2020-08-06, 13:12
Medlem
Hej Flashbackare!

Jag vill med detta nya ämne informera och starkt avråda er från att uppsöka "kliniken" Ängel Laserklinik i Bredäng för behandlingar. då deras behandlingar inte utförs av utbildad personal och där hygienen är mycket bristfällig (ett ex är att den behandlande personalen i n t e använder ansiktsskydd) och där produkter som de använder för ansiktsbehandlingar inte är godkänd av svenska myndigheter gällande innehållsdeklarationen.

Detta är ett klockrent exempel på en utövare som utan någon som helst utbildning får rätt att starta upp en klinik där behandlingar utförs och där även försäkring saknas o m något skulle gå fel.

Det är på egen risk om ni genomför behandlingar här. Låt inte snålheten bedra visheten. Jag gjorde det, men ångar mig idag, och ska framöver bara hålla mig till de etablerade salongerna.

Problemet som jag blev varse om när jag kontaktade företaget för att få mina pengar åter, var att de dels dröjde med att återkoppla och sedan bara kort skrev att ingen återbetalning kommer att ske, h u r seriöst är detta på en skala? Att totalt ignorera kunden och komma med extremt genomskinliga förklaringar är uselt.

När jag påpekade att jag var missnöjd med behandlingen direkt efter dels för att den också hade utförts av en tonåring som saknade utbildning, så fick jag svaret "hon är lärling". Det är så man storknar. Tonåringen kunde vidare inte ett ord svenska. De tvivelaktiga ägarna försöker även att skiva att behandlingen har utförts som det står i deras lets deal annons, men det stämmer inte. Plus, att de utför de olika momenten som ska ingå i EN HELT FELAKTIGT FÖLJD! och när jag efteråt kommenterar detta så får jag svaret: behandlingar utförs olika, men, det visar på deras inkompetens, att de de olika momenten m å s t e genomföras på e t t sätt inte på de sätt som de utförde.

Jag är STARKT negativ med kliniken och min behandling och vill kort och gott med mitt inlägg tipsa andra som ev funderar på att anlita dem att avstå. Jag har vidare anmält "kliniken" till hälsovårdsmyndigheten i Stockholm för bristande hygienhandläggning samt även till Konsumentverket för bristande kundhantering gällande återbetalning.

UNDVIK ÄNGEL LASERKLINIK!
Citera
2020-08-06, 13:22
Moderator
Jultrollets avatar
Hår- och kroppsvård --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2020-08-06, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Perskeri
Hej Flashbackare!

Jag vill med detta nya ämne informera och starkt avråda er från att uppsöka "kliniken" Ängel Laserklinik i Bredäng för behandlingar. då deras behandlingar inte utförs av utbildad personal och där hygienen är mycket bristfällig (ett ex är att den behandlande personalen i n t e använder ansiktsskydd) och där produkter som de använder för ansiktsbehandlingar inte är godkänd av svenska myndigheter gällande innehållsdeklarationen.

Detta är ett klockrent exempel på en utövare som utan någon som helst utbildning får rätt att starta upp en klinik där behandlingar utförs och där även försäkring saknas o m något skulle gå fel.

Det är på egen risk om ni genomför behandlingar här. Låt inte snålheten bedra visheten. Jag gjorde det, men ångar mig idag, och ska framöver bara hålla mig till de etablerade salongerna.

Problemet som jag blev varse om när jag kontaktade företaget för att få mina pengar åter, var att de dels dröjde med att återkoppla och sedan bara kort skrev att ingen återbetalning kommer att ske, h u r seriöst är detta på en skala? Att totalt ignorera kunden och komma med extremt genomskinliga förklaringar är uselt.

När jag påpekade att jag var missnöjd med behandlingen direkt efter dels för att den också hade utförts av en tonåring som saknade utbildning, så fick jag svaret "hon är lärling". Det är så man storknar. Tonåringen kunde vidare inte ett ord svenska. De tvivelaktiga ägarna försöker även att skiva att behandlingen har utförts som det står i deras lets deal annons, men det stämmer inte. Plus, att de utför de olika momenten som ska ingå i EN HELT FELAKTIGT FÖLJD! och när jag efteråt kommenterar detta så får jag svaret: behandlingar utförs olika, men, det visar på deras inkompetens, att de de olika momenten m å s t e genomföras på e t t sätt inte på de sätt som de utförde.

Jag är STARKT negativ med kliniken och min behandling och vill kort och gott med mitt inlägg tipsa andra som ev funderar på att anlita dem att avstå. Jag har vidare anmält "kliniken" till hälsovårdsmyndigheten i Stockholm för bristande hygienhandläggning samt även till Konsumentverket för bristande kundhantering gällande återbetalning.

UNDVIK ÄNGEL LASERKLINIK!
Och varför vill du ha pengarna tillbaka?

Genomgick du behandlingen och begärde sedan ut personalens CV och användarmanualen till deras produkter?

