• 1
  • 2
2020-08-11, 20:36
Medlem
whiteblacks avatar
Någon som vet vad som har hänt?
Kryptiskt skrivet av polisen
Citat:
Polisen har sedan 18-tiden arbetat med att förhindra att en person tar sitt liv i Järna.

Polisen gjorde avspärrningar kring den fastighet som mannen befann sig i. Polisen samlade även in så många uppgifter som möjligt om mannen. I ärendet har flera olika kompetenser från polisen arbetat.

När polisen var på plats lämnade mannen i en personbil som kördes söderut på E4. Polisen i region Stockholm har informerat den närliggande polisregionen. Personbilen söks bland annat med hjälp av polishelikopter.

Det har kommit fram uppgifter om att det avlossades skott innan eller i samband med att mannen lämnade platsen i personbilen. De initiala uppgifter uppger att det är polisen som avlossades dessa skott. Ingen person uppges vara skadad.

Bild från platsen
http://www.bilddump.se/bilder/202008...:cd34:6645.jpg
Citera
2020-08-11, 20:47
Medlem
Chronicals avatar
Vilket pådrag!!

Undrar varför det kommer två stycken choppermotorcyklar körandes mitt i allt?
Citera
2020-08-11, 21:20
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...ll-sodertalje/
11 augusti 19:02, Sjukdom/olycksfall, Södertälje

Polisen har sedan 18-tiden arbetat med att förhindra att en person tar sitt liv i Järna.

Polisen gjorde avspärrningar kring den fastighet som mannen befann sig i. Polisen samlade även in så många uppgifter som möjligt om mannen. I ärendet har flera olika kompetenser från polisen arbetat.

När polisen var på plats lämnade mannen i en personbil som kördes söderut på E4. Polisen i region Stockholm har informerat den närliggande polisregionen. Personbilen söks bland annat med hjälp av polishelikopter.

Det har kommit fram uppgifter om att det avlossades skott innan eller i samband med att mannen lämnade platsen i personbilen. De initiala uppgifter uppger att det är polisen som avlossades dessa skott. Ingen person uppges vara skadad.

Uppdatering klockan 20:59
Polisen har anträffat mannen och han är oskadad. I och med att polisen har avlossat skott har Avdelningen för särskilda utredningar (SU) informerats om händelsen och en anmälan angående händelsen kommer upprättas. SU är en fristående och oberoende avdelning inom Polismyndigheten. Utredningarna leds alltid av en åklagare vid särskilda åklagarkammaren.
Citera
2020-08-11, 22:23
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Okänd polisinsats Studsvik-Tystberga 2020-08-11

Kommer ut från Stendörrens naturreservat och ska svänga höger på 219 mot Södertälje. I korsningen står två stora polisbussar av något slag och minst en polis utanför. När jag svänger höger ser jag i backspegeln den ena bussen sätter på blåljus men står kvar. Lite längre fram i korsningen där man kan ta vänster mot Tystberga står 3(?) mörka bussar eller pickuper av något slag. Flera mörkklädda personer står ute. Minst en person har något slags gevär med kikarsikte. Svänger inte av mot Tysteberga. Lite längre fram möter jag en stor polisbil pickup-modell. Ytterligare längre fram ser jag i luften en mörk helikopter på ganska låg höjd, inte direkt över vägen men kanske en bit in mot skogen. Allt utspelar sig kring 20.30 till 21.00 ungefär.

Någon som vet vad det kan röra sig om? Nyfiken vad som kan föranleda en sådan insats. Tidigare kring 19.30 när jag var på väg ut mot naturreservatet mötte jag två motorcyklar som med kort avstånd körde i väldigt hög fart på de rätt smala slingriga vägarna, ingen aning om det har någon koppling.
Citera
2020-08-11, 22:26
Medlem
Har säkerligen samband med händelse i Järna under kvällen. Finns någon tråd om det tror jag.
Citera
2020-08-11, 22:40
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 77johan
Har säkerligen samband med händelse i Järna under kvällen. Finns någon tråd om det tror jag.

Knappast. Det var ju ett självmordsförsök.
Citera
2020-08-11, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Knappast. Det var ju ett självmordsförsök.

OK.
Citera
2020-08-12, 00:20
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Okänd polisinsats 2020-08-11

/ Moderator
Citera
2020-08-12, 15:20
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Utgången rubrik:
Okänd polisinsats 2020-08-11

/ Moderator

Det är detta ärende

Polisen avlossade i går kväll skott i samband med en biljakt som slutade vid Nynäs i Nyköpings kommun. Detta efter att en man som bedömts må psykiskt dåligt flytt från polisen söderut på E4

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...-med-spikmatta
Citera
2020-08-12, 15:25
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Det är detta ärende

Polisen avlossade i går kväll skott i samband med en biljakt som slutade vid Nynäs i Nyköpings kommun. Detta efter att en man som bedömts må psykiskt dåligt flytt från polisen söderut på E4

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...-med-spikmatta
Är det även detta?
(FB) Vild biljakt och skottlossning i Järna (3 st inlägg)
Citera
2020-08-12, 16:15
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Är det även detta?
(FB) Vild biljakt och skottlossning i Järna (3 st inlägg)

Japp.
Citera
2020-08-12, 16:28
Moderator
Schlesiens avatar
Trådar sammanfogade

Utgångna rubriker:
Vild biljakt och skottlossning i Järna, 3 inlägg
Okänd polisinsats Studsvik-Tystberga 2020-08-11, 8 inlägg

/ Moderator
Citera
  • 1