2021-04-24, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Helt obegripligt att folk fortfarande är oense om vilka som döljer sig bakom maskerna. Det blev fastslaget ca 1 dag efter andra avsnittet, när alla deltagare sjungit.

Sjöbjörnen: Anders Bagge
Korpen: Robert Wells
Vodoodocka: Hans Rosenfeldt
Enhörningen: Ellen Bergström
Roboten: Nassim al Fakir
Draken: Johanna Nordström
Godisautomaten: Daniel Norberg

De två masker de rådde mest tvivel om i ett tidigt stadie var Monstret och Isvargen, men det visade sig att vi även hade rätt om dem. Detta ÄR facit. Allt annat är idioti. TV4, gör om, gör rätt. Programmet var kul de första två avsnitten - detta är utdraget så in åt helv**e

Sverige är för litet för att det ska kunna bli ett riktigt bra program. För lätt att gissa.
Antingen får de göra ledtrådarna mycket svårare eller damma av några mer bortglömda kändisar. Eller både och.

Enda behållningen nu är Bagges fantastiska mjuka sångröst.
Citera
2021-04-24, 11:07
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzback
Nej, Godisautomaten är inte Adam Pålsson.

För mycket ledtrådar för Daniel Norberg, inkl rösten.

"Mormor tyckte att jag såg ut som en tjej." - Han hade långt hår

"När jag var tonåring så vann jag en talangjakt och blev upptäckt av självaste Bert Karlsson. Skivkungen tyckte att jag skulle ringa honom, men jag glömde skriva ner hans telefonnummer" - Har han själv berättat om i en podd.

"Jag har skrivit hundratals låtar och spelat massa instrument. Jag har till och med sjungit i Globen"
- När han deltog i Idol 2010 sjöng han i Globen.

"En del av mig kommer alltid att finnas i Västmanland" - Tätorten Norberg ligger i Västmanland.

"Tack vare en musiktävling fick jag mitt stora genombrott." -Hans stora genombrott kom i och med hans Youtube-parodi på Melodifestivalen

"När jag fattade att jag verkligen hade lyckats, det var när jag såg mig själv på matbordet. Det var en riktig känslostorm. Ja, eller snarare en känslobris." https://www.mynewsdesk.com/se/arla/pressreleases/bris-idolkortskampanj-paa-mjoelkbaksidorna-2348919

"Utan den här stiliga dräkten skulle ingen ta mig på allvar om jag sjöng en ballad." - En komiker som ingen tar på allvar.

"Jag har medverkat i stora biosuccéer och nu senast spelade jag en ung version av en detektiv." - Har gjort flera svenska röster i tecknade filmer, och nu senast rollen som Fred i en film om Scooby-Doo som ung. https://sv.wikipedia.org/wiki/Scoob!

Okej. Inte så stor koll på honom. Därav jag inte gissar honom.
Men det låter ju som du kan ha rätt honom.
Citera
2021-04-24, 11:08
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Jag tror du har helt rätt på samtliga deltagare.

Tror nog Godisautomaten är Nordberg nu när någon kommenterade ledtrådar här efter min första kommentar.
Citera
2021-04-24, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Sverige är för litet för att det ska kunna bli ett riktigt bra program. För lätt att gissa.
Antingen får de göra ledtrådarna mycket svårare eller damma av några mer bortglömda kändisar. Eller både och.

Enda behållningen nu är Bagges fantastiska mjuka sångröst.

Tycker att största problemet är att ledtrådarna är alldeles för lätta. Det är för mycket tid på de där filmerna när de visar ledtrådar, och för mycket helt solklara ledtrådar. När någon hittar podden där Norberg berättar storyn om Bert Karlsson ordagrant, eller att han ritat av sig själv i en blomsterhandel som barn, så blir det ju 100% säkert. Visserligen lyckas TV4 lura några idioter i den här tråden, men jag hade gärna sett mer tuggmotstånd.
Citera
2021-04-24, 11:51
Avslutad
Tror personligen Pernilla W har sett samtliga deltagare, hon skulle inte kunna hålla sig från att spoila, Wahlgren som hon är så har hon tittat bakom kulisserna i sminkrummet och så har hon info från Scholin efter första programmet.
Kikki D var ju inte särskilt svår ens, känns som panelen bara "gissade" där för att göra "bra" TV.
Sven Melander var också väldigt lätt.
Anders Bagge som sjöbjörnen är tyvärr också för lätt.
Scholin blev jag lite lurad på och trodde det var Kikki men det var uppenbart att det var Scholin då Pernilla gissade på det men sedan "ändrade" sig.
Pernilla kan nog också känna igen dom flesta rösterna.
Felix Herngren har antagligen fått tagit på sig roliga-farbrorn för att göra bra TV, han visste garanterat att det var Kikki annars är han bra dum.
Nä det här programmet är löjligt och deltagarna för lätt att gissa fram.
Citera
2021-04-24, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Sjöbjörnen är Anders Bagge, godisautomaten är Daniel Norberg, enhörningen är Ellen Sjöström, korpen är Robert Wells och roboten är Nassim Al Fakir.
Tror du har fel på enhörningen som är Ellen BERGström och godisautomaten är Adam Pålsson.
Citera
2021-04-24, 12:18
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Tror nog Godisautomaten är Nordberg nu när någon kommenterade ledtrådar här efter min första kommentar.
Nä jag tror det är Adam Pålsson. Ung detektiv - Young Walander. Och han sa något om torka tårar, han var med i Gardells "Torka aldrig tårar utan hanskar".
Citera
2021-04-24, 12:23
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teddybest
Du menar väl Ellen Bergström?

Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Tror du har fel på enhörningen som är Ellen BERGström och godisautomaten är Adam Pålsson.
Ja, Ellen Bergström menar jag förstås! Det blev för mycket med sjöbjörnar hit och dit.

Men godisautomaten är definitivt inte Adam Pålsson utan 100% Daniel Norberg. De slängde in några ledtrådar som även stämmer in på Adam för att vilseleda, men det är inte Adams röst utan Daniels. Till exempel är den unga detektiven Fred i filmen Scoob! som Norberg dubbade, även om de ville föra tankarna till Wallander.

Norberg ville bli blomsterförsäljare som liten, är komiker och därmed svår att ta på allvar, imiterar karaktärer och gör därmed inte reklam för sig själv, slog igenom i en musiktävling, hade Ted Gärdestad som idol när han var liten, har geografiska kopplingar till Västmanland och Bert Karlsson osv
Senast redigerad av BaronVonHelsing 2021-04-24 kl. 12:26.
Citera
2021-04-24, 12:26
Medlem
i gårdags program valde TV4 att visa programmet "Live" även på TV 4 Play. Såklart för att någon inte skulle spoila och lägga ut i förväg på Wikipedia, men för den som är nyfiken kan man ju kolla här på flashback.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/oAOzeg/nu-stoppar-tv4-sabotaget-mot-masked-singer
Citera
2021-04-24, 12:54
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Jag retar mig på att Måns hela tiden ska gissa på sportkändisar. Det finns andra än de innom sporten, men det verkar han inte insett. Samma med Felix som bara svamlar om helt osannolika kändisar.
Citera
2021-04-24, 13:05
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Nä jag tror det är Adam Pålsson. Ung detektiv - Young Walander. Och han sa något om torka tårar, han var med i Gardells "Torka aldrig tårar utan hanskar".

Ja exakt, torka tårar tänkte jag också, jag tänkte också det.. som sagt den är sjukt svår..
Vi får se, men han har väl inte varit i någon musiktävling eller talangtävling.
Nordberg kom väl 5a i idol?
Citera
2021-04-24, 13:06
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Jag retar mig på att Måns hela tiden ska gissa på sportkändisar. Det finns andra än de innom sporten, men det verkar han inte insett. Samma med Felix som bara svamlar om helt osannolika kändisar.

Ja men det skulle vara trist om alla gissade samma. Lite tv tänker jag..

Felix kommer aldrig lyckas gissa rätt 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in