2020-10-14, 00:08
Medlem
Väst om Maysville, Colorado, till Alexandria, Indiana, det är ca 20 timmar enkel resa.

Om maken inte gjort det?
Hur är alibin för brodern Andrew Moorman?
Citera
2020-10-15, 01:06
Medlem
Citat:
1. https://www.youtube.com/watch?v=4imOjYWm5c8
"BARRY MORPHEW TEORY # 1 - The Mountain Lion & The Plot Twist - Part 1 Series"

2. https://www.youtube.com/watch?v=mNJCP_rzyZY
"BARRY MORPHEW Theory # 2 - The Abduction (Not By the Mountain Lion) - PART 2"

3. https://www.youtube.com/watch?v=Vknf8c6AL9c
"BARRY MORPHEW THEORY #3 - THE TRIANGLE - Connecting the Dot series Part 3"
Hon spånar som jag gör att maken förmodligen gömt Suzan i närheten av deras hus.
Hon tror att Barry vill ha kontroll över Suzan även efter hennes död.

Arbetsmaskinen Barry har, bobcat, och använder sig av är det många som tror att han använt sig av för att göra sig av med Suzan.
Det spekuleras att det kan vara spår efter henne på den och som gjorde att likhundarna visade intressen på lite olika områden där Barry farit fram med denna.
Det är samma bobcat som Barry sa han gjort något mekaniskt med och därför stämde inte den tekniska utrustningen i den med det Barry berättat till polisen.
Barry Morphew admits “bobcat mechanical” timeline inconsistency he gave cops in Suzanne Morphew case

Lite lustigt med Tyson Draper, the Draper Brothers på Youtube, som nämns i videon, han som smygfilmade Suzans make Barry, att hans egen bror själv blev smygfilmad när han misshandlade en liten 3- årig flicka.
Citera
2020-10-15, 07:53
Medlem
Har inte kunnat följa försvinnandet så noga sista tiden, men nu hittade jag att under söket Suzans bror arrangerade hittades en handduk, en presenning och en filt
som finns på bergsspåren nära Suzans hem.

Så ser jag att tidningen Gazette säger sig ha fått bekräftat att Suzans cykelhjälm var den tidigare item som uppgavs som hittat.
Den hjälmen hittades några dagar efter cykeln hittades och en bit ifrån den. Då bör den hjälmen också vara det föremål som de första sökarna konstigt nog hade missat där de redan hade sökt.
Så den hjälmen verkar ha placerats där i efterhand.
Som jag förstår från en karta hittades Suzans cykel på höger sida om den lilla vägen från deras hus som leder till den större vägen och cykelhjälmen hittades på höger sida vid den vägen och västerut.
Då ser det ut som att Suzan mystiskt ska ha försvunnit när hon var på väg från sitt hem och inte till vilket ger en cykeltur på 3- 5 minuter.

Här ser man Suzans make Barry ligga på marken. Detta var vid första söket efter Suzan som han plötsligt kastat sig/ lagt sig ned på backen och den som fotade honom gjorde det för den blev så ställd inför det hela:
https://pbs.twimg.com/media/Ejt2H2vX0AE_s5d?format=jpg&name=medium
Fotot är hämtat från Chris McDonoughs twitter, han från Profiling Evil

Ser inget nytt om Suzans försvinnande på Chaffee County Sheriff's Offices sida sedan den 29 september.
En kommentar till bilden ovan men som inte har med bilden att göra, men de har mountain time där.
Någon skriver så här om det:
A note about the timeline that I keep seeing: the Facebook requests happened around midnight EST, which would be 10p in CO.
Det var tidpunkten när det gick ut mängder av vänförfrågningar från Suzans Facebook till flera män i hennes brors ålder, något alla som såg det reagerade på eftersom det inte var något Suzan skulle ha gjort.

Tidningen Gazette skriver också:
"Området där hundarna plockade upp en doft ligger i Poncha Springs på fastigheter som ägs av Morphews familj."
(nej, de kan inte svenska, men Google kan:-)

"de tyska herdarna tidigare har "slagit" på en flodfastighet där hennes man, Barry, hade arbetat för sin landskapsverksamhet och vid ingången till en bostadsutveckling"
(German Shepherd, schäferhundarna)

I en annan tidning står:
Men vad Moorman och hans familj vill ha mest är att få några svar om vad som verkligen hände med Suzanne.
Moorman sa: 'Hon är gömd för bra, vilket säger att hon inte blev rånad. Det finns inga blodbevis så jag vet inte att hon mördades med säkerhet.

