Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-05, 22:46
  #1
Medlem
shponglads avatar
Tog 1 st 7,5 mg för runt 6 timmar sen för att få lite sömn.

Är det lugnt att dricka alkohol nu? jag vill alltså inte blanda de två.

Imovane har tydligen 6 timmars halveringstid så det borde vara drygt 50% kvar i kroppen, men är det aktivt?
Citera
2020-08-05, 22:55
  #2
Medlem
100% lugnt. ta en till imovan när du ändå är i farten
Citera
2020-08-05, 23:02
  #3
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Vem tar imovane så tidigt på dagen för att sen dricka på kvällen?

// PoK
Citera
2020-08-05, 23:25
  #4
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Vem tar imovane så tidigt på dagen för att sen dricka på kvällen?

// PoK

Jadu missbrukare med mycket ångest.
Citera
2020-08-06, 00:02
  #5
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Vem tar imovane så tidigt på dagen för att sen dricka på kvällen?

// PoK

När man jobbar skift och måste trycka in sömn mellan det och sociala tillställningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Jadu missbrukare med mycket ångest.

Nej, alla jobbar inte 8-17 mån-fre.
Citera
2020-08-06, 00:07
  #6
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
När man jobbar skift och måste trycka in sömn mellan det och sociala tillställningar.



Nej, alla jobbar inte 8-17 mån-fre.

Nej tro mig jag vet
Citera
2020-08-06, 14:00
  #7
Medlem
rightclaws avatar
jag brukar dricka sprit öl osv med psyk mediciner men verkligen inte med sömnmedicin som imovane är som du frågar om då är det ofrivlligt självmord eftersom man slutar andas i sömnen. folk är så jävla puckade, kändisar också, de tror det går dricka med all medicin. jag tar 5 formler och kan dricka 1 flarra bränt jag är inte dum i huvet jag vet vad som är dödligt även om jag är odödlig iofs.
Citera
2020-08-06, 23:07
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rightclaw
jag brukar dricka sprit öl osv med psyk mediciner men verkligen inte med sömnmedicin som imovane är som du frågar om då är det ofrivlligt självmord eftersom man slutar andas i sömnen. folk är så jävla puckade, kändisar också, de tror det går dricka med all medicin. jag tar 5 formler och kan dricka 1 flarra bränt jag är inte dum i huvet jag vet vad som är dödligt även om jag är odödlig iofs.

Krävs enorma mängder av båda samt otur för att eventuellt få till andningsdepression. Det som händer är oftast bara att de potentierar varandra och antingen gör man lustiga saker (vilket i sig kan vara farligt) eller så däckar man totalt med minneslucka. Men detta kräver stora mängder av båda som sagt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback