2020-08-06, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Angående detta med tidsramen för inläggen beror det på kan jag tycka. Merparten är trots allt vakna mitt på dagen så ifall det hamnar där så är det inte så konstigt egentligen. Skulle väl vara mer underligt ifall det var oregelbundna tider (men ändå samtigt) isåfall.

Exakt, det är användarnas avvikelser mot normal dygnsrytm som har varit av intresse. Sedan har det förekommit tidpunkter när samtliga användare har gått över till en mera normal dygnsrytm. Tidsramen har växlat fram och tillbaka och samtliga användare har följt den med väldigt få avvikelser. Inläggen har i princip upphört samtidigt inom samma timme.
Citera
2020-08-06, 05:10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Har bara lurkat på Flashback innan och mest hängt i politik USA men kände att jag var tvungen att starta denna tråden då den forumsdelen är helt förstörd och knappt går att läsa längre.

För det första är det uppenbart att det är folk som sitter med alternativa konton och trollar/ "shillar" i det närmaste 24/7? Är det ingen som tycker att detta är väldigt märkligt? Jag tänker inte skriva några specifika användarnamn men dom flesta som besökt denna forumsdel måste ha märkt hur det på båda sidorna men absolut mest på den så kallade Anti-Trump sidan spårat ut fullständigt?

Användare med multipla konton som spammar i princip 24/7 och knappast några kritiska inlägg om Trumps politik utan det är bara personangrepp och hur illa presidenten är hela tiden.

Det är knappt några diskussioner eller debatter om vare sig administrationens politik eller oppositionens utan ett konstant spammande!

Är det bara jag som överdriver eller är hela den forumsdelen kapad av fåtal personer med flera konton?

Det åligger dig att rapportera dessa inlägg för 1.07. Har du gjort det?
Citera
2020-08-06, 18:43
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Exakt, det är användarnas avvikelser mot normal dygnsrytm som har varit av intresse. Sedan har det förekommit tidpunkter när samtliga användare har gått över till en mera normal dygnsrytm. Tidsramen har växlat fram och tillbaka och samtliga användare har följt den med väldigt få avvikelser. Inläggen har i princip upphört samtidigt inom samma timme.

Man måste dock vara tydlig här med att det inte är mot reglerna att ha flera konton, men att dessa konton inte får missbrukas genom att tex svara sina egna användare för att på så sätt öka en tråds inlägg.

Ska ärligt säga att jag inte helt är klar med hur det ligger till ifall man med dessa konton svarar andra användare. Borde dock vara ett regelbrott att citera ett inlägg med flera konton. Enklaste för att inte ens hamna i en sådan situation torde vara att att inte svara med flera konton i samma tråd (detta kanske redan är ett regelbrott?) .

Men anmäl konton som du är av uppfattning missbrukas så att mod kan titta upp dessa.
Citera
2020-08-07, 14:53
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Med exakta tidpunkter menar jag användarnas första och sista inlägg under dygnet.

Samtliga användare har haft väldigt oregelbundna tider och postat under exakt samma tidpunkter under dygnet.

Jag har jämfört 1000 inlägg och det är helt omöjligt att flera användares dygnsrytm är så där extremt synkade.

Användarna har varit frånvarande ett flertal gånger under ett eller fler dygn och återvänt exakt samtidigt.

Jag har också sökt efter specifik retorik och diverse andra avvikelser.

T.ex. har personerna börjat eller avslutat meningar med tre stycken punkter.

Jag är 100 % säker på att det rör sig om samma fysiska person.

Det värsta är att det finns en dåre som har tillåtits att härja i forumet under hela 20 års tid.
Det är klart att det skulle gå att bedriva koordinerad "påverkanskampanj" på Flashback i och med att man är annonym här.

I det här fallet har jag bara tre råd att komma med. Rapportera, rapportera och rapportera. Inte nödvändigtvis för 1.07, men självklart skall trams som driver trådar off-topic rensas bort. Om en tråd handlar om Trumps politik inom det ena eller andra området så är det naturligtvis OT att spamma tråden med personliga åsikter om hans karaktär.
Fortsätter man tillräckligt länge med ett sådant beteende är risken hög att man straffar ut sig.
Citera
2020-08-07, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture

Användare med multipla konton som spammar i princip 24/7 och knappast några kritiska inlägg om Trumps politik utan det är bara personangrepp och hur illa presidenten är hela tiden.

Är det bara jag som överdriver eller är hela den forumsdelen kapad av fåtal personer med flera konton?

Jag tror nog att det är så att andra användare har en annan åsikt än dig och då känner du dig kränkt och inbillar dig att det är troll. Nu är ju det faktiskt så att alla inte måste älska Trump och bevisligen är just Sverige det land han är minst omtyckt. Det är väldigt mycket gråterskor som spammar här däremot som inte tål andras åsikter från just USA politik.
Citera
2020-08-07, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag tror nog att det är så att andra användare har en annan åsikt än dig och då känner du dig kränkt och inbillar dig att det är troll. Nu är ju det faktiskt så att alla inte måste älska Trump och bevisligen är just Sverige det land han är minst omtyckt. Det är väldigt mycket gråterskor som spammar här däremot som inte tål andras åsikter från just USA politik.

Har du följt tråden? Det ofantligt dåliga jobbet av moderatorerna förstör tråden fullständigt.
Citera
2020-08-07, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det är klart att det skulle gå att bedriva koordinerad "påverkanskampanj" på Flashback i och med att man är annonym här.

