Citat:
Ursprungligen postat av
QxZtVyPrQ9981AZX
Jag ser inte, är du inne på desktop eller appen?
Du har överskridit ditt investeringsbara saldo. Nettolikviditetsvärdet är 1036.855473 och din marginal före är 1027.000000 och din marginal efter denna transaktion är 1106.000000.
Så jag behöver 1106 kr för att öppna denna position, stämmer det?
Men lille lille QxZtVyPrQ9981AZX...har du gjort det klassiska misstaget av att bara handla optioner utan att äga en grundplåt med riskkategori A-aktier först?
Innan du börjar handla optioner så ska du köpa en grundplåt med bara A-aktier som kanske motsvarar 70% av ditt egna kapital. Detta kommer leda till att du får en mycket djupare portfölj som kommer kunna belånas oändligt mycket mer.
Så har du 100.000 kr, köp Investor A, Lundberg, Industrivärden osv för 70.000 kr. Vipps så kan du handla optioner för hur mycket som helst nästan. Don't ask me how it works men på något vis funkar det.
Jag har utfärdat optioner för mer än 70% mitt belåningsvärde och sålänge dom inte blir assigned/jag köper tillbaka dom så kan jag handla över mitt egentliga belåningsvärde. Det finns vissa gånger under denna kris då jag legat på 80% belåningsvärde utan att bli margin called även fast mitt egentliga belåningsvärde kanske är 67%