Resultat: Har du varit i samma situation och isåfall hur tog du dig ur den?
Det gick bra, fick en lång utdragen stesolid nedtrappning och följde reglerna.
28,57%
2 röster
Det gick mindre bra, trappade ner för fort och mådde skit väldigt länge
14,29%
1 röster
Det gick att trappa ner men inte sluta
28,57%
2 röster
Det gick inte sluta, inte heller trappa ner
0%
0 röster
Dåligt. Tog benzodiazepiner varje dag livet ut och hade varken vilja eller ork att sluta
28,57%
2 röster
  • 1
  • 2
2020-08-12, 23:11
Medlem
Bullsquids avatar
Hej, tänkte bara säga att jag vart med ett tag så att säga inom drogvärlden (snart ca 20 års tid)
Däremot har jag de senaste 6-12 månaderna ökat mitt bensomissbruk lavinartat speciellt med de "blå" som säkert alla känner till som serbiska Xanor av märket KSALOL.

Läste på en sida angående hur man får en uppskattning över dagliga doser över tid (i detta fall per månad) så har antecknat allt jag tagit i en app sen räknat ut allt och delat med månadens dagar. För enkelhets skull börjar jag från början av 2020 eftersom den sista gången jag höll upp en längre tid ifrån benso (troligen mest i hela mitt liv de senaste åren) var 2 veckor innan nyår när jag var utomlands.

Iaf nu så börjar jag bli rätt oroad eftersom tiden och mängden har varit större de senaste 6-8 månaderna än någonsin tidigare. Anledningen var att jag i början bara köpa ca 1-2 kartor , käkade upp de på 1 vecka max 2 sen fanns ju inget mer.

Detta va då innan de "blåa" eller vad ni väljer att kalla de (alprazolam 1mg dvs aktiva ämnet i xanor) och även stesolid hade konsumerats betydligt mer än jag hade koll på. Givetvis vet jag att man inte kan sluta "cold turkey" med benso , speciellt samtidigt med rätt regelbundet drickade i princip dagligen från typ våras.

Så här såg min statisik ut efter noggrann uträkning av båda sorter (diazepam=stesolid,valium,bensedin 10mg och alprazolam= xanor 1mg)

xanor /månad

Jan 2020 : 116,5 mg xanor /31 = ca 3,7 mg/dag
Feb 2020: 87 mg xanor /28 = ca 3,1 mg/dag
Mars 2020: 138 mg xanor /31 = ca 4,4 mg dag
April 2020: 55 mg xanor /30 = ca 1,8mg /dag
Maj 2020: 120 mg xanor /31 = ca 3,8mg/dag
Juni 2020: 226 mg xanor /30 = ca7,5 mg/dag
Juli 2020: 172 mg xanor /30 =ca 5,7mg/dag

diazepam/månad

Jan 2020: 115 mg diazepam (5 ggr) /31 = 3,7mg/dag
Feb 2020: 625 mg diazepam /29 = 21,5mg /dag
Mars 2020: 925mg diazepam/30 = 30,8mg/dag
April 2020: 1320mg diazepam/30 = 44mg/dag
Maj 2020: 300 mg diazepam/30 = 10mg/dag
Juni 2020: 50 mg diazepam
Juli 2020: 540mg diazepam /31 = 17,4mg /dag

Har nu inte ätit xanor speciellt mycket senaste månaden typ? men nu när man har alla fakta syns det ju vilka ofantliga mängder jag intagit. En kompis till mig som var totalt oinsatt i benso som det verkade eller inte tog emot mina råd på allvar. Denna vän åt nästan en karta 15 st xanor om dagen. ibland mer ibland lite mindre men ändå körde vi på rätt mycket tillsammans det sista. När det helt enkelt tog slut på varan så att säga så hade han efter ca 7-8 dagar fått flera allvarliga fall av epilepsi och ramlat och skadat både huvud och resten av kroppen.

