Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-08-19, 09:11
  #13
Medlem
Enligt lagen ska han kolla idhandlingen av köparen om det är stora summa, i senaste AML lagen kan det vara >200 euro för elektroniska transaktioner. Men jag tror att localbitcoins har redan KYC krav, det kanske inte behövs från hans sidan om han kör inte företag
Citera
2020-09-23, 19:35
  #14
Medlem
LucNNs avatar
Vad ser snubben fram emot då? Verkar som att han egentligen gjorde bra handlar Överlag. Var han verkligen målvakt eller fungerede han som trader, typ?
Citera
2020-09-25, 06:08
  #15
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Vad ser snubben fram emot då? Verkar som att han egentligen gjorde bra handlar Överlag. Var han verkligen målvakt eller fungerede han som trader, typ?

Ekobrott + narkotika + pedofilguldet btc.
Skulle inte förvåna mig om arkebusering finns med i straffskalan..
Citera
2020-09-25, 08:30
  #16
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
Ekobrott + narkotika + pedofilguldet btc.
Skulle inte förvåna mig om arkebusering finns med i straffskalan..

Arkebusering!? *gulp*

Fast tror inte att pedofilarna gillar btc!?
Är han pedofil!?
Citera
2020-09-27, 15:54
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Vad ser snubben fram emot då? Verkar som att han egentligen gjorde bra handlar Överlag. Var han verkligen målvakt eller fungerede han som trader, typ?
Nu vet vi kanske inte allt, men locaibitcoin har ju inga kyc krav det skiljer dessutom från land till land.

Gissar på han åker på penningtvätt iaf eller nån typ av oaktsamhet om dom anser han varit omedveten om detta.

Men jag tror det finns mer på honom. Han har säkert annonserat på alla möjliga ställen att han skiter i vår pengarna kommer ifrån
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback