2020-08-08, 17:00
Medlem
Uppdaterarens avatar
Utdrag från Aftonbladets rapportering i ämnet:
Citat:
"Militärt föremål" hittad vid badplats – bombgruppen på väg
Polisen har spärrat av vid en badplats i Norrtälje.

– Det var någon som badat och dykt och hittat något som man uppfattade som ett militärt föremål på botten, säger Eva Nilsson, presstalesperson på polisen i Stockholms län.

Enligt uppgifter till Aftonbladet misstänker polisen att det handlar om en granat.

En polispatrull på plats tog bild på det misstänkt farliga föremålet och skickade den till Nationella bombskyddet.

– De är på väg dit nu, säger Eva Nilsson.

Det är eftermiddagens andra granatlarm vid en badplats. Även ett misstänkt föremål har hittats i Karlsborg.

Aftonbladets rapportering om granatlarmet i Karlsborg:
Citat:
Badplats avspärrad – misstänkt föremål hittat
En allmän badplats norr om Äspenäset i Karlsborgs kommun har spärrats av sedan ett misstänkt farligt föremål hittats i vattnet.

– Det är en person som anträffat föremålet sex till sju meter ut i vattnet. Det är ganska långgrunt och det uppfattas som någon typ av granat, säger Jenny Widén, presstalesperson vid polisen i region Väst.

Larmet kom till polisen strax innan klockan 13 och området har spärrats av.
Vad mer vet vi? Finns det någon koppling mellan dessa händelser?
Senast redigerad av Uppdateraren 2020-08-08 kl. 17:04.
Citera
2020-08-08, 17:35
Öh samband mellan två händelser som utspelar sig på platser väldigt långt från varandra? Jag tror nog många gäng slänger förbrukade granater i vattnet, problemet är att de gör det vid stränder och inte vid klippor där ingen badar.
Citera
2020-08-08, 19:27
Medlem
Någon som vet specifikt vart i Norrtälje?
SVT skriver rådmansö, vilken badplats?
Citera
2020-08-08, 19:28
Medlem
Z
Citera
2020-08-08, 20:37
Medlem
Epimetheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanyangmotors
Jag tror nog många gäng slänger förbrukade granater i vattnet,

Jag vet inte, men jag har alldeles fått för mig att det inte är speciellt mycket kvar att slänga i vattnet av en förbrukad granat? Dom brukar vara i många, många små, små delar...
Citera
2020-08-08, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanyangmotors
Öh samband mellan två händelser som utspelar sig på platser väldigt långt från varandra? Jag tror nog många gäng slänger förbrukade granater i vattnet, problemet är att de gör det vid stränder och inte vid klippor där ingen badar.
Haha va?
Citera
2020-08-08, 21:47
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheaped
Någon som vet specifikt vart i Norrtälje?
SVT skriver rådmansö, vilken badplats?

Har inte luftvärnet eller är det kustvärnet kört hårt i Nortälje i snart hundra år?

Kan ju vara material därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in