb in February. In February Barry was also reinstating The Suzanne Morphew Hope Foundation.

In all my years following cases, I’ve seen many that involve children doing bad things to their parents. It’s rare but it happens. I don’t think she is involved but like I said, you have to look at all possibilities and rule them out. The camping trip never made sense to me, why were they late coming home?

This family is just odd. When you see other families where their Mother is missing the children are all pleading for their mom to be found. This silence makes no sense. Plus who is helping the daughters process this horror?

Wow. Why not use any other pic or take a new pic instead of cutting Suzanne out? All I have to say, is that if Barry’s not the one who hurt Suzanne, he doesn’t seem to be upset that she’s gone. He’s been making money moves since 3 weeks after she was reported missing!

Why would someone encourage biking on that listing. He is showing his picture and it was him that ask that poor neighbor to see if her bike is there. It was he that brought up a bike ride. It was he that said we think she was abducted from bike. Why would you then imply it is a beautiful area to ride a bike in.

Damn right they all planned this. The girls have never left Suzanne in Mother’s Day this is the first time. It isn’t a coincidence. And they go “camping” 5 states away for the first time when their backyard is a big ass campsite and they go with trevors mom .... ???? All in on it.

Suzanne didn’t want Barry or girls spending money and buying things. Now she’s out of the way Barry and his girls are going wild selling buying moving like they just couldn’t wait. It’s all about money. Young female adults kill for money as well. It’s been done thousands of times. Kids kill parents with no remorse. Barry Trevor trevors mom Barry’s daughters Barry’s mom all benefited from Suzanne dying

It’s always been so off to me that one of the daughters celebrated her birthday about 2 months after Suzanne’s disappearance with such grandiosity and posted it all over IG.
Based on the pics I saw, you would have NEVER guessed her Mother was missing under mysterious circumstances.
She looked like any other influencer having the time of her life.
Then the other daughter went back to college. I would THINK, that if it was my Mom, all these life events would stop for me in the first year.
Instead my every moment would be spent being my Mother’s voice and I would go to no end to organize, cooperate and expose any and everything in trying to locate my Mother.
It really makes you wonder about the relationship they TRULY had with their Mother. Echo Lloyd’s daughter and countless others like her put these 2 girls to shame and really highlight the lack of action or concern by the Morphew girls.

Speciellt den sista kommentaren. Vad som är elaka rykten och vad som är sant är svårt att säga, men väldigt många på nätet har börjat ifrågasätta döttrarna.
Ju längre tiden går och ju mer både Barry och döttrarna tiger så tycker folk att allt bara ser mer och mer mystiskt ut.
Citera
2021-01-31, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Ja, det var högst egendomligt. Plus det som elofa skrev ovan om att Barry åkte hem till svärfar två veckor efter Suzans försvinnande.

Att cykeln hittades på höger sida är väl ganska naturligt, man cyklar där och på vänster sida var det ju bara en brant backe uppåt.

Tycker att Barry ser alkoholiserad ut med sitt rödbrusiga, svullna ansikte på bilderna i samband med försvinnandet. Förstår dock att han inte ville prata med och inte litade på personen som ringde honom, särskilt inte efter Dysons smygfilmning. Har säkert varit många dårar som ringt upp honom.

Har polisen haft specialsökhundar i närområdet och inne i huset?

Som jag förstått det fick Suzans bror i söket han drog igång till slut lov av Barry att söka utanför huset, i närheten av huset. Hur nära vet jag inte, men inne i huset ska inga hundar ha fått tillåtelse att söka.
FBI har sökt inne i huset vid två tillfällen och det ska vara ovanligt att de återvänder en andra gång.
Det är bara polisen som vet om de hittat något eller inte.
Det är mycket lite allmänheten fått veta kring detta försvinnandet.
Citera
2021-02-01, 00:17
Medlem
Trevor Noel, May 16: 16 hours before Barry Morphew "Oh Suzanne" Facebook video plea

Det är Barrys systerson som pratar:
https://www.youtube.com/watch?v=iMwo30yaqDc
Lyssnarkommentar:
3 månader sedan
It is not the tone you would expect from a family member that has a crises moment where someone has been taken and possibly hurt. He is calm and collective.
The recording has been rehearsed and he is reading it like a police record being read off of a charge sheet. He is is unshaken and unmoved.
When he talks about Suzanne and what kind of person she is, there is no warmth in his voice. He is not pleading for her, he is just stating she is missing.
He does not say her family is concerned for her safety or her whereabouts. It's just empty words. Hardly the words of someone looking for a loving caring family member they adore. I have heard a Sherrif have more emotion speaking to the public about a missing woman or child.
Infact strangers around the world have shown more emotion and sadness for Suzanne than this.
Shocking!
Citera
2021-02-01, 20:13
Medlem
Jag stötte just på detta:https://www.youtube.com/watch?v=aoGvOFfQgW8
"LIVE! SPECIAL GUESTS! Forensic Linguist Analyst Steve Johnson, FBI Profiler Greg Cooper, and Cold Case Foundation's Dean Jackson.
•Livestreamade för 18 timmar sedan."
Det är Chris från Profiling Evil och hans nystartade kanal.