Nu känner jag att jag återigen måste tänka om och inte slänga i mig minst 3-20 mg xanor/dag (väldigt varierande därav fakta rakt av vilka doser och tid det handlat åt )

Just nu har jag skippat xanoren helt ifall det inte vart ett nödfall eller vad man ska säga.

Har även ett 10+ års långt missbruka av opiater på detta med vilket eskalerat skyhögt det med det senaste , typ som USA:s opiodkris.

Någon som vet lite mer ingående om hur det är att trappa ner och eventuellt när den dagen kommer att jag klarar mig utan dem?
Jag har nu nästan inga xanor kvar (mindre än 5 gömda här och där för nödlägen)
Så fick nyligen hem 60 st stesolid att försöka trappa ut det innan. Det är verkligen inte det bästa men försöker få ner doserna nu från 100-30 mg max.

Korstolerans såklart för alla benso men sist jag tände av var jag TVUNGEN att göra nåt åt det för hade ätit Iktorivil (som i medicinsk syfte är en benso) i doser som ibland kunde få mig så borta att jag hade totalt blackout eller tyckte att jag inte kände nåt alls av dem (fören gårdagens händelser började radas upp från den jävla grötsmeten som blivit i huvudet) Frågan är mest om de 30st som är kvar...

Idag äter jag följande:
* 5-10 mg dexamfetamin (attentin) för att se om den funkar mot min ADD.
*10-30 mg Diazepam (stesolid, bensedin etc...)
*150-450 mg Tapentadol (palexia) för att kunna lägga av med subutex.
*15 mg Mirtazapin mot sömn (ej regelbundet utan vid sömnsvårigheter)
*50 mg Quetiapin mot sömn (ej regelbundet utan vid sömnsvårigheter)
*Blandmissbrukar fortfarande en hel del andra saker men mestadels Ketamin (samt andra droger som varit liknande t.ex. 3-meo-pcp, DXM, lustgas och MXE och nästan alla droger man kan hitta inom dissociativa hallucinogena droger. Båda under en tid på minst 2 år nästan dagligen), numera bara Ketamin ca 1-2 ggr i månaden eller mer sällan.
*Andra Opioider (främst subutex men även heroin ett mindre antal ggr, Oxy när det finns.
Senast redigerad av Bullsquid 2020-08-13 kl. 00:06.
Citera
2020-08-12, 23:28
Medlem
Om du har möjlighet och självdisciplin så trappa ner 0,25 mg per dagligt intag med 14 dagars intervall. Du lurar kroppen och hjärnan lite med en nedtrappning under lång tid även om det såklart kommer bli tufft ändå.
Citera
2020-08-12, 23:51
Medlem
Termamentuss avatar
Gick på 4mg dagligen i månader och kunde nästan klippa rakt av, värsta som hände var rastlöshet, svårigheter att sova och svettningar, både fötter och händer, rann nästan. Ganska individuellt det där. Slängde väl i mig 20mg diazepam dagen jag skulle kliva av, var sedan dess ganska ok. Får tacka diazepamens långa halveringstid. Hade rekommenderat någon benso med längre halveringstid, typ klonazepam eller diazepam. I nödfall finns sprit.
Citera
2020-08-13, 00:02
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Hej, tänkte bara säga att jag vart med ett tag så att säga inom drogvärlden (snart ca 20 års tid)
Däremot har jag de senaste 6-12 månaderna ökat mitt bensomissbruk lavinartat speciellt med de "blå" som säkert alla känner till som serbiska Xanor av märket KSALOL.

Läste på en sida angående hur man får en uppskattning över dagliga doser över tid (i detta fall per månad) så har antecknat allt jag tagit i en app sen räknat ut allt och delat med månadens dagar. För enkelhets skull börjar jag från början av 2020 eftersom den sista gången jag höll upp en längre tid ifrån benso (troligen mest i hela mitt liv de senaste åren) var 2 veckor innan nyår när jag var utomlands.

Iaf nu så börjar jag bli rätt oroad eftersom tiden och mängden har varit större de senaste 6-8 månaderna än någonsin tidigare. Anledningen var att jag i början bara köpa ca 1-2 kartor , käkade upp de på 1 vecka max 2 sen fanns ju inget mer.

Detta va då innan de "blåa" eller vad ni väljer att kalla de (alprazolam 1mg dvs aktiva ämnet i xanor) och även stesolid hade konsumerats betydligt mer än jag hade koll på. Givetvis vet jag att man inte kan sluta "cold turkey" med benso , speciellt samtidigt med rätt regelbundet drickade i princip dagligen från typ våras.

Så här såg min statisik ut efter noggrann uträkning av båda sorter (diazepam=stesolid,valium,bensedin 10mg och alprazolam= xanor 1mg)

xanor /månad

Jan 2020 : 116,5 mg xanor /31 = ca 3,7 mg/dag
Feb 2020: 87 mg xanor /28 = ca 3,1 mg/dag
Mars 2020: 138 mg xanor /31 = ca 4,4 mg dag
April 2020: 55 mg xanor /30 = ca 1,8mg /dag
Maj 2020: 120 mg xanor /31 = ca 3,8mg/dag
Juni 2020: 226 mg xanor /30 = ca7,5 mg/dag
Juli 2020: 172 mg xanor /30 =ca 5,7mg/dag

diazepam/månad

Jan 2020: 115 mg diazepam (5 ggr) /31 = 3,7mg/dag
Feb 2020: 625 mg diazepam /29 = 21,5mg /dag
Mars 2020: 925mg diazepam/30 = 30,8mg/dag
April 2020: 1320mg diazepam/30 = 44mg/dag
Maj 2020: 300 mg diazepam/30 = 10mg/dag
Juni 2020: 50 mg diazepam
Juli 2020: 540mg diazepam /31 = 17,4mg /dag

Har nu inte ätit xanor speciellt mycket senaste månaden typ? men nu när man har alla fakta syns det ju vilka ofantliga mängder jag intagit. En kompis till mig som var totalt oinsatt i benso som det verkade eller inte tog emot mina råd på allvar. Denna vän åt nästan en karta 15 st xanor om dagen. ibland mer ibland lite mindre men ändå körde vi på rätt mycket tillsammans det sista. När det helt enkelt tog slut på varan så att säga så hade han efter ca 7-8 dagar fått flera allvarliga fall av epilepsi och ramlat och skadat både huvud och resten av kroppen.

Nu känner jag att jag återigen måste tänka om och inte slänga i mig minst 3-20 mg xanor/dag (väldigt varierande därav fakta rakt av vilka doser och tid det handlat åt )

Just nu har jag skippat xanoren helt ifall det inte vart ett nödfall eller vad man ska säga.

Har även ett 10+ års långt missbruka av opiater på detta med vilket eskalerat skyhögt det med det senaste , typ som USA:s opiodkris.

Någon som vet lite mer ingående om hur det är att trappa ner och eventuellt när den dagen kommer att jag klarar mig utan dem?
Jag har nu nästan inga xanor kvar (mindre än 5 gömda här och där för nödlägen)
Så fick nyligen hem 60 st stesolid att försöka trappa ut det innan. Det är verkligen inte det bästa men försöker få ner doserna nu från 100-30 mg max.

Korstolerans såklart för alla benso men sist jag tände av var jag TVUNGEN att göra nåt åt det för hade ätit Iktorivil (som i medicinsk syfte är en benso) i doser som iband kunde få mig så borta att jag hade toalt blackout eller tyckte att jag inte kände nåt alls av dem (förän gårdagens händelser började radas upp från den jävla grötsmeten som blivit i huvet) Frågan är mest om de 30st som är kvar...
Jag lyckades sluta efter 100 stycken 1 mgs..
Dom 3 första dagarna var jobbiga men redan efter en vecka avtog den jobbiga biten.
Mitt intag var 1 mg om dagen i ca 3, 4 månaders tid.
Citera
2020-08-13, 00:09
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Jag lyckades sluta efter 100 stycken 1 mgs..
Dom 3 första dagarna var jobbiga men redan efter en vecka avtog den jobbiga biten.
Mitt intag var 1 mg om dagen i ca 3, 4 månaders tid.

Ok 100 mg är mycket ifall man är ovan vid benso. Bra jobbat.
Även om 1mg inte ens har någon effekt på mig så fungerade 2-3 mg utmärkt innan jag blev riktigt beroende. Ibland kunde man känna av 1mg med mycket alkohol till fast blandningen gjorde mig alldeles för trött både när det togs och dagen efter.
Citera
2020-08-13, 00:13
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Även om 1mg inte ens har någon effekt på mig så fungerade 2-3 mg utmärkt innan jag blev riktigt beroende. Ibland kunde man känna av 1mg med mycket alkohol till fast blandningen gjorde mig alldeles för trött både när det togs och dagen efter.
Jag har vänner där läkaren klippt direkt av under en vecka som gått på benso, xanor under flera år.
Det jag tror är att om man tar det i medicinskt syfte 0.5-1 mg om dagen och inte överskrider så bör man klara sig ganska så bra.

Benso är ett rävgift och borde förbjudas.
Jag håller med att du borde försöka bryta ditt beroende med stesolid men i absolut bästa fall söka hjälp på sjukhus och förklara helt enkelt hur du mår.
Citera
2020-08-13, 00:26
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Jag har vänner där läkaren klippt direkt av under en vecka som gått på benso, xanor under flera år.
Det jag tror är att om man tar det i medicinskt syfte 0.5-1 mg om dagen och inte överskrider så bör man klara sig ganska så bra.

Benso är ett rävgift och borde förbjudas.
Jag håller med att du borde försöka bryta ditt beroende med stesolid men i absolut bästa fall söka hjälp på sjukhus och förklara helt enkelt hur du mår.

Redan gjort detta förra året, trappade ner 5 månader sen efter 2 veckor börja jag med xanor igen men nu har jag faktiskt börja tänka om. Visst lätt att säga så när jag inte varit utan längre tid innan men tycker det eskalerat för mycket det senaste för innan tog jag aldrig varje dag så länge utan gjorde slut på 50-100 st inom en månad sen kunde det ta ett tag innan det gick att få tag i igen (då man letade folk IRL som sålde)

På detta vis slapp jag alltid gå genom någon AT alls och tror fortfarande inte att jag varit med om det värsta av det värsta. Klippa ikto rakt av OCH sub samtidigt efter ett halvår dagligt intag ca var oerhört plågsamt och drygt men fick ju ändå stesolid under tiden då annars hade jag nog antingen dött eller gett upp direkt.

Finns ju folk som har 8-16 mg sub om dagen! kan knappt föreställa mig hur det skulle kännas.
Mesta jag vart tvugen att gå CT från sub var på 4mg och då mådde jag dåligt ca 10-12 dagar med influensaliknande symptom och feber varje dag plus sån jävla förstoppningen så blodet bara rann när jag väl fick ut nåt

Kan ju tillägga att jag gick på väldigt höga doser xanor varje dag plus sub förra hösten och framåt vilket i sig är jävligt farligt men just då hade jag slutat bry mig om allt. Var nere i en sådam djup depression (plus isolering pga corona och arbetslöshet, ekonomisk kris, vinterdeppresion och ständiga sömnproblem och ångest) där och då

Så illa att jag inte brydde mig det minsta ifall jag dog eller inte. Funderade på självmord varje dag typ och tog kopiösa mängder droger dygnet runt. Allt som gick att få tag i. Var inte utanför lägenheten på 5 månader.

Inget man vill uppleva igen nu när jag kommit förbi det.
Tyvärr väntar ju en ny lika osäker höst så har ingen aning om hur jag mår då. Men när jag satt och drog i mig nästan en halvt g 80%igt heroin från 8-12 på dagen så var det nog rätt nära att jag inte hade vaknat fast som sagt det var ju typ det jag ville då.
Senast redigerad av Bullsquid 2020-08-13 kl. 00:39.
Citera
2020-08-13, 00:46
Medlem
Termamentuss avatar
Citat:

1mg hade aldrig någon vidare effekt på mig personligen, 2-3 började jag personligen känna av det och vid 4 var man där man ville vara. Väldigt individuellt det där. Vissa dagar kunde jag konstigt nog flippa ur totalt på 2 och hamna i något psykosliknande tillstånd och andra kunde jag ta 4mg och hinka i mig 700ml sprit och vara fullt fungerande. Lite avis på de som känner av 1mg, eller ja, gäller nästan alla droger, måste ta dubbelt eller trippel dos. Däremot kallar jag numera Flualprazolam elefantsömnmedel, är som en blandning mellan Flunitrazepam och Alprazolam när jag stoppar i mig dem (2mg), antingen somnar jag eller så flippar jag ur lite. När jag pratar om flippar ur så menar jag att jag upplever personlighetsförändring, om man ser utifrån perspektivet dagen efter, då man har telefonen full med videomonologer.

Vet inte vad jag ville säga med inlägget mer än att det är väldigt individuellt hur man reagerar, och är en aning irriterad på de lättpåverkade.
Citera
2020-08-13, 09:32
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termamentus
1mg hade aldrig någon vidare effekt på mig personligen, 2-3 började jag personligen känna av det och vid 4 var man där man ville vara. Väldigt individuellt det där. Vissa dagar kunde jag konstigt nog flippa ur totalt på 2 och hamna i något psykosliknande tillstånd och andra kunde jag ta 4mg och hinka i mig 700ml sprit och vara fullt fungerande. Lite avis på de som känner av 1mg, eller ja, gäller nästan alla droger, måste ta dubbelt eller trippel dos. Däremot kallar jag numera Flualprazolam elefantsömnmedel, är som en blandning mellan Flunitrazepam och Alprazolam när jag stoppar i mig dem (2mg), antingen somnar jag eller så flippar jag ur lite. När jag pratar om flippar ur så menar jag att jag upplever personlighetsförändring, om man ser utifrån perspektivet dagen efter, då man har telefonen full med videomonologer.

Vet inte vad jag ville säga med inlägget mer än att det är väldigt individuellt hur man reagerar, och är en aning irriterad på de lättpåverkade.
Nu vet jag inte varfor man stoppar I SIG benso for art kanna nagot..Jag intog Dom for art doda angesten och panikangesten.
Citera
2020-08-13, 19:18
Medlem
Termamentuss avatar
Citat:
Nu vet jag inte varfor man stoppar I SIG benso for art kanna nagot..Jag intog Dom for art doda angesten och panikangesten.

Man kan flumma på det mesta om man bara vill.
Citera
2020-08-14, 00:54
Medlem
deathbycannabiss avatar
Jag har brukat benzo i perioder och aldrig haft problem. Även om jag tagit mycket och hållt på en lite längre period.

Ser inte det svåra i det, trappa ner, se det som en medicin/verktyg tänk över hur mycket benzo hjälper dig och vart du hade varit utan den.
Citera
2020-08-15, 16:45
Medlem
Visst kan man flumma då och då på benzo men det är fruktansvärt beroendeframkallande, en regel är att ju kortare halveringstid desto sämre mår du när du slutar, speciellt Alprazolam är rena rama rävgiftet är inte det om du inte har panikångest, den a tändningen är värre än en horseavtändning och lång, dessutom så är risken stor att du får ep under a tändningen om du inte trappar ut väldigt långsamt, samtidigt som ju längre du äter det desto mer beroende blir du. Tror att just benzo, lyrica och GHB är det svåraste och vet flera som tagit livet av sig pga GHB och lyricaavtändning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in