• 1
  • 2
2020-08-10, 18:46
Medlem
VenomElites avatar
Jag har tröttnat lite på Linux Mint 20, som jag använder just nu, den är för tråkig. Den är snabbare än windows men känns tråkig att använda.

Mitt problem är att windows 10 är ett farligt OS, med mycket trojaner och annat dåligt som annonser och fula program.

Däremot är Windows 7 väldigt snabbt och bra, hur kommer det sig att man inte vill uppdatera windows 7 längre? Den är relativt ny OS, 2009 kom den ut och är snabb, varför vill microsoft inte använda sig av den främst? Det går att tjäna pengar även utan annonser.

Frågeställning:

Vad kommer microsoft att göra med windows 7? Är den helt skrotad nu?
Senast redigerad av VenomElite 2020-08-10 kl. 19:05.
Citera
2020-08-10, 18:58
Medlem
Windows 7 är dumpat och övergivet. Gå över till Windows 10 istället, om du har foliehatt kan du ju bara köra ett program som blockerar datainsamlingen?
Citera
2020-08-10, 18:59
Medlem
VenomElites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420FourTwenty
Windows 7 är dumpat och övergivet. Gå över till Windows 10 istället, om du har foliehatt kan du ju bara köra ett program som blockerar datainsamlingen?

Det känns konstigt att Microsoft inte vill släppa nya updates till Windows 7, den är ju hur bra som helst. Med rätt antivirus är den rätt stabil ändå som OS.
Citera
2020-08-10, 19:08
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VenomElite
Det känns konstigt att Microsoft inte vill släppa nya updates till Windows 7, den är ju hur bra som helst. Med rätt antivirus är den rätt stabil ändå som OS.
Det är gammalt osäkert skit. Varför ska de uppdatera det när W10 är överlägset?
Citera
2020-08-10, 19:11
Medlem
VenomElites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Det är gammalt osäkert skit. Varför ska de uppdatera det när W10 är överlägset?

Windows 10 är också osäkert, på olika sätt.
Citera
2020-08-10, 19:12
Medlem
Citat:
Det är inte så konstigt. Det handlar om resurser. Man vill fokusera på det nya och inte avsätta folk till att hålla det gamla vid liv. Särskild nu när själva Windows blir en allt mindre del av Microsofts business.
Citera
2020-08-10, 19:13
Medlem
VenomElites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Det är inte så konstigt. Det handlar om resurser. Man vill fokusera på det nya och inte avsätta folk till att hålla det gamla vid liv.

Hur skall man hålla det "gamla vid liv", när det inte finns några updates till Windows 7?
Citera
2020-08-10, 19:15
Medlem
Citat:
Hur skall man hålla det "gamla vid liv", när det inte finns några updates till Windows 7?
Det var ju uppdateringar jag syftade på med "att hålla det gamla vid liv".
Citera
2020-08-10, 19:16
Medlem
salxars avatar
Citat:
Windows 10 är också osäkert, på olika sätt.
På Windows 7 riskerar du malware
På Windows 10 riskerar du riktad reklam

Väldig skillnad.
Citera
2020-08-10, 19:17
Medlem
VenomElites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Det var ju uppdateringar jag syftade på med "att hålla det gamla vid liv".

Menar du privata uppdateringar? Dom uppdateringar till windows 7 har ju upphört från Microsoft sida.
Citera
2020-08-10, 19:20
Medlem
Med ett bra skyddsprogram behöver man väl inte nyaste Windows, surfa klokt o kör med vilket OS du känner för
Citera
2020-08-10, 19:21
Medlem
VenomElites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpadig
Med ett bra skyddsprogram behöver man väl inte nyaste Windows, surfa klokt o kör med vilket OS du känner för

Egentligen vill jag använda windows 7, men uppdateringarna har ju upphört, det kan vara dumt att använda sig av den då. :/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in