I det här fallet har jag bara tre råd att komma med. Rapportera, rapportera och rapportera. Inte nödvändigtvis för 1.07, men självklart skall trams som driver trådar off-topic rensas bort. Om en tråd handlar om Trumps politik inom det ena eller andra området så är det naturligtvis OT att spamma tråden med personliga åsikter om hans karaktär.
Fortsätter man tillräckligt länge med ett sådant beteende är risken hög att man straffar ut sig.

Hur mycket ska ses som länge? +2 år är för kort tid eller?
Citera
2020-08-07, 20:40
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Hur mycket ska ses som länge? +2 år är för kort tid eller?
Regelbrott är regelbrott. Sedan varnar vi inte precis varje inlägg som raderas.

Nu är jag mycket sällan i USA-politikforumet, så jag har ingen tydlig bild av situationen, men det låter ju som att man anser att vissa användare skräpar ner politiktrådar med allmänt tyckande om Trump som person, vilket i så fall antagligen är att betrakta som OT.
Citera
2020-08-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Regelbrott är regelbrott. Sedan varnar vi inte precis varje inlägg som raderas.

Nu är jag mycket sällan i USA-politikforumet, så jag har ingen tydlig bild av situationen, men det låter ju som att man anser att vissa användare skräpar ner politiktrådar med allmänt tyckande om Trump som person, vilket i så fall antagligen är att betrakta som OT.
Uppenbarligen ska det inte betraktas som OT då hade väl moderatorerna städat upp det för länge sen, eller?
Citera
2020-08-07, 20:48
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Uppenbarligen ska det inte betraktas som OT då hade väl moderatorerna städat upp det för länge sen, eller?
Som sagt har jag ingen klar bild av hur situationen i aktuellt forum ser ut, men om OT-inlägg rapporteras så ökar chansen att en moderator uppmärksammar dem dramatiskt.
Sedan om inläggen som åsyftas verkligen är OT låter jag vara osagt. Budskapet jag vill förmedla är helt enkelt att rapportering av inlägg ökar effektiviteten på modereringen något enormt.
Citera
2020-08-07, 22:03
Medlem
Citat:
Har du följt tråden? Det ofantligt dåliga jobbet av moderatorerna förstör tråden fullständigt.

Kan du lämna lite exempel så vi kan studera detta påstående? Det jag ser är mest kränkta postare som inte gillar andras åsikter. Så visa nu vilken förstörelse det handlar om.
Citera
2020-08-07, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Kan du lämna lite exempel så vi kan studera detta påstående? Det jag ser är mest kränkta postare som inte gillar andras åsikter. Så visa nu vilken förstörelse det handlar om.

Absolut kan du få exempel på rent skitsnack om Trump:

Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag får seriösa vibbar av ett barn i en vuxen mans kropp som fantiserar om hur han typ ska göra sin trädkoja till den häftigaste som någonsin funnits.

Sen ska han bjuda in de coolaste killarna i klassen till sin ashäftiga koja, och då kommer de äntligen att gilla och respektera honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Att åka på valmöten är den enda glädje Trump har som president, trots att valet är över. Att sköta presidentjobbet har han inte så mycket för.

Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Trump är verkligen tafatt när det gäller att hålla en linje. Han har verkligen inte en aning om vad han tycker bör ska göras i den här situationen som är så allvarlig.

Det verkar som om han inte kan väga det ena mot det andra. Det sägs ju att man behöver känslor för att kunna tänka ut saker och ting. Utan känslor så spelar ju inget någon roll och då kan man inte heller överväga något. För inget spelar någon roll vad gäller allt utom Donald själv. Han kräver beundran precis hela tiden. Och den vill han ha utan att ha åstadkommit ett endaste dugg.

Han har ju rätt i att bekymra sig om ekonomin. Men han har inte en klar linje hur det hela ska tacklas på vare sig kort eller lång sikt. Och sen människorna som han inte bryr sig om, där förstår han nog inte ens att han förväntas ha en plan.

Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Men så är det ju inte. Trump ser hela presidentskapet som en egoboost där han njuter av att vara högsta hönset. Han bryr sig inte om en enda annan människa än sig själv och lite om Ivanka.

Det är både roligt och tragiskt att folk inte känner igen en conman när de ser en. Antar att det är en fråga om hur naiv man är.

(FB) Stora tråden för Clinton/Trump presidentvalsdebatterna 2016 "Hur fan kan man inte se igenom vilken barnslig egoist Trump är. "

(FB) Stora tråden om Donald Trump (mod) "Donald Trump är helt enkelt en idiot. Reagan var rena geniet jämfört med honom."

(FB) Stora tråden om Donald Trump (mod) "Vinner Trump (vilket han garanterat inte kommer göra) så kommer USA återigen bli indraget i ett krig GARANTERAT! Trump verkar vara en sån idiot att han skulle kunna gå i krig med Ryssland, Kina eller Iran.." (hehe denna person var ju grym på att se in i framtiden visade det sig)

Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Nu är ju Trump bara president i ordets mening. Ta vilken white trash-truckare som helst å byt ut denne mot Trump så får du samma intelligensnivå på presidenten.

Att bryta rådande normer i amerikansk politik var inget som Obama startade, snarare Trump. Och idiotin som han bidrar med förtjänar kritik från alla, och i synnerhet expresidenten Obama. Fullt legitimt att såga Trump, det kan aldrig ske för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in