Hoppas det blir av att det ska dykas efter Suzan och att det ger något.
Citera
2021-01-27, 20:27
Medlem
Ingen Suzan hittad än.

Länge sedan jag loggade in och jag har inte följt Suzans mystiska försvinnande jättenoga, men hittad är hon inte.
Och när sex månader hade gått gick hennes far bort.
I hans dödsruna stod Suzan nämnd som "troligen avliden"

Chris från Profiling Evil har startat en egen youtubekanal och han ringde upp Suzans make Barry.
Det samtalet var kort och Barry svarade mest att han inte litar på någon, att så många ringer honom och att han inte kan lita på deras syften.
När 7 månader gått efter Suzan försvann var Barry ute och satte upp efterlysningar efter henne, flyers.

Men hon är i alla fall inte glömd. Många fortsätter att hålla hennes mystiska försvinnande aktuellt och jag med genom att försöka hålla denna tråden vid liv.
Och det polisen i hennes område senast sagt är att de ska kolla mer på Suzans sociala medier och de kontakter med nära och kära hon hade där och de uppmanar alla de kontakterna att komma med tips och att de får vara anonyma om de är rädda.

Och dykningarna efter Suzan gav inte heller någonting.

Själv vet jag inte vad jag ska tro om hennes försvinnande.
Det känns verkligen mystiskt.
Maken Barry framstår så skyldig att jag ofta undrar om han faktiskt är oskyldig.
Men någon han agerar exakt likadant som och som var skyldig till sin frus död är fallet Theresa Lockhart. Läs på den som är intresserad, men bland annat avböjde även han att medverka i sök efter sin försvunna fru och det fallet är på väldigt många punkter identiskt med Suzans.

Och tråden är inte min, så skriv gärna ni andra som kanske också håller Suzan i färskt minne och följer försvinnandet.

Senast redigerad av elofa 2021-01-27 kl. 21:01.
Citera
2021-01-27, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elofa
Ingen Suzan hittad än.

Länge sedan jag loggade in och jag har inte följt Suzans mystiska försvinnande jättenoga, men hittad är hon inte.
Och när sex månader hade gått gick hennes far bort.
I hans dödsruna stod Suzan nämnd som "troligen avliden"

Chris från Profiling Evil har startat en egen youtubekanal och han ringde upp Suzans make Barry.
Det samtalet var kort och Barry svarade mest att han inte litar på någon, att så många ringer honom och att han inte kan lita på deras syften.
När 7 månader gått efter Suzan försvann var Barry ute och satte upp efterlysningar efter henne, flyers.

Men hon är i alla fall inte glömd. Många fortsätter att hålla hennes mystiska försvinnande aktuellt och jag med genom att försöka hålla denna tråden vid liv.
Och det polisen i hennes område senast sagt är att de ska kolla mer på Suzans sociala medier och de kontakter med nära och kära hon hade där och de uppmanar alla de kontakterna att komma med tips och att de får vara anonyma om de är rädda.

Och dykningarna efter Suzan gav inte heller någonting.

Själv vet jag inte vad jag ska tro om hennes försvinnande.
Det känns verkligen mystiskt.
Maken Barry framstår så skyldig att jag ofta undrar om han faktiskt är oskyldig.
Men någon han agerar exakt likadant som och som var skyldig till sin frus död är fallet Theresa Lockhart. Läs på den som är intresserad, men bland annat avböjde även han att medverka i sök efter sin försvunna fru och det fallet är på väldigt många punkter identiskt med Suzans.

Och tråden är inte min, så skriv gärna ni andra som kanske också håller Suzan i färskt minne och följer försvinnandet.

Du har i alla fall gjort ett hästjobb med att hålla hennes minne och intresset för hennes försvinnande vid liv. Bra jobbat!
Jag undrar också om Barry verkligen är skyldig, men tror nog ändå att han är den troligaste kandidaten i slutänden. Men det kan ju vara fel. Såg dock nyss bilden på honom där han slängt sig på marken - inga bra vibbar där.

Tror emellertid inte att han har begravt henne nära huset. Tror definitivt inte heller på något rovdjur, de brukar lämna tydliga spår när de har fällt ett byte.

