2020-08-12, 14:06
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Corona slår ut många olika företagsideer. STS Education har nu gått i konkurs:
https://www.di.se/nyheter/sprakreseb...for-resenarer/

Det är logiskt, finns inga som kan studera i USA nu, de har inga intäkter.

ETF Eductation med mijardären Bertil Hult måste rimligen ha samma problem. Omsättning noll i år, och det blir då omöjligt att överleva. Någon som vet?

jag är bara nyfiken. Bertil och EF var goda för 50 miljarder. Det blir spännande att se vilka miljardärer som förlorar mest på corona.
Citera
2020-08-12, 15:44
Medlem
kalkryggars avatar
Antingen så sätter han skiten i konkurs eller så drar han ner kostnaden till minimalt och rider ur Corona. Att säga upp personal och låta skiten vila kan ju inte kosta så mycket. Det enda är i princip att han förlorar intäkter. Miljarderna har han ju kvar.
Citera
2020-08-12, 18:32
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Antingen så sätter han skiten i konkurs eller så drar han ner kostnaden till minimalt och rider ur Corona. Att säga upp personal och låta skiten vila kan ju inte kosta så mycket. Det enda är i princip att han förlorar intäkter. Miljarderna har han ju kvar.
Miljarderna var rimligen värderingen av hans företag. Om det inte överlever corona så är det inte längre värt en krona.
Citera
2020-08-13, 01:47
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Miljarderna var rimligen värderingen av hans företag. Om det inte överlever corona så är det inte längre värt en krona.

Är det verkligen så när man talar om förmögenhet? Han har sannolikt plockat ut såpass mycket pengar att det nog utgör den största delen av förmögenheten. Själva företaget kan väl inte vara värt så jävla mycket pengar. Tror nog inte det är värt 1 miljard ens.

Han placerar väl ganska mycket pengar i massa olika saker har jag för mig att jag har läst. Det har sannolikt plussat på förmögenheten rejält.
Citera
2020-08-13, 09:31
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Är det verkligen så när man talar om förmögenhet? Han har sannolikt plockat ut såpass mycket pengar att det nog utgör den största delen av förmögenheten. Själva företaget kan väl inte vara värt så jävla mycket pengar. Tror nog inte det är värt 1 miljard ens.

Han placerar väl ganska mycket pengar i massa olika saker har jag för mig att jag har läst. Det har sannolikt plussat på förmögenheten rejält.
Så är det aldrig med miljardärer. De har sitt företag, punkt, och blir miljardärer just därför: de har alla ägg i en korg och den korgen går bra.

EF har 52000 anställda:
https://en.wikipedia.org/wiki/EF_Education_First

Det är inte en orimlig uppskattning att de är värda 50 miljarder och att Hult äger samtliga aktier, och har alla (99%) av sina pengar i en bransch som corona suddat ut helt och hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in