• 1
  • 2
2006-05-07, 17:55
Medlem
Jacob Kreuzfeldts avatar
Det största hotet mot det fria ordet är inte förtryckarregimer utan privata företag. Åtminstone här hos oss. Läs det här:
http://hem.bredband.net/garsim/om_si..._frameset.html
Spray hotar tydligen polisanmäla Bredbandsbolaget om inte dessa plockar bort en text från en av sina kunders siter.
Citera
2006-05-08, 20:54
Medlem
Atlantiss avatar
Hoho, vilken text sen!

Alla könsrocksfans fäller nog en liten tår av lycka. Någon som vet varför Pontus var så upprörd?
Citera
2006-05-09, 13:01
Medlem
-Q-s avatar
Texten på sidan:
Citat:
Ursprungligen postat av texten
Polishot och måltidsersättning
7:e maj 2006

De jävlarna. Jag hatar dem. För någon vecka sen ringde Bredbandsbolaget till mig och "ville prata" om ett inslag på denna hemsida. Spray hotar med att polisanmäla Smak för att vi publicerat Pontus Lundkvists brev (som ni hittar på länkavdelningen) till nyss nämnda företag. De påstår att de uppfattade texten som ett hot. Varumärkesfåfänga kallar jag det. De polisanmälde inte Pontus när han skickade brevet via mail till dem, det är först när de blir offentligt hånade som de reagerar. De är svin, och jag stör mig också jävligt mycket på min egen nätleverantör Bredbandsbolaget. Att de ens ringer ett sånt här UD-inspirerat samtal till mig visar rätt mycket hur företag av den här typen ser på sina slappt hunsade knulldockor. Stryk ska de ha. Samtliga inblandade. Låt dem komma bara, inte en chans att någon ens väcker åtal mot Pontus text, och jag kommer aldrig att plocka ner den frivilligt. I övrigt har Johannes startat en blogg som hittas här, och dessutom skrivit en ny recension.
Citera
2006-05-09, 13:14
Medlem
-Q-s avatar
Hahaha, vilket jävla brev! Jag tror nog vi har en blivande sexnovellsförfattare på G! Är tvungen att quota in den här, så den får frodas på fb också (ifall den skulle försvinna från sidan ovan)
Citat:
"Hej Service-Tripod-se

Jag hann tyvärr inte ladda ner mina filer, eftersom jag inte hann läsa det här meddelandet, men det gör inte så mycket. Jag har varit med om värre. Jag är inte så förvånad över ert tilltag eftersom jag i likhet med alla jag dryftat saken med, redan kände till att ni på spray är kukbögar och att ni, om uttrycket tillåts, kan dra åt helvete. En sanning som jag inte kommer att bli mindre noggrann med att påpeka så fort jag får chansen.

Jag vill ta tillfället i akt och fråga om ni inte har lust att träffas någonstans och göra upp i godo, dvs med nävarna. Jag är ingen våldets man och rätt kass på att slåss, men om ni samlar ihop era värsta slagskämpar så kan jag samla ihop mina.

Eller också kan vi skriva någon form av kontrakt där jag tillåts representera era kunder och åsamka er fysiskt lidande som motsvarar det psykiska lidande ni åsamkat dem.

Här är ett förslag på vad jag skulle kunna stå till tjänst med:

Vi hyr en buss och kör ut till min mosters sommarstuga i värmland, den ligger lagom avsides så att ingen kan höra er skrika. Packa tandborste, för vi kommer att stanna där ett par veckor. Först knäcker jag armarna på samtliga deltagare vid armbågarna med en spade, sedan snittar jag upp och lossar lite på skinnet på någons ena arm och skrapar ut fettet inför vederbörandes små barns snopna ögon. Mammas/pappas armfett ska dom få äta till kvällsmat. Medan lite av skinnet fortfarande sitter kvar i armen töjer jag ut resten under loppet av några dagar och trär det försiktigt över objektets på förhand skalperade huvud. Sen får det läka. Objektet kommer att få tillbringa resten av sitt kortarslade liv med en arm stickande rakt upp från huvudet. Jag kommer dagligen att ställa upp er för inspektion och säga något i stil med att "den som ställer upp som frivillig för att utföra [den och den otroligt förnedrande och plågsamma uppgiften], räcker upp en hand." En kortväxt person kommer att skinnflås, beprydas med en så kallad "colombiansk slips" (tungan utdrages genom ett hål i halsen) och opereras fast med huvudet inuti röven på en stor sugga, så att suggans avföring inte kan komma ut utan att först passera vederbörandes ansikte. Ansiktet har i förväg preparerats på så vis att läppar och tänder dragits loss. Det ska snart stå klart för vederbörande att den där avföringen är det närmaste mat som kommer att serveras och förväntas härmed glupa i sig av grisskiten. Suggan ska vara osedvanligt promiskuös och vilja ha kuk minst en gång om dagen. Under grissamlaget kommer galtens pung att daska mot offrets haka och hals. Eftersom offret på förhand beprytts med en så kallad "colombiansk slips" kommer han/hon att lära sig känna igen såväl smak som form av grispung. Grispungen har dessutom, (i likhet med alla livsmedel) penslats med stopoväx. En tävling ska utlysas; den som kommer på det mest påhittiga sättet att tortera och kränka sina arbetskamrater utlovas positiv särbehandling som belöning. Denna visar sig senare bestå i toalett-tjänstgöring. Dasset behöver bemannas av två personer; en vars ansikte ska vara toalett och en vars ansikte ska vara toalettpapper. Toalettpersonen kommer att skrubbas grundligt med ett grovt rivjärn tills dess att han/hon blöder över hela kroppen och får sedan ta plats i den bajsiga delen av dasset. Då kroppen försänks i träck kommer det först att svida ordentligt, men var lugn, efter ett par dagar borde större delen av kroppen ha ruttnat bort och försvunnit. Toalettpersonens ansikte lossas försiktigt längs kanterna, töjs ut och spikas fast runt dasshålet så att det sluter åt ordentligt. Avslutningsvis trakeonomeras personen, alltså ett hål skärs upp i halsen.
Citera
2006-05-09, 13:15
Medlem
-Q-s avatar
fortsättning
Citat:
Detta får till följd att personen hotas av kvävning varje gång någon sätter sig att bajsa/kissa och måste snabbt tugga i sig all avföring (som härmed åker ut genom halshålet) för att få luft igen. Efter ett tag kommer personen att bli hungrig och förstå att om halshålet bara kunde täppas till, så skulle bajset fortsätta ner i magen och härmed skapa en mättnadskänsla, men eftersom han/hon fått bägge armarna knäckta låter sig detta inte göras. Vederbörande kommer dagligen att serveras historier om vilka fasansfulla övergrepp vederbörandes familj utsätts för. Toalettpappersansiktets uppgift är att sitta på en brits och agera toalettpapper. Toalettpappersansiktets näsa har hyvlats av med en hyvel och armar och ben har avlägsnats på så vis att man bundit dem hårt med snören varvid de till slut ruttnat och trillat av. Tänderna har brutits loss med en vanlig kapsylöppnare. Han/hon sitter fast i bristen med (strömförande) spikar genom testiklarna/blygläpparna. Han/hon måste försöka hålla balansen (svårt utan armar och ben) för att inte få sitt underliv sönderslitet av spikarna. Somna är förstås inte att tänka på. Efter ett tag, när folks armar nästan börjat läka, men fortfarande gör outsägligt ont att använda, utlyses en roddtävling och två deltagare förses med varsin träeka. Reglerna är enkla: den som först kommer över till andra sidan av den lilla sjön vinner, den som förlorar får åse sina barns och sin mammas avrättning i ett utdraget parti ”blindbultpistol”. I ekorna fästs ett tiotal ganska långa fiskelinor med metkrokar i andra ändarna. Metkrokarna fästs i innanmätet på deltagarnas respektive pojk/flickvänner, dels genom sväljning, dels genom manuell fastsättning i de nedre regionerna. Är de pojkar fästs en krok någon decimeter in i anus och några andra i penis samt pung, är de flickor förs krokarna upp så långt i underliven som anatomin tillåter och lite till. Effekten blir dubbelkomisk då deltagarna inte bara måste tävla mot varandra, utan även dels mot sina egna medlidanden med sina respektive, vars tarmar dras ut lite mer för varje roddtag, dels med sina egna smärtor i de skadade armarna. Dessutom är årornas handtag försedda med utåtvända häftstift indränkta i urin. Om det överraskande skulle ske att någon av pojk/flickvännerna överlever, honoreras detta med ett fat egna inälvor till kvällsmat, dock först efter att de kokats, saltats och garnerats med lök. Då de tävlande nått andra sidan av den lilla sjön möts de av ett team arbetskamrater som genom hot förmås spika fast deras tungor i trädstammar på det att deras tungor må dras ut på tillbakavägen. Det uppmötande teamet belönas för sin tjänstvillighet med döden genom slarvgarrotering (ett skärp som fästes runt en trädstam och runt deras pannor och vrids åt tills skallarna spricker, hjärnan knullas, pissas ner och serveras tillfrukost efter att ha legat ute i solen ett par dagar). Deltagarna får nu rösta fram någon var ändtarm lossas genom ett snitt med slö morakniv runt analmynningen. Ändtarmen fingras ut och spikas fast i ett träd och personen tvingas gå runt trädstammen till dess tarmarna i sin fulla längd snurrats runt trädet. Resten av deltagarna står i en ring, klappar takten med sina brutna armar och sjunger ”så går vi runt kring en enebärsbuske”. Man får veta att den som sjunger fel kommer att få tänderna utslagna samt ögonlocken bortskurna med morakniven och bli pissad i ögonen. Det påstås att någon sjungit fel och att om det inte kommer fram vem det var, så kommer hela gruppen att bestraffas. Deltagarna pekar ut någon, men alla blir bestraffade i alla fall. Det frågas om någon är törstig, och den som räcker upp handen låses in i ett skjul och får inte komma ut för än en stor dunk vatten druckits upp. Överraskningen kommer när vattnet ska pissas ut och det enda stället offret får göra det på är in i sin, genom köttkrokar i hälsenorna upphängda, gamla hora till morsas fitta. Om personen inte vill göra det frivilligt, tejpas han/hon fast med kuken i/fittan mot sin gamla hora till morsas fitta och tvingas i ännu mer vatten genom en slang rakt ner i magen.

