• 1
  • 2
2020-08-10, 22:02
Medlem
När polisen identifierat en misstänkt våldtäktsman visade det sig att hans mobilnummer och signalement stämde in på en annan ouppklarad våldtäkt. Han hade även skickat samma gymfoton till båda kvinnorna. Nu ställs mannen inför rätta.

https://www.sydsvenskan.se/2020-08-1...-tinder-dejter

Någon som vet något mera? MGM?

Resonera / diskutera gällande följande citat från samma artikel; ” Nätdejter som slutat i misstänkta övergrepp är en av de vanligaste kategorierna av våldtäktsanmälningar som görs i Malmö.”
Citera
2020-08-10, 22:10
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Verkar märkligt att träffa någon vars namn man inte ens vet. Också varningsflagga att ha oreggat kontantkort.

Vill gärna se hur den här flexrejparn ser ut.
Citera
2020-08-10, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanja86
När polisen identifierat en misstänkt våldtäktsman visade det sig att hans mobilnummer och signalement stämde in på en annan ouppklarad våldtäkt. Han hade även skickat samma gymfoton till båda kvinnorna. Nu ställs mannen inför rätta.

https://www.sydsvenskan.se/2020-08-1...-tinder-dejter

Någon som vet något mera? MGM?

Resonera / diskutera gällande följande citat från samma artikel; ” Nätdejter som slutat i misstänkta övergrepp är en av de vanligaste kategorierna av våldtäktsanmälningar som görs i Malmö.”

Är det ökenråtta som har tid att hänga på gym o naiva blonda Svenne-banan-brudar nu igen?

Så fall bryr jag mig inte.. Det finns ett uttryck.. "skyll dig själv din dumme fan" "leker man med elden bränner man sig"
Citera
2020-08-10, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Verkar märkligt att träffa någon vars namn man inte ens vet. Också varningsflagga att ha oreggat kontantkort.

Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Är det ökenråtta som har tid att hänga på gym o naiva blonda Svenne-banan-brudar nu igen?

Så fall bryr jag mig inte.. Det finns ett uttryck.. "skyll dig själv din dumme fan" "leker man med elden bränner man sig"

Jag reagerar på att mannen är 38-år gammal småbarnsförälder och inget belastningsregister?!?!
Citera
2020-08-10, 22:29
Medlem
Citat:
Jag reagerar på att mannen är 38-år gammal småbarnsförälder och inget belastningsregister?!?!

Det är väl ganska många som hamnar i belastningsregistret för första gången. Det betyder knappast att de aldrig gjort nåt innan. Snarare att turen vände.

Är det vad jag beskrev.. kommer jag inte bry mig. Den saken är säker.
Citera
2020-08-10, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Det är väl ganska många som hamnar i belastningsregistret för första gången. Det betyder knappast att de aldrig gjort nåt innan. Snarare att turen vände.

Är det vad jag beskrev.. kommer jag inte bry mig. Den saken är säker.

Överlevnadsinstinkten verkar ha övergett kvinnorna i Malmö.... alt, naturligt urval? Jag har svårt att förstå hur man som kvinna kan gå hem till en okänd person.
Citera
2020-08-10, 23:16
Medlem
Man ska i och för sig inte skuldbelägga offer, och om kvinnan verkligen blivit våldtagen så är det naturligtvis gärningsmannen som bär skulden och ingen annan. Man kan dock förvänta sig att kvinnor kan använda lite sunt förnuft och ha viss självbevarelsedrift, även i romantiska/erotiska situationer.

Det jag reagerar på är följande (citerat ur den länkade artikeln, min understrykning):

Citat:
Kvinnan berättade i förhör att hon matchat med mannen i fråga på Tinder och haft kontakt i en dryg vecka. I deras chatt-kommunikation upprepade kvinnan gång på gång att hon inte var intresserad av sex vid första mötet.

Men när de väl sågs förgrep sig mannen på henne, enligt åtal.

Om det stämmer att kvinnan "gång på gång upprepat" att hon inte ville ha sex på första dejten, så bör det finnas ett skäl till detta. Skälet är troligen att mannen tjatat om sex, upprepade gånger kommit med anspelningar på sex, flera gånger antytt att han ville ha sex vid första träffen el. likn.

Borde inte detta i så fall ha varit en tydlig varningssignal? Varför valde kvinnan att träffa mannen överhuvudtaget, om han gav signaler som tydde på att han inte respekterade ett nej till sex på första träffen?
Senast redigerad av skanskman 2020-08-10 kl. 23:19.
Citera
2020-08-11, 00:47
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ja sjukt hur kan man inte ha belastningsregister när man är 38 år gammal och har barn?
Citera
2020-08-11, 05:44
Medlem
Citat:
Ja sjukt hur kan man inte ha belastningsregister när man är 38 år gammal och har barn?

😂 Tänkte mer att om man våldtar två kvinnor som man träffat via tinder, så har man gjort annat tidigare...
Citera
2020-08-11, 07:03
Avstängd
Citat:

Hon visste nog ett namn, men man kanske inte begär att få se id-kort!
Citera
2020-08-11, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Om det stämmer att kvinnan "gång på gång upprepat" att hon inte ville ha sex på första dejten, så bör det finnas ett skäl till detta.
Vad gör hon på Tinder i så fall?
Citera
2020-08-11, 07:37
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

Ursäkta om jag vädrar mina fördomar här lite men nu kan det väl vara så att mannen inte varit i Sverige så pass länge att han hunnit hamna i svenskt register, har ju hänt förr och angående att han halat med sin identitet kan ju mycket väl bero på att han är gift.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in