Citat:
Ursprungligen postat av
Strasst
Ja det var ganska bra beskrivit, jag blir lätt påverkad av det jag hör/ser och jag tar det till en sån överdriven nivå. Jag lever ett fantastiskt liv med stöttande personer överallt men dessa tankar (USCH)!!!!!!
Och JA jag vill helst ha hjälp att hantera dessa tankar för det är så oerhört jobbigt när de tankarna väl dyker upp.
Ok, då ska jag försöka att hjälpa dig genom att ge några förslag på hur möjligt kan förbättra din situation.
1. Börja med att acceptera den sidan av dig själv. Det är inget fel på att vara lätt påverkad, förneka det inte - vilket skulle göra hanterings processen så mkt svårare. Acceptera att du fungerar så istället.
2. När du väl accepterat att du faktiskt fungerar så, så blir det mycket lättare att göra någonting åt saken. Då kan vi titta på olika sätt för dig att nå "serenity" d.v.s innre lugn & ro.
Och här tänker jag bara ge några förslag på saker som kan hjälpa då alla människor är individer så vi fungerar alla lite olika och föredrar olika metoder.
1. Det finns massor av andnings övningar som man kan prova. Googla och du kommer hitta tonvis
2. Yoga - Populärt bland tjejer och killar finner en flexibel tjej otroligt attraktivt..
3. Meditation
4. Taichi
5. Sport
6. Kampsport - Eftersom du är tjej så har du extremt mycket att vinna av det här alternativet.
Det är några av dom vanliga sätten för att uppnå en ny nivå av lugn i sinnet.
Helt omöjligt för mig att sitta och säga gör si så får du det resultatet.
Jag är helt medveten om att Aftonbladet osv gör så konstant men människan fungerar inte så....
Tyvärr är du helt enkelt tvungen till att experimentera & pröva lite själv här.
Hoppas du tycker att något av det jag sa låter rimligt och att det ger en liten "knuff" på vägen åt det hållet du vill utvecklas till att vara.
Btw att "be" är inte en dålig idé oavsett om du är troende eller inte då dom psykologiska effekterna av att "be" är uppenbara helst i utsagda ord men föredrar du att göra det tyst så låt vara så.
En Jounal/dagbok har också uppenbara effekter psykologiskt som är ruggigt svårt att argumentera emot.
Iaf. Ta det du tycker är rimligt och som du gillar av vad jag sa och gå & bli/var fantastisk. Lycka till!