Citat:
Ursprungligen postat av
Ok-perfekt
Person x kommer med ett problem. Flyktingströmmen är full av terrorister, en pandemi kommer snart till Sverige.
Solurspotatis omedelbara svar: Du har fel, för jag har inte sett dina bevis än. Och levererar du solklara bevis så ska de förminskas och ignoreras. Inte bemötas med sakliga argument.
I det här fallet handlar det kanske bara om att lönen inte motsvarar ens värde på arbetsmarknaden, men debattekniken här är så djupt destruktiv att det är värt att peka ut off topic. Sluta med det här dumma sättet att tänka, för ni tar livet av varenda människa om ni får hållas.
Vad säger du om ditt barn drunknar och någon påpekar det? "Äsch, du måste ha fel." Följt av "Hon andas bara inte på grund av allt vatten i lungorna". Följt av att "Det här var ju tråkigt" och "Vi har varit naiva". Jubelidiot. Jubelidioter båda två.
Egentligen är du inte värd att svara då du uppenbarligen har problem att förstå och ta till dig skriflig information, både ifrån trådstarten samt övriga kommentarer. Jag ska försöka bemöta dina "argument" på ett sakligt vis.
1) TS förfram ett teori om att löneökning sker med åldern och undrar när åldern blev en merit. Detta är alltså vad som ska besvaras i tråden. OBS detta är alltså vad alla som svarar i tråden utgår ifrån, inget annat.
2) TS blir i flertalet inlägg bemött med att det inte finns någon struktur på den svenska arbetsmarknaden som ger löneökning på åldern generellt. TS bidrar inte heller med någon bevisning om att hens teori har fotfäste på arbetsmarknaden.
3) Cased close. Ingen mer diskussion. Trådstarten har blivit besvarad och det är ingen som har presenterat bevis om att lönesättningen sker generellt p.g.a. ålder som TS hävdade.
4) Du kommer in i tråden och tolkar det som att jag samt "Kid-stardust" hävdar att det aldrig har hänt. Du börjar måla upp teoretiska frågeställningar, hänvisar till dokument och allmänt tramsar i dina inlägg för att vinna argumentationen. Både jag och Kid-stardust har varit väldigt tydliga med att vi pratar om arbetsmarkaden generellt (vilket du uppenbarligen inte klarar av att ta till dig).
5) Du blir arg för att vi tycker att du är ett stolpskott.
Summa sumarum: Du argumenterar om något som ingen annan pratar om och blir arg för att ingen lyssnar på ditt strunt.