2021-04-24, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Adam Pålsson
Har spelat Ted Gärdestad
och i Jonas Gardells tvserie
Spelat i ett band.. Hmmm

Jag har en fråga till er som tror Godisautomaten är Adam Pålsson, är ni totalt jävla döva? Godisautomaten sjunger väl rätt bra, Adam Pålsson sjunger förjävla dåligt, som någon sorts blandning mellan Anders Lundin och Håkan Hellström, och han sjunger verkligen inte likt Godisautomaten.. Det är en helt annan röst samt sångteknik.

Man blir ju nästan äcklad av er att ni är så korkade och döva. Nackskott på såna korkade människor.

Om ni ska vara så dåliga på att gissa så kan ni hålla er borta, det räcker med Herngren i rutan, man behöver inte en massa Herngren juniors här också.

Snacka om att ni blir blåsta av ledtrådarna, precis vad de försökte göra också. Om någon sjöng som Pernilla Wahlgren men ledtrådarna pekade på Elvis Presley så hade ni säkert också trott det var Elvis, iq-fiskmåsar.
Senast redigerad av Anonym555 2021-04-24 kl. 06:37.
Citera
2021-04-24, 06:53
Medlem
StinaFias avatar
Enhörningen är nog Robyn.
Citera
2021-04-24, 07:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Sjöbjörnen är Anders Bagge, godisautomaten är Daniel Norberg, enhörningen är Ellen Sjöström, korpen är Robert Wells och roboten är Nassim Al Fakir.
Du menar väl Ellen Bergström?
Citera
2021-04-24, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
sjöbjörnen : Jon lundvik
godisautomat: daniel norberg eller ola salo
Enhörningen: Tova-sophia
korpen: Labero

Den jag lite osäker på är roboten
Kodjo Akolor?

Tror också Kodjo fårn P3 är roboten!

Dom hade Måns som gäst förra veckan och där hintar/"skoja" dom att roboten är Kodjo. Han har också varit borta från några morgonpass i radion för att antagligen spela in avsnitt till programmet. För det är väl inte live?
Citera
2021-04-24, 07:50
Medlem
Dofternas avatar
Enhörningen är, om jag tänkt rätt, Liv-Marit Bugge. Eller möjligen Wenche Myhre?
Citera
2021-04-24, 09:04
Medlem
WallabeJoys avatar
Björnen Anders Bagge (hörs på rösten)
Korpen Robert Wells (lite osäker)
Vodoo Hans Rosenfeldt
Unicornen Ellen Bergström (enkelt)
Roboten Nassim (tog man direkt han kom ut på scen första ggn)
Draken Johanna Nordström, (också löjligt enkelt)
Godisautomaten: Adam Påhlson eller (svåraste tycker jag) tog först i gårdagens programmet.
Citera
2021-04-24, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Vodoo Hans Rosenfeldt
Godisautomaten: Adam Påhlson eller (svåraste tycker jag) tog först i gårdagens programmet.

Håller med på de flesta dock tror jag inte att korpen är Robert Wells är även tveksam till om Godisautomaten är Adam Pålsson, flera av ledtrådarna pekar i den riktningen men rösten låter inte som hans. Är ff inne på att det är Daniel Norberg...
Citera
2021-04-24, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Håller med på de flesta dock tror jag inte att korpen är Robert Wells är även tveksam till om Godisautomaten är Adam Pålsson, flera av ledtrådarna pekar i den riktningen men rösten låter inte som hans. Är ff inne på att det är Daniel Norberg...

En av ledtrådarna är Västmanland. Norberg ligger Västmanland.
Citera
2021-04-24, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
En av ledtrådarna är Västmanland. Norberg ligger Västmanland.

Precis. Men ledtrådarna från gårdagen leder in på Adam Pålsson. Dock tror jag att det kan vara en luring för att en inte ska knäcka koden så snabbt....Håller ff på att det är Daniel N. Rösten låter verkligen INTE som Adams...
Citera
2021-04-24, 09:57
Medlem
Fizzbacks avatar
Nej, Godisautomaten är inte Adam Pålsson.

För mycket ledtrådar för Daniel Norberg, inkl rösten.

"Mormor tyckte att jag såg ut som en tjej." - Han hade långt hår

"När jag var tonåring så vann jag en talangjakt och blev upptäckt av självaste Bert Karlsson. Skivkungen tyckte att jag skulle ringa honom, men jag glömde skriva ner hans telefonnummer" - Har han själv berättat om i en podd.

"Jag har skrivit hundratals låtar och spelat massa instrument. Jag har till och med sjungit i Globen"
- När han deltog i Idol 2010 sjöng han i Globen.

"En del av mig kommer alltid att finnas i Västmanland" - Tätorten Norberg ligger i Västmanland.

"Tack vare en musiktävling fick jag mitt stora genombrott." -Hans stora genombrott kom i och med hans Youtube-parodi på Melodifestivalen

"När jag fattade att jag verkligen hade lyckats, det var när jag såg mig själv på matbordet. Det var en riktig känslostorm. Ja, eller snarare en känslobris." https://www.mynewsdesk.com/se/arla/pressreleases/bris-idolkortskampanj-paa-mjoelkbaksidorna-2348919

"Utan den här stiliga dräkten skulle ingen ta mig på allvar om jag sjöng en ballad." - En komiker som ingen tar på allvar.

"Jag har medverkat i stora biosuccéer och nu senast spelade jag en ung version av en detektiv." - Har gjort flera svenska röster i tecknade filmer, och nu senast rollen som Fred i en film om Scooby-Doo som ung. https://sv.wikipedia.org/wiki/Scoob!
Citera
2021-04-24, 10:18
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Vodoo Hans Rosenfeldt

Jag tror du har helt rätt på samtliga deltagare.
Citera
2021-04-24, 10:29
Medlem
peterZiipens avatar
Helt obegripligt att folk fortfarande är oense om vilka som döljer sig bakom maskerna. Det blev fastslaget ca 1 dag efter andra avsnittet, när alla deltagare sjungit.

Sjöbjörnen: Anders Bagge
Korpen: Robert Wells
Vodoodocka: Hans Rosenfeldt
Enhörningen: Ellen Bergström
Roboten: Nassim al Fakir
Draken: Johanna Nordström
Godisautomaten: Daniel Norberg

De två masker de rådde mest tvivel om i ett tidigt stadie var Monstret och Isvargen, men det visade sig att vi även hade rätt om dem. Detta ÄR facit. Allt annat är idioti. TV4, gör om, gör rätt. Programmet var kul de första två avsnitten - detta är utdraget så in åt helv**e
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in