Den här behandlingen hade jag tänkt skulle fortgå tills ni förstått vilket mycket dåligt företag spray är, eller tills ni är helt utrotade eller de enda överlevande är så hjärnskadade att de endast kan ge ifrån sig osammanhängande grymtningar.

Det här är bara ett skissartat förslag som givetvis kan finslipas och vidareutvecklas, och naturligtvis ska ingen tvingas att ställa upp på något mot sin vilja. Om ni tycker att idén verkar dum så kan vi glömma hela grejen.

Och beträffande ert webhotellerbjudande så måste jag be att få tacka nej.

Högaktningsfullt
Pontus Lundkvist"
Citera
2006-05-09, 14:56
Medlem
Hans Castorps avatar
Ska bli inressant att se vad juridiken har att säga om detta, att det skulle kunna tolkas som ett hot är ju ganska larvigt, men den bedömning ligger ju hos mottagaren.
Citera
2006-05-09, 15:09
Medlem
Redbeards avatar
Oj oj oj, skrattar så jag nästan gråter här på jobbet... helt sjukt roligt... Det bästa är ju inte vad har skriver utan tonen han håller i sitt brev, högst välskrivet och artigt men ändå groteskt och vidrigt skildrande.
Citera
2006-05-09, 15:26
Bannlyst
Äntligen hittade jag en text som hade fler roliga och makabra idéer än Inges Torp! (om än något kortare)

http://www.algonet.se/~snuff/inge.html
Citera
2006-05-09, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redbeard
Oj oj oj, skrattar så jag nästan gråter här på jobbet... helt sjukt roligt... Det bästa är ju inte vad har skriver utan tonen han håller i sitt brev, högst välskrivet och artigt men ändå groteskt och vidrigt skildrande.
Man undrar verkligen vad den här Pontus Lundkvist egentligen har för sig om dagarna, inte nog med att han skriver det han skriver så tar han sig tid till att göra det! Är det någon som möjligen sitter på information om vad hans hemsida f ö handlade om?
Citera
2006-05-16, 17:21
Medlem
Så infernaliskt ond man kan vara. Men jag förstår killen, hade själv problem med min ISP ett tag och de förtjänande en behandling som denna, minst.
Den där texten var det roligaste jag läst på länge. Det här sparar vi...
Citera
2006-05-18, 14:49
Medlem
WK4s avatar
Briljant!

Ungefär så jag kände angående Spray så länge jag hade en mejladress på home.se (som numera ägs av Spray). Konstant nere och när jag ringde och pratade med ansvarig person på Spray så förstod han inte att det skulle vara något problem att man inte kom åt sin mejl på någon vecka.
:shoot2:
Citera
2006-05-21, 22:32
Medlem
Test Gubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTek
Äntligen hittade jag en text som hade fler roliga och makabra idéer än Inges Torp! (om än något kortare)

http://www.algonet.se/~snuff/inge.html

Den va ju riktigt vidrig. Mer av sånt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här