Jag ser och lyssnar på det just nu så jag kan inte kommentera det, det är också nära två timmar långt.
Men när jag skummar bland kommentarerna ska det ha kommit fram något om två cyklar? En billigare cykel och en dyrare.
Citera
2021-02-01, 22:54
Medlem
Citat:
Jag stötte just på detta:https://www.youtube.com/watch?v=aoGvOFfQgW8
"LIVE! SPECIAL GUESTS! Forensic Linguist Analyst Steve Johnson, FBI Profiler Greg Cooper, and Cold Case Foundation's Dean Jackson.
•Livestreamade för 18 timmar sedan."
Det är Chris från Profiling Evil och hans nystartade kanal.

Jag ser och lyssnar på det just nu så jag kan inte kommentera det, det är också nära två timmar långt.
Men när jag skummar bland kommentarerna ska det ha kommit fram något om två cyklar? En billigare cykel och en dyrare.

Så ruggigt!
Har hunnit lyssna på knappt halva videon och kommit till detta med cyklarna.
Det är som så att cykeln som hittades kastad i slänten var en billig cykel, runt 100 dollar, och som Barry köpt till Suzan ungefär 2 veckor innan hon försvann.
Den cykel Suzan brukade använda finns kvar, den kostade runt 4000 dollar.

Så genomvidrigt och så förnedrande.
Han räknade på pengarna till och med när han med hjälp av en cykel iscensatte hennes död.
Många har också undrat varför flickorna skulle vara borta och campa just denna helgen, morsdagshelgen.
Och en del skriver att de var det tillsammans med delar av Barrys familj.
Många, många spekulerar i om flera ur Barrys familj varit med och planerat detta uppenbara mordet på Suzan.

Jag hoppas fortsättning på detta följer nu när så otroligt många fortsätter att vägra glömma Suzan och hennes "mystiska" försvinnande.
Citera
2021-02-02, 00:02
Medlem
Citat:
Så ruggigt!
Det är som så att cykeln som hittades kastad i slänten var en billig cykel, runt 100 dollar, och som Barry köpt till Suzan ungefär 2 veckor innan hon försvann.

Han räknade på pengarna till och med när han med hjälp av en cykel iscensatte hennes död.
Många har också undrat varför flickorna skulle vara borta och campa just denna helgen, morsdagshelgen.
Många, många spekulerar i om flera ur Barrys familj varit med och planerat detta uppenbara mordet på Suzan.

Jag hoppas fortsättning på detta följer nu när så otroligt många fortsätter att vägra glömma Suzan och hennes "mystiska" försvinnande.

Och där kom det, en av experterna tror nu exakt samma sak som många redan spekulerat i, att Barry verkar ha haft hjälp.
Jag undrar vad detta försvinnandet egentligen kommer att visa sig innehålla?
Lyssna gärna på videon, det är intressant och de fyra männen fullständigt dissekerar Barrys efterlysningsvideo av Suzan.

Någon på Reddit och som också lyssnat på videon postar två bilder som visar att det förra året såg misstänkt grävt ut inne på tomten till huset:
18 hours ago
Caught some of it and it was quite interesting. They all know he did it. I don’t understand why they can’t just return to Puma Path with GPR (and who knows, maybe they have).
Dogs are great but just look at the pics. BM moved so much earth around there it’s ridiculous. The whole place looks like a smorgasbord... a hodgepodge... a mishmash.
Poor Suzanne could be wrapped inside 10 layers of landscaper/hunter’s tarp... inside a Yeti cooler, and buried right there next to their house, while fresh elk antlers and who knows what else could have distracted the hounds.

https://imgur.com/gallery/XI19rMw?s=sms

https://imgur.com/gallery/OBHY7q9?s=

Många tror att Suzan ligger nergrävd på tomten och andra tror att Barry gjort sig av med henne någonstans på vägen mellan Salida och Denver.
Jag undrar hur länge Barry sett en kassako i Suzan och nu kom jag att tänka på hennes cancer och försäkringar.
Hon överlevde denna cancer(den andra i sitt liv)och kan det vara det som gjorde att han dödade henne? Om hon dött av cancern hade försäkringspengar fallit ut.
Nu överlevde hon sin cancer och dagen efter hon rapporterades saknad skulle hon på sitt sista läkarbesök.
En narcissist kan nog tänka just så, att se en ekonomisk möjlighet i någons sjukdom.

Och om Barry haft hjälp att döda och gömma Suzan, kan döttrarna ha varit med på det? Klockan 17. 00 morsdag och de var fortfarande borta.
Barry var också borta den dagen.
Suzan saknades inte förrän det började bli eftermiddag/ kväll på självaste morsdag.
Och snart 1 helt år senare är fortfarande Barry och döttrarna tysta om Suzans försvinnande, som om hon aldrig funnits.
Döttrarna som Suzan själv beskrev som sina två mirakel(hon antogs inte kunna få barn efter sin första cancerbehandling många år tidigare).
Citera
2021-02-03, 15:21
Medlem
T-Paxs avatar
Citat:
Så ruggigt!

Det är mer än skumt det där med cykeln! Dessutom läste jag idag att han sålde hennes bil redan i Juli och köpte sin nya Fordtruck. Vill han inte framstå som skyldig borde han kanske inte visa sig helt känslokall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in