En sak till jag kom på nu är ett mord där en känd mördare uttalade sig. Jag kommer inte ihåg nu vem det var, men den mördaren berättade att han vallades på samma plats han grävt ner sitt offer och där var likhundar på plats.
När han vallades på platsen stod han ovanpå liket där det låg nedgrävt under honom och ingen märkte något, inte ens likhundarna.
Så detta med likhundar är inte alltid så effektivt som man kanske vill tro.
* Archery Season= verkar vara jakt på hjort med pilbåge?
Jakt och slakt och troféer på väggarna och troféjakt i flera länder och grå stenar och stora stenbumlingar, färglöst hus och ödslig omgivning och solen når knappt fram till hemmet och en fru som var engagerad i våld i hemmet och som nu är mystiskt försvunnen och maken stänger dörren till offentligheten och när hans svåger och en mängd okända söker efter hans fru så dyker han upp på det söket med ett gevär på axeln.
Och knappt 1 vecka tidigare har den maken bjudit in folk i han och hans försvunna frus hem för att de ska jaga.
Hur blodtörstig är han egentligen?
Och detta med hjorthuvudet han hade placerat alldeles intill en av husväggarna?
Jag har också läst om andra försvinnanden, både där någon blivit mördad av närstående och där någon försvunnit vid självmord, men där det varit ett avslut med något i livet för den som försvann, som med Suzan, att dagen efter hon anmäldes försvunnen skulle hon ha varit till läkaren för sitt sista besök för sin cancerbehandling.
Det verkar vara en utlösande faktor för att saker och ting kan hända att något avslut av något slag är på gång?
Sedan också att hon var helt ensam på morsdag........ en mamma som dessutom nyss överlevt sin andra kamp med cancer.
Och då bara förvinner hon?
Fonden som maken Barry startade med hjälp av en systerson till sig:
https://www.gofundme.com/f/suzanne-morphew
Trevor är systersonen och Mallory ena dottern och Joseph vet jag inte vem det är.
Det sägs att dessa pengarna inte gått till sök efter Suzan.
I alla fall inte den gången Suzans bror startade det stora söket förra hösten.
Några bilder utanför huset:
https://pbs.twimg.com/media/Ejl9oLcXcAErSeL.jpg
Usch, men var är hon?
Och kommer hon att hittas?
Något borde väl hända snart, det har snart passerat ett helt år.
Eller kommer hennes försvinnande aldrig att lösas?