Deras hus är ganska vackert på ett säreget sätt, men vilken misär det skulle vara att bo där som hemmamamma åt två så gott som vuxna flickor, omgiven av sten och grus och skog och inget annat.
Citera
2021-01-28, 07:47
Medlem
T-Paxs avatar
Läste igenom hela tråden i natt. Mycket tragiskt och mystiskt försvinnande som var helt nytt för mig.
Maken måste ju nästan vara skyldig så känslokall som han framstår. När han smygfilmas visar han inga känslor överhuvudtaget. Han kunde lika gärna pratat om en stulen cykel.

Skulle vara intressant att veta varför de flyttade till det hemska stället. Endast en eremit skulle trivas där. Sen undrar jag varför Barry "lät" henne cykla där om det var så stor risk för pumaattacker. Ville ha bli av med henne "naturligt"?

Stort tack för en intressant tråd!
Citera
2021-01-29, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Du har i alla fall gjort ett hästjobb med att hålla hennes minne och intresset för hennes försvinnande vid liv. Bra jobbat!
Jag undrar också om Barry verkligen är skyldig, men tror nog ändå att han är den troligaste kandidaten i slutänden. Men det kan ju vara fel. Såg dock nyss bilden på honom där han slängt sig på marken - inga bra vibbar där.

Tror emellertid inte att han har begravt henne nära huset. Tror definitivt inte heller på något rovdjur, de brukar lämna tydliga spår när de har fällt ett byte.

Deras hus är ganska vackert på ett säreget sätt, men vilken misär det skulle vara att bo där som hemmamamma åt två så gott som vuxna flickor, omgiven av sten och grus och skog och inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av T-Pax
Läste igenom hela tråden i natt. Mycket tragiskt och mystiskt försvinnande som var helt nytt för mig.
Maken måste ju nästan vara skyldig så känslokall som han framstår. När han smygfilmas visar han inga känslor överhuvudtaget. Han kunde lika gärna pratat om en stulen cykel.

Skulle vara intressant att veta varför de flyttade till det hemska stället. Endast en eremit skulle trivas där. Sen undrar jag varför Barry "lät" henne cykla där om det var så stor risk för pumaattacker. Ville ha bli av med henne "naturligt"?

Stort tack för en intressant tråd!

Kul att det uppskattas!

Jag orkar inte skriva så mycket om mina funderingar just nu, men jag kan posta videon där Chris ringer upp maken Barry:
https://www.youtube.com/watch?v=HCcktn1P-fM
12: 14 börjar det samtalet.

Så kan jag posta en annan video. Känns nästan makabert att titta på- rörliga bilder på Suzan:-(
https://www.youtube.com/watch?v=yaVvWVTp6Vo

Jag kan ta denna videon också, en man som visar hur han tror att Barry gått tillväga med Suzans cykel och hur den hamnade upp och ner, lutad mot ett träd:
https://www.youtube.com/watch?v=am1Ldad8boY

Det har snart gått ett helt år sedan hon försvann.
Jag vet fortfarande inte vad jag ska tro, men ju längre tiden går och de båda döttrarna inte kommer fram och avslöjar något eller säger något så måste väl ändå det tyda på att maken är oskyldig?
Citera
2021-01-29, 09:36
Medlem
T-Paxs avatar
Citat:
Kul att det uppskattas!

Jag orkar inte skriva så mycket om mina funderingar just nu, men jag kan posta videon där Chris ringer upp maken Barry:
https://www.youtube.com/watch?v=HCcktn1P-fM
12: 14 börjar det samtalet.

Så kan jag posta en annan video. Känns nästan makabert att titta på- rörliga bilder på Suzan:-(
https://www.youtube.com/watch?v=yaVvWVTp6Vo

Jag kan ta denna videon också, en man som visar hur han tror att Barry gått tillväga med Suzans cykel och hur den hamnade upp och ner, lutad mot ett träd:
https://www.youtube.com/watch?v=am1Ldad8boY

Det har snart gått ett helt år sedan hon försvann.
Jag vet fortfarande inte vad jag ska tro, men ju längre tiden går och de båda döttrarna inte kommer fram och avslöjar något eller säger något så måste väl ändå det tyda på att maken är oskyldig?

Tror inte att det nödvändigtvis behöver betyda att han är oskyldig. Döttrarna vill naturligtvis tro att deras far är oskyldig. Tycker nästan det gör det mer misstänkt att de inte kommer fram alls. Det är väl mer eller mindre tradition att tala med media i USA vid såna här händelser

Jag hoppas verkligen att Barry är oskyldig även om det ser väldigt misstänkt ut. Alternativet vore bara för sorgligt.

Tack för länkarna! Intressant att se platsen där cykeln hittades. Det såg inte alls ut som jag hade tänkt.
Citera
2021-01-30, 20:33
Medlem
Igår kom en tråd på Reddit där någon påstår att
A Little Birdie Just Told Me That Barry Has A Girlfriend

I tråden finns några som påstår samma sak, att Barry setts med en ny kvinna.
Men de ryktena kom redan ett halvår efter Suzan försvann så jag vet inte om de är sanna och därför vill jag inte länka till tråden.
Men jag kan lägga in några kommentaren från den:
He was banned from the gym sometime in Nov for creeping out the woman for asking them for their phone numbers, I guess one desperate female fell for his shtick

Word on the streets is she has already met the girls
(att Barrys nya har träffat hans och Suzans döttrar)

This is not a rumor, they have been seen around town by more than a few people.

he's dating while his wife is missing and he's not even legally divorced

True or false, that I do not know.
Men har han mördat sin fru så borde ryktena vara sanna.
Citera
2021-01-30, 22:12
Medlem
T-Paxs avatar
Citat:
Igår kom en tråd på Reddit där någon påstår att
A Little Birdie Just Told Me That Barry Has A Girlfriend

I tråden finns några som påstår samma sak, att Barry setts med en ny kvinna.
Men de ryktena kom redan ett halvår efter Suzan försvann så jag vet inte om de är sanna och därför vill jag inte länka till tråden.
Men jag kan lägga in några kommentaren från den:
He was banned from the gym sometime in Nov for creeping out the woman for asking them for their phone numbers, I guess one desperate female fell for his shtick

Word on the streets is she has already met the girls
(att Barrys nya har träffat hans och Suzans döttrar)

This is not a rumor, they have been seen around town by more than a few people.

he's dating while his wife is missing and he's not even legally divorced

True or false, that I do not know.
Men har han mördat sin fru så borde ryktena vara sanna.

Jag hittade tråden och läser den nu. Om Barry har en ny flickvän så har han kommit över förlusten av "the love of his life" väldigt snabbt. Dessutom måste han ju vara säker på att hon inte lever. 🤐

Någon skriver dessutom att han blivit portad på gymmet på grund av att kvinnor känt sig illa till mods av hans närmanden. Måste ju säga att han framstår skyldig som satan!
Citera
2021-01-30, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-Pax
Tror inte att det nödvändigtvis behöver betyda att han är oskyldig. Döttrarna vill naturligtvis tro att deras far är oskyldig. Tycker nästan det gör det mer misstänkt att de inte kommer fram alls. Det är väl mer eller mindre tradition att tala med media i USA vid såna här händelser

Jag hoppas verkligen att Barry är oskyldig även om det ser väldigt misstänkt ut. Alternativet vore bara för sorgligt.

Tack för länkarna! Intressant att se platsen där cykeln hittades. Det såg inte alls ut som jag hade tänkt.

Är Barry dessutom narcissist som alla tror så kanske döttrarna aldrig kommer att tro annat om pappa heller, än att han är deras stackars far som haft oturen att mystiskt mista sin fru.

Jag har inte haft tid att följa försvinnandet sedan oktober förra året och jag ser ut att ha missat en del.
Som denna videon:
https://www.youtube.com/watch?v=gdojabm8R8I&list=PLW7Unvr9bJ2buPK70NiOWEf0 4H9bbq6Ba&index=1
Beskrivning:
"Here is the video of the Barry and Suzanne Morphew Home that is making the rounds. Several people are visible inside the home.
One is a man in red shorts with white socks on. I have been told that the video was posted on September 19, 2020 on someone's social media page.
The people affiliated with the video were visiting Barry Morphew for an Elk hunt in Chaffee County, Colorado during Archery Season."

Några tittarkommentarer:
Friends visiting Barry for an elk hunt??? Why not friends visit Barry for a Suzanne hunt??!!

i feel who ever took this video done this to show us something as this is a strange video its not been shown for the views its been shown for another reason

Suzanne bought the home with her inheritance!

I don’t understand how Barry’s buddies can spend time with him and NOT ask him about Suzanne. Do these people not have concerns about their friends wife ?

this video is said to have been posted on the social media page of a friend of Barry's.

My only question is WHY would a friend of Barry post this video, given the circumstances?