För du kan väl inte begära pengarna tillbaka för att personalen inte använde ansiktsskydd.
Citera
2020-08-06, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Och varför vill du ha pengarna tillbaka?

Genomgick du behandlingen och begärde sedan ut personalens CV och användarmanualen till deras produkter?

För du kan väl inte begära pengarna tillbaka för att personalen inte använde ansiktsskydd.

Svar på din fråga: jag såg produkterna först e f t e r behandlingen, jag såg att de var av arabiskt ursprung, tack vare att bokstäverna var arabiska.

Dessutom; var det ställt utom rimligt tvivel att den som utfört behandlingen, tonåringen, inte hade en utbildning.

Min anledning till att begära pengarna åter var kort och gott att den inte var professionellt utförd samt att handläggandet var taffligt och slarvigt, jag tycker att detta är tillräckligt för att begära pengarna åter.
Citera
2020-08-06, 14:11
Bannlyst
Citat:
Svar på din fråga: jag såg produkterna först e f t e r behandlingen, jag såg att de var av arabiskt ursprung, tack vare att bokstäverna var arabiska.

Dessutom; var det ställt utom rimligt tvivel att den som utfört behandlingen, tonåringen, inte hade en utbildning.

Min anledning till att begära pengarna åter var kort och gott att den inte var professionellt utförd samt att handläggandet var taffligt och slarvigt, jag tycker att detta är tillräckligt för att begära pengarna åter.
Så bara för att det står på arabiska betyder det att det inte är funktionsdugligt?

Du antar alltså att personalen inte är utbildad och vill få pengarna tillbaka för det?

Det intressanta är väl om resultatet var det du betalade för, eller inte. Jag kan inte lämna tillbaka ett urdrucket paket mjölk till ICA för att hon i kassan inte hade en rolig hatt på sig när jag var där och handlade.
Citera
2020-08-06, 14:27
Medlem
Här finns fler kund omdömen för den som önskar en "mindre" subjektiv bedömning.

https://www.reco.se/angel-laserklinik
Citera
2020-08-06, 14:37
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Jag tror du ska ta och jämföra det hela med ett restaurangbesök. Har du suttit kvar och ätit upp maten som serverades får du nog finna dig i att betala.
Om du efteråt upptäcker att råvarorna hade arabisk text på förpackningarna eller att köksbiträdet var en ung elev spelar nog ingen roll. Inte ens om köket såg ofräscht ut utan att du blev sjuk.

Kockens/skönhetsbehandlarens utbildning eller språkkunskaper är heller inget som man kan kräva - det är inga skyddade yrken med krav på speciell utbildning, legitimation eller kunskaper i svenska.

Du valde själv att du ville köpa din mat/behandling av just det företaget.
Har du ätit maten/fått behandlingen får du rimligen inga pengar tillbaka.
Varför skulle du få det - du har ju tagit emot det du köpte?

Att restaurangen/skönhetskliniken av ren goodwill skulle kunna tänkas ha pengar över för att vilja bjuda just dig på allt som maten/behandlingen kostat dem, är nog inget man ska räkna med eller ens hoppas på. Det existerar inga gratisluncher - det är alltid någons annans pengar.

Ta livets lärdom, rösta med fötterna. Låt bli att gå dit igen om du inte gillade maten/behandlingen.

Ps Du kan nog inte ens föreställa dig hur många personer som varje dag kräver att få rabatter, gratis mat, gratis efterrätt, gratis behandling mm för att de annars ska ”skriva ett dåligt omdöme”.
Hela servicesektorn och restaurangbranschen är nedlusad av såna kunder numera.
Folk försöker hela tiden sko sig på någon annans bekostnad, till och med när de är nöjda med vad de fått. Hur det går för företagen de vill sko sig på struntar de i. Därför har tyvärr enskilda omdömen på någon rankingsajt inget större värde längre.
Senast redigerad av Solglittret 2020-08-06 kl. 15:25.
Citera
2020-08-06, 16:00
Medlem
halaltarzans avatar
De verkar vara ganska anonyma eller är det bara jag som inte hittar någon info om dem?
Citera
2020-08-06, 18:41
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av slö

Några är precis lika missnöjda som TS.
Citera
2020-08-06, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö

Hur skulle de vara mindre subjektiva? Det är dock komiskt tydligt att alla/flesta positiva betyg är fejk, då det går månader utan betygsättning, men sedan skrivs enorma mängder per dag för att dra upp medelbetyget. Nej, företag som skriver fejkade positiva omdömen om sig själva brukar inte direkt vara trovärdiga.
Citera
2020-08-06, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-nog-PK
Hur skulle de vara mindre subjektiva? Det är dock komiskt tydligt att alla/flesta positiva betyg är fejk, då det går månader utan betygsättning, men sedan skrivs enorma mängder per dag för att dra upp medelbetyget. Nej, företag som skriver fejkade positiva omdömen om sig själva brukar inte direkt vara trovärdiga.

Fejkade posetiva och fejkade negativa. Mindre subjektivt.

Det är ju det fina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in