2020-08-10, 12:54
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.dagensjuridik.se/nyheter...ch-misshandel/

"Hovrätten fastställer fängelsedomen mot en 24-åring man för våldtäkt och misshandel på sin flickvän.
Våldtäkterna ägde rum i samband med att kvinnan berättat att hon inte längre ville vara tillsammans med mannen, varpå han i ilska tvingade sig på henne.
Mannen döms till tre år och fyra månaders fängelse.

En 24-årig man åtalades vid Jönköpings tingsrätt för bland annat våldtäkt och misshandel på sin flickvän. Kvinnan uppgav att de hade blivit tillsammans i mars 2020, efter att 24-åringen muckat från fängelset för tidigare brottslighet.

Med anledning av att kvinnans expojkvän avlidit berättade kvinnan för 24-åringen att hon inte längre ville vara tillsammans med honom, vilket gjorde honom arg.

Trots att hon grät och sa att hon att hon ville bli lämnad ifred började han hålla fast hennes trosor och förde in fingrar i hennes underliv. Morgonen därpå upprepade 24-åringen gärningarna samtidigt som han enligt kvinnan tog ett hårt struptag om hennes hals med en hand."

Någon som vet mer?
Citera
2020-08-10, 12:59
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Kvinnan uppgav att de hade blivit tillsammans i mars 2020, efter att 24-åringen muckat från fängelset för tidigare brottslighet.

Så går det när man vill ha "bad boys".

Är inte straffat lite överdrivet? Inte för att jag personligen tycker det, men det är ju ett ganska högt straff med tanke på att värre våldtäkter brukar blir runt 2 år, om ens det.
Eller får han hårdare straff för att han precis kommit ut från ett tidigare straff?
Citera
2020-08-10, 13:30
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Så går det när man vill ha "bad boys".

Är inte straffat lite överdrivet? Inte för att jag personligen tycker det, men det är ju ett ganska högt straff med tanke på att värre våldtäkter brukar blir runt 2 år, om ens det.
Eller får han hårdare straff för att han precis kommit ut från ett tidigare straff?

Jag tänkte samma sak. Får man inte skylla sig själv lite om man blir ihop med en fängelsemuckare?

Hennes tidigare pojkvän dog. Hon har verkligen otur med män.
Citera
2020-08-10, 16:38
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Jag tänkte samma sak. Får man inte skylla sig själv lite om man blir ihop med en fängelsemuckare?

Hennes tidigare pojkvän dog. Hon har verkligen otur med män.

Jo lite så är det, hon visste ju att han knappast var nån harmlös teddybjörn. Nu skall man väl inte skylla på offret, även om verkar rätt pantad. Snubben är ett svin.

Hon borde se över sina val av män, definitivt
Citera
2020-08-10, 19:20
Medlem
tnems avatar
Jag fattar inte varför hon ville göra slut för hennes ex-pojkvän hade dött.
Det verkar ju vara jättekonstigt att gör slut med sin nuvarande pojkvän för att exet har dött. Om nu inte den nya pojkvännen skyddade henne från exet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in