Sista kommentaren, men det undrar jag med?
Och varför filmas, tror jag med en drönare, omgivningen strax utanför en altandörr för att sedan svepa med den upp mot husfasaden för att sedan efter det vika ner igen och avsluta filmandet borta vid bilplatsen?
Det blir nästan som en kort skräckfilm med tanke på att så många tror att Barry dödade Suzan i huset och att han sedan använde sin smidiga, snabba och starka lilla bobcat att gräva ner henne under den stora gårdsplanen.
Sista pingen från hennes mobil ska vara från hemmet och sista livstecknet från henne av andra än maken är väl också från hemmet, hon satt med en väninna över sociala medier och planerade om väninnans sons bröllop.

Den fjärde kommentaren: Om nu Barry är narcissist så är det inte konstigt att folk ändå umgås med honom. En del gör det för att han manipulerat dem och andra gör det för att de är likadana.
De ser bara en fin jaktmöjlighet och bryr sig inte det minsta i att den som bjuder till jakt kanske har dödat sin fru.
Eller umgås dem med Barry för att de vet att han aldrig i livet skulle mörda sin fru. Men Morphews har bott i Salida endast två år.
Jag vet inte vilka som var där, kanske nya bekanta eller gamla bekanta från hemstaden i Indiana. Restiden mellan hemstaden Indiana och Salida är 18 timmar.

Chaffey County sheriffs office 10 november 2020:

They also believe that sometimes in these types of cases that people don’t come forward with information for concern that they may get someone in trouble.
To those who may be fearful to come forward, they can reach out anonymously.

Anyone who may have engaged with Suzanne on Facebook, Instagram, Voxer, FaceTime or WhatsApp and would like to share new information or come forward if they haven’t been interviewed is asked to contact the Suzanne Morphew tip line
http://chaffeesheriff.org/2020/11/10/suzanne-morphew-case-remains-a-priority-to-the-chaffee-county-sheriffs-office/
Citera
2021-01-30, 22:20
Medlem
En sak till jag kom på nu är ett mord där en känd mördare uttalade sig. Jag kommer inte ihåg nu vem det var, men den mördaren berättade att han vallades på samma plats han grävt ner sitt offer och där var likhundar på plats.
När han vallades på platsen stod han ovanpå liket där det låg nedgrävt under honom och ingen märkte något, inte ens likhundarna.
Så detta med likhundar är inte alltid så effektivt som man kanske vill tro.

* Archery Season= verkar vara jakt på hjort med pilbåge?
Jakt och slakt och troféer på väggarna och troféjakt i flera länder och grå stenar och stora stenbumlingar, färglöst hus och ödslig omgivning och solen når knappt fram till hemmet och en fru som var engagerad i våld i hemmet och som nu är mystiskt försvunnen och maken stänger dörren till offentligheten och när hans svåger och en mängd okända söker efter hans fru så dyker han upp på det söket med ett gevär på axeln.
Och knappt 1 vecka tidigare har den maken bjudit in folk i han och hans försvunna frus hem för att de ska jaga.
Hur blodtörstig är han egentligen?
Och detta med hjorthuvudet han hade placerat alldeles intill en av husväggarna?

Jag har också läst om andra försvinnanden, både där någon blivit mördad av närstående och där någon försvunnit vid självmord, men där det varit ett avslut med något i livet för den som försvann, som med Suzan, att dagen efter hon anmäldes försvunnen skulle hon ha varit till läkaren för sitt sista besök för sin cancerbehandling.
Det verkar vara en utlösande faktor för att saker och ting kan hända att något avslut av något slag är på gång?
Sedan också att hon var helt ensam på morsdag........ en mamma som dessutom nyss överlevt sin andra kamp med cancer.
Och då bara förvinner hon?

Fonden som maken Barry startade med hjälp av en systerson till sig:
https://www.gofundme.com/f/suzanne-morphew
Trevor är systersonen och Mallory ena dottern och Joseph vet jag inte vem det är.
Det sägs att dessa pengarna inte gått till sök efter Suzan.
I alla fall inte den gången Suzans bror startade det stora söket förra hösten.

Några bilder utanför huset:
https://pbs.twimg.com/media/Ejl9oLcXcAErSeL.jpg

Usch, men var är hon?
Och kommer hon att hittas?
Något borde väl hända snart, det har snart passerat ett helt år.
Eller kommer hennes försvinnande aldrig att lösas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in