Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-08-09, 23:44
  #13
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatisma
Men du har rätt i att svenska folket i stort har sig själva att skylla för problemen.


Särskilt får den svenske mannen skylla sig själv. Vi kvinnor begärde aldrig att männen skulle uppföra sig som töntar och mesar. Det är ett beslut som den svenske mannen tog helt självständigt.
Citera
2020-08-10, 09:12
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Särskilt får den svenske mannen skylla sig själv. Vi kvinnor begärde aldrig att männen skulle uppföra sig som töntar och mesar. Det är ett beslut som den svenske mannen tog helt självständigt.
Hahaha, skojar du eller? Svenska kvinnor har gnällt om ett osynligt patriarkat så länge jag kan minnas. Att män inte ska ta för sig är exakt vad feminister vill, förutom när det gäller dejting så klart. Då vill alla kvinnor att män ska göra hela arbetet.
Citera
2020-08-10, 13:56
  #15
Medlem
Mjälls avatar
Tror du på riktigt att du är den enda som tänkt på det här? Ganska vanlig åsikt här, i olika varianter.

Om du vill förbättra något ska du väl försöka samarbeta och inte förhäva dig genom att förolämpa potentiella meningsfränder.
Citera
2020-08-10, 13:59
  #16
Medlem
Du säger att du har lösningen, men hur ska du stoppa feminismen?
Citera
2020-08-10, 14:15
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gronestune
Du är för kvinnlig rösträtt. Därför är du för kvinnlig jämlikhet, därför är du feminist.

Nja, är man för lika rösträtt så är (eller var iafall) feminist.

Citat:
Så länge man är för kvinnlig rösträtt så är man feminist och ett grundproblem till västvärlden.

du menar allmän rösträtt?

Det är jag inte för.

Citat:
Det är därför vi har lågt barnafödande och måste importera horder av främmande män ifrån länder som inte är feministiska då de är de enda länderna med ökande befolkning.

Nej det är det inte. och vi "importerar " inte människor utifrån befolkningstäthet.

Citat:
Huvudproblemet är att kvinnor ska gå i skolan fram tills de är 25 och sedan "göra karriär" och först efter 5-10år efter det funderar på att skaffa barn. 90% av kvinnors ägg är förbrukade vid 30.

Det är bara att frysa ner om man vill göra karriär. problemet är snarare att det är väldigt få individer som är villiga att göra det som krävs för "karriär". lite fler av dem är män, men det är snarare exceptionella individer än några "homogena" grupper.



Citat:
Och nationalister gnäller över att vita dör ut och pekar ut invandrare som problemet när problemet oftast är självbetingat. Tillåt mig att skratta.

Har du testat att göra ett dna prov? (vem vet du kanske är en av Ghengis Khans spolingar...)
https://www.ancestry.se/dna/

Citat:
99.9% av befolkningen är olika mycket kommunister, ni är alla olika nyanser av rött.

Åja, nog för att de flesta människor är självupptagna idioter, men de är knappast ondskefulla.
Citera
2020-08-10, 14:17
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Du säger att du har lösningen, men hur ska du stoppa feminismen?

Behövs inte, det dör ut av sig själv, det handlar om skademinimering.
Citera
2020-08-10, 14:25
  #19
Medlem
Fast ingenting av det där stämmer. Det finns bara två orsaker till högt barnafödande, svår fattigdom och brist på preventivmedel. Så fort en kvinna har det tillräckligt gott ställt för att inte behöva barn som arbetskraft, och det finns preventivmedel tillgängligt, så kommer hon att begränsa sitt barnafödande. Detta har vi sett tydligt i alla länder som uppnått denna utveckling, oavsett kultur och samhällsskick.
Citera
2020-08-10, 21:37
  #20
Medlem
Kvinnor röstar inte vänster på grund av överdriven empati, moderskänslor, etc., de röstar vänster för de är konformister
Hade det varit något genuint tycka synd om för skäggbarnen så hade de samtidigt inte tyckt om att förnedra och skratta åt svaga betamän, de är simpla vindföljare
Medierna styr hur kvinnor ska tycka och tänka, just nu är det instagram, facebook och twitter som indoktrinerar kvinnor mest med hashtaggar
Det är också därför fler och fler kvinnor blir SDare nu när SD är Sveriges tredje största parti
Citera
2020-08-10, 22:03
  #21
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatisma
Hahaha, skojar du eller? Svenska kvinnor har gnällt om ett osynligt patriarkat så länge jag kan minnas. Att män inte ska ta för sig är exakt vad feminister vill, förutom när det gäller dejting så klart. Då vill alla kvinnor att män ska göra hela arbetet.


Nej, jag skojar inte. Ni karlar får faktiskt skylla er själva, som inte lär er det du själv skrev. Du får väl anstränga dig lite.
Citera
2020-08-11, 09:49
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Nej, jag skojar inte. Ni karlar får faktiskt skylla er själva, som inte lär er det du själv skrev. Du får väl anstränga dig lite.
Om vi ska lära oss så kanske ni även bör lägga ner ert "double-talk". Det är väldigt irriterande. "Nej jag vill inte gå ut med dig (men samtidigt vill jag att du ska kämpa för att få mig att vilja det".
Citera
2020-08-22, 16:45
  #23
Medlem
Thathappened22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatisma
Om vi ska lära oss så kanske ni även bör lägga ner ert "double-talk". Det är väldigt irriterande. "Nej jag vill inte gå ut med dig (men samtidigt vill jag att du ska kämpa för att få mig att vilja det".

Det är inte double-talk. Utan bara tester. Problemet är att man lyssnar på kvinnor öht. Det hade gjort både män och kvinnor lyckligare om man inte gjorde det.
Citera
2020-08-22, 17:05
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gronestune
Du är för kvinnlig rösträtt. Därför är du för kvinnlig jämlikhet, därför är du feminist.

Så länge man är för kvinnlig rösträtt så är man feminist och ett grundproblem till västvärlden.

Det är därför vi har lågt barnafödande och måste importera horder av främmande män ifrån länder som inte är feministiska då de är de enda länderna med ökande befolkning.

Huvudproblemet är att kvinnor ska gå i skolan fram tills de är 25 och sedan "göra karriär" och först efter 5-10år efter det funderar på att skaffa barn. 90% av kvinnors ägg är förbrukade vid 30.

https://www.nhs.uk/news/pregnancy-an...clock-studied/

Och nationalister gnäller över att vita dör ut och pekar ut invandrare som problemet när problemet oftast är självbetingat. Tillåt mig att skratta.

99.9% av befolkningen är olika mycket kommunister, ni är alla olika nyanser av rött.


1. Feminism är för jämställdhet mellan könen. Och inte för "kvinnlig jämlikhet",
2. Grundproblemet i världen är icke demokrati, ojämlikhet och ojämställdhet, förtryck etc etc. och knappast feminism eller att kvinnor får lov rösta.
3. Vi har inte speciellt lågt barnafödande, vi ligger strax under 2,1 som man måste föda för att få status Q, och världens befolkning får gärna minska lite, så inga problem.
4. Vi importerar inga "horder av män" inte heller gör vi det pga nån minskad barnafödande eller pga att just kvinnor röstar. Vi har (hade 2015) en lagstadgad asylrätt, som Sverige följer( följde då), Idag har vi en annan som vi alltså går efter nu. Den asylrätten har merparten ( alla utom SD) gått med på, och på SD röstar alltså en relativt sett liten andel av Sveriges befolkning. Inte direkt 100% av alla män alltså.
Idén att just kvinnliga röster skulle vara orsaken bakom svensk asylrätt är alltså trams, eftersom ungefär lika många män röstat på alla de partier som stått bakom svensk asylpolitik.
5. Om kvinnor nu föder barn för sent, så får väl samhället fixa så att det blir lättare att föda barn tidigare för kvinnor och män. Män kan ju ex. hjälpa till där via att ta sin del av barnansvaret så kvinnor inte känner att de måste välja mellan barn eller annat de vill göra i livet. Annars kan vi ju ordna nån form av manlig adoption, män kan ex, erbjuda sig att adoptera barn som kvinnor inte vill ha, så ska du se att vi ökar barnafödandet